Dag allemaal,
Volgens mij heb ik vandaag wel een hele vreemde lekkage gevonden. Net onder de opvoerpomp loopt de grote plus-kabel van de dynamo naar het interieur. Deze kabel zit met een aantal bevestigingspunten vast aan de motor. Net onder de opvoerpomp zit zo'n bevestiging. Deze bevestiging zit met een bout vast in het motorblok. Geloof het of niet, maar volgens mij komen daar druppels olie uit.
Ik heb gisteravond alles schoongemaakt, en nu is het nat. Ik weet zeker dat het motorolie is en geen diesel (het is dus niet de opvoerpomp die lek is...).
Ik weet dat een laro altijd olie lekt, maar dat vind ik wel een hele vreemde plek. Dat zou toch niet moeten kunnen? Jullie hier ervaringen mee en misschien tips voor mij?
Thanks again,
Mark
olielekkage-2
Re: olielekkage-2
Mark,
Ik verdenk toch de opvoerpomp, maar je weet nooit wat een ander gedaan heeft. Bevestigingsboutjes los draaien en er met en kleine schroevendraaier of iets dergelijks in prikken. Gaat deze er te ver in dan klopt er iets niet, maar dit lijkt me niet waarschijnlijk.
Jan Dirk
Ik verdenk toch de opvoerpomp, maar je weet nooit wat een ander gedaan heeft. Bevestigingsboutjes los draaien en er met en kleine schroevendraaier of iets dergelijks in prikken. Gaat deze er te ver in dan klopt er iets niet, maar dit lijkt me niet waarschijnlijk.
Jan Dirk
Hi Mark,
Mijn eerste gedachte is inderdaad de opvoerpomp, deze wordt n.l. aangedreven door de nokkenas, die uiteraard wordt gesmeerd. Is de pakking achter de pomp lek heb je lekkage.
Als het toch die bevestigingsbout is van de + draad kan het zijn dat die
( standaard ) doorgeboord is en daarom olie lekt.
Remedie : bout eruit, vetvrij maken en monteren met vloeibare pakking. Niet te veel, zorg ervoor dat die rommel niet in je motor komt.
Groet Ruud.
Mijn eerste gedachte is inderdaad de opvoerpomp, deze wordt n.l. aangedreven door de nokkenas, die uiteraard wordt gesmeerd. Is de pakking achter de pomp lek heb je lekkage.
Als het toch die bevestigingsbout is van de + draad kan het zijn dat die
( standaard ) doorgeboord is en daarom olie lekt.
Remedie : bout eruit, vetvrij maken en monteren met vloeibare pakking. Niet te veel, zorg ervoor dat die rommel niet in je motor komt.
Groet Ruud.
Beste Ruud,
Bedankt voor je reactie. Kan ik die opvoerpomp (en pakking) gewoon losschroeven? Die pomp schijnt een nog ingewikkeld dingetje te zijn. Ik heb gehoord dat als je die verkeerd monteert, dat-ie behoorlijk snel stuk kan gaan...
Ik ga eerst eens die bout van de +kabel proberen.
Groeten en bedankt,
Mark
Bedankt voor je reactie. Kan ik die opvoerpomp (en pakking) gewoon losschroeven? Die pomp schijnt een nog ingewikkeld dingetje te zijn. Ik heb gehoord dat als je die verkeerd monteert, dat-ie behoorlijk snel stuk kan gaan...
Ik ga eerst eens die bout van de +kabel proberen.
Groeten en bedankt,
Mark