afstellen V8 op gas

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk Geerlings

afstellen V8 op gas

Bericht door Henk Geerlings »

Iemand enig idee hoe ik mijn V8 kan afstellen op gas (ik heb al gezocht in de vorige postings waar er uitleg werd gegeven maar dit was voor een verdamper met twee stelschroefjes en op die van mij zit er maar één).
Er zit een Groot Motorgas Systeem op en op het internet kan ik geen handleiding ofzo vinden van dit systeem.

Alvast bedankt voor de reacties
Henk
Henk Geerlings

Re: afstellen V8 op gas

Het probleem wat ik heb met de wagen is dat als je weg rijd hij slecht op vermogen komt, stottert en klappen uit de uitlaat. Pas na zo'n 5 minuten gaat hij plotseling wel goed lopen met af en toe (als je flink gas geeft) overslaan van de motor. Wie weet raad?

Groeten Henk
michiel

Bericht door michiel »

Klinkt als een verdamper die niet snel genoeg verwarmd wordt. Als na vijf minuten de verdamper warm koelwater krijg toegevoerd (openen thermostaat), krijgt hij waarschijnlijk ineens genoeg gas. De aansluitingen van naar de verdamper zitten bij mij (110 V8) net onder de warmtewisselaar van de kachel.

Ploffen in de uitlaat kan evt. ontstekingstijdstip zijn. Kijk eens op de site van Iwema voor wat achtergrondinformatie, eventueel zou je Hugo van Osch van Iwema eens kunnen bellen. Zijn website staat op 1 van de landroverpagina's
Henk Geerlings

Dankje Michiel, zal eens een kijkje nemen op die site.

Henk
Plaats reactie