turbo
Re: turbo
Peter,
Legio rijders van een 2,5 TD willen juist de turbo kwijt vanwege de vele problemen die deze configuratie veroorzaakt.
Een 2,5 TD heeft een goede reputatie zolang je de turbo maar ontziet.
Wees wijs en laat je blok origineel.
Wens je toch meer pit, zoek en kijkuit naar een 200tdi blok. Deze zijn sterk verbeterd en kunnen de turbodruk en bijkomende temperatuurs verhoging aan.
Mocht je meer willen weten bel dan eens met SMB in Genderen. Daar bouwen ze juist een aantal TD blokken om naar ongeblazen blokken.
Legio rijders van een 2,5 TD willen juist de turbo kwijt vanwege de vele problemen die deze configuratie veroorzaakt.
Een 2,5 TD heeft een goede reputatie zolang je de turbo maar ontziet.
Wees wijs en laat je blok origineel.
Wens je toch meer pit, zoek en kijkuit naar een 200tdi blok. Deze zijn sterk verbeterd en kunnen de turbodruk en bijkomende temperatuurs verhoging aan.
Mocht je meer willen weten bel dan eens met SMB in Genderen. Daar bouwen ze juist een aantal TD blokken om naar ongeblazen blokken.
Re: turbo
Vorig jaar heb ik de zuigers moeten vervangen van mijn 2.5TD.Alle vier waren ze gescheurd!!...Een dure reparatie !!En dan had ik nog geluk dat de cylinders niet beschadigd waren.
Mocht je toch nog willen....enkel de turbo plaatsen is niet genoeg.Ook de injectie pomp moet vervangen worden..en de spruitstukken,uitlaat...en er moet ook nog een oliekoeler geplaatst worden
Volgens mij ben je goedkoper uit wanneer je jouw (goede?) 2.5 verkoopt en er een
200TDI voor in de plaats hangt.
Mocht je toch nog willen....enkel de turbo plaatsen is niet genoeg.Ook de injectie pomp moet vervangen worden..en de spruitstukken,uitlaat...en er moet ook nog een oliekoeler geplaatst worden
Volgens mij ben je goedkoper uit wanneer je jouw (goede?) 2.5 verkoopt en er een
200TDI voor in de plaats hangt.