RoLandRover schreef:
> ook kan idd de fussee ruim zijn.
> wiel demonteren en boven op naaf zitten twee grote bouten die
> ook een gedeelte
> van de rem leiding en bescherm plaat op z'n plaats houden.
> deze losdraaien en blok losnemen uit het as eind.
> hieronder zitten shims (dunne metalen plaatjes)
> een dunne wegnemen en alles weer monteren
> en speling checken. let op vuil terwijl je werkt, alles eerst
> goed schoonmaken.
> succes,
> RoLandrover
RoLandRover en teije
Jullie hadden het bij het rechte eind, de fussee heeft inderdaad de speling. Op de wiellagers zelf voel ik geen speling.
Echter bij demontage van het blok, boven in, om de fussee lager bij te stellen door het verwijderen van vulplaatjes, kwam het halve lager mee. De binnenbus van het lager bleef aan het blok hangen, zodat ik er slechts van boven in kon kijken, om te zien hoe de kogels (tapse staafjes) naar beneden vielen, richting aandrijfas.
Ik heb e.e.a. allemaal uit elkaar liggen nu en alle kogeltjes weer terug gevonden. Echter nu heb ik dus geen fussee lager meer, dit is erg versleten, sommige kogeltjes zijn duidelijk korter dan andere. De lager aan de onderzijde is nog goed en is als een geheel blijven zitten.
Bijzonder prettig overigens om erachter te komen dat je voor het losmaken van de remklauw een speciale sleutel nodig hebt, alsof al die engelse maten nog niet genoeg zijn.....
Heeft iemand enig idee waar ik zo'n fusseelager kan krijgen....... op enigszins korte termijn? ;-o
groetjes,
Shit, allemaal zwart op m'n toetsenbord
Henk