Stoelen: V40 of 440?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik Jan SIII 109ex

Stoelen: V40 of 440?

Bericht door Erik Jan SIII 109ex »

Goedemorgen prikkers,

Ik wil graag m'n stoelen gaan vervangen, en ik heb er op het prikbord al veel over gevonden. Ik kan nu kiezen tussen stoelen uit een Volvo 440 of stoelen uit een Volvo V40. Welke stoel is beter/zit lekkerder en welke stoel is het makkelijkst aan te passen om toch nog bij de vulopening van de tanks onder de stoelen te kunnen - of maakt het niet veel uit?

Alvast bedankt,
Erik Jan
SIII109 ex 2,25d
RuudvS

Re: Stoelen: V40 of 440?

Bericht door RuudvS »

Hoi Erik Jan,

Mijn persoonlijke ervaringen zijn dat de stoelen van een S/V 40 beter en lekkerder zitten dan die van een 440.
S/V 40 stoelen hebben meer zijdelingse steun in de rug en zitting. Een uitkomst in het terrein.
Terwijl de stoelen van een 440 vlakker maar dikker zijn. Dit is natuurlijk comfortabeler bij stug geveerde auto's.

In mijn eigen def90 heb ik stoelen uit een S/V 40 ingebouwd met de originelen stoelframes, zodat de hoogte en kantelverstelling gewoon te gebruiken zijn.

Hoe je de stoelen kunt verbouwen om tanken mogelijk te houden weet ik niet, is bij mij niet van toepassing.

Beide type volvo's, de 440 heb ik gehad en een S 40 nog inbezit.

Wil je meer weten over mijn inbouw, mail me of bel me dan.
06-53223912

Groeten RuudvS def90tdi
maarten 109 (exemplaros 2005)

Bericht door maarten 109 (exemplaros 2005) »

ben op dit moment bezig met het aanpassen van stoelen van een volvo 440 met daar bij het tanken onder de stoel het grootste probleem is het inkorten in de hoogte van de stoel. Het fream wat er onder zit is goed in tekorten gewoon de spijptol er in en weer aan elkaar lassen. Daar onder komt een strip te zitten met aan de achterzijde een scharnier waardoor ik de stoel naar achtere kan scharnieren
als ik de rug leuning naar voren draai en dan de stoel naar acher klap kan ik goed bij de tank komen. Dit projekt hoop ik in de loop van de volgende week klaar te hebben maar tot nu toe gaat het goed

succes, maarten
Erik Jan SIII 109ex

Bericht door Erik Jan SIII 109ex »

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels de V40 stoelen binnen. Ik ga nu proberen om ze erin te proppen (past allemaal maar net geloof ik!).

Groeten,
Erik Jan
Plaats reactie