autogordels

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gheert

autogordels

Bericht door Gheert »

Beste Prikkers, ik heb een 110 uit 86 op grijs kenteken. Hierin zitten geen gordels, maar die wil ik wel.weet iemand waar ik die voor een normale prijs kan krijgen.
het betreft een softtop met rollbar waar al gaten i n zitten voor de gordels.
alvast bedankt Gheert(newbee Larorijder)
gerben tb

Re: autogordels

Bericht door gerben tb »

Halfords ??
110

Bericht door 110 »

Rolgordels uit een bestelbus passen vaak ook (deze hebben genoeg lengte en een afgedichte constructie),
even zoeken op een auto-sloop.

Succes
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Misschien een idee om 4-punts gordels te nemen. Je hebt dan over iedere schouder een band. In het terrein is dit heel prettig, vooral voor de bijrijder. Geeft veel meer houvast.
Volgens mij zijn ze niet in een "roluitvoering" per gebruiker moet de je maat dus instellen.
Bij ET in Coevorden (etcoevorden.nl) heb ik per set € 75,- ex BTW betaald.
Ik weet eigenlijk niet of de RDW deze goedkeuren. Maar we hebben ook nog de originele rolgordels in de auto.

Richard
Ard

Bericht door Ard »

Als je "gewone" gordels wilt kun je het beste nieuwe kopen (bestellen bij Craddocks/Paddocks/DLS/Vis/Budget etc.) want als je ze koopt voor de veiligheid zou ik geen tweedehands nemen.
Ik heb zelf ook "4-punts" gordels gehad en was er best tevreden mee. Het is alleen lastig als je veel met verschillende mensen rijdt omdat de gordels afgesteld moeten worden voor iedere persoon.
Mario

Bericht door Mario »

Gheert,

Ik heb in mijn RR tweedehands van een mini ingebouwd. Het voordeel van deze gordels is, dat je het rolgedeelte vertikaal kunt monteren. Dit ivm het blokkeren als je eraan snukt. Dit gaat niet op voor alle gordels.

succes
Gheert

Bericht door Gheert »

beste prikkers bedankt voor de tips. maar ik ga wel voor nieuwe gordels het is toch mijn eigen veiligheid. moet woensdag toch in Den Haag zijn rij wel ff door naar Vis in Scheveningen.
Plaats reactie