zekering radio wagen waar te krijgen??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
maarten 109 (exemplaros 2005)

zekering radio wagen waar te krijgen??

Bericht door maarten 109 (exemplaros 2005) »

hallo,

ik ben op zoek naar een zekering.... hij komt uit mijn 109 ex ned leger deze is 24v uitgevoert en er heef teen radio in gezeten. voor die radio liepen er 2 draden naar de achterbak hier heb ik al mij extra verlichting op aan gesloten ( de radio zit er niet meer in). de radio is gezekerd onder de moterkap. als je voor de auto staat links tegen je spatbord, hier zit een zwart kastje met die zekering er in er zit er zelfs 1 extra bij! maar bij het verhelpen van de start problemen heb ik mijn eerste spoed curses lassen gehad oliefilter tegen de zekering aan kneter kneter kneter! dus de 2de reserver er opgezet maaar ja hoor breekt er een pootje van af

dus mijn vraag wie heeft zoiets nog toevalig liggen zo niet weten jullie toevalig waar ik die dingen kan krijgen ???

het is een dikke cilinder met daar 2 pootjes aan vast, hij is groen met wit. hij is van het merk "brush" made in U.K., 240V AC, semi-conductor fuse.

wie o wie kan mij helpen

alvast bedankt

groetjes maarten
Yuri

Re: zekering radio wagen waar te krijgen??

Bericht door Yuri »

die kan je oa krijgen bij een RS of Farnell. bij een "gewone" elektrotechnische groothandel zou je ook kunnen proberen maar het is niet echt gebruikelijk spul.

die rating "semi conductor" staat voor zeer snel werkend. je weet wel:
1A(T) = traag
1A(F) = snel
en deze is super snel. maar gewoon snel (F) zal ook wel voldoende zijn voor je.

oh ja, ze zijn niet echt goedkoop... :-(

je kan ook overwegen om ze zelf te herstellen door er een dun koperdraadje in te solderen. het gaat puur om een kortsluit beveiliging. draadje dus wel eerst ff testen om een idee te krijgen wat de stroom is waarbij hij het begeeft.
puur op de dikte afgaan van het draadje in de oude zekering is niet verstandig. dat is nl ander materiaal.

succes,

Yuri
SIII 109D
maarten 109 (exemplaros 2005)

Bericht door maarten 109 (exemplaros 2005) »

maar wat als ik nou al mij spul zelf ook al heb gezekerd......??

ik heb op de plaats waar die kabels omhoog komen een kasje gemaakt waar alles bij elkaar komt en alles apart gezekerd...duss

volgens mij is hij dus niet echt nodig ?? gewoon de draadjes aan elkaar maken en klaar ??? of niet .....??

groetjes maarten
Andries

Bericht door Andries »

Ron Bolleboom??
Groet, Andries
Aad G

Bericht door Aad G »

zeker weten
Plaats reactie