GDVRDGVRRR!! Net de brandstoftank onder mijn 90 uit gehaal en tot de ontdekking gekomen dat deze echt wel lekt tussen de beschermplaat en de tank. En welke (#$#%^& het ooit bedacht heeft om de beschernplaat aan de tankt klinken mogen ze van mij ook ontslaan. Nou word het wel een heel ingewikkelde klus om het zaakje te gaan lassen (als het al de moeite is)
Net ff gekeken wat een nieuw tank kost, maar dat is volgens mij toch al snel zo'n 250 eurie.. majah, je moet er wat voor over hebben om laro te rijden toch?!
gr misha (die nog maar es gaat kijken of er geen 2e hands tanken te krijgen zijn)
brandstoftank..
Re: brandstoftank..
Ik weet dat via de Army Vehicle Club (AVC) clubblad roestvrijstalen tanks worden aangeboden. Deze gelden voor NEKAF, maar ongetwijfeld maken ze ook deze voor LR. Inlichtingen tel.nr. 0545-272992
Geef de oude tank mee, met de orginele tankdop...
Misschien is dat het proberen waard en ben je voor de toekomst bespaard van ellende maar niet van brandstof...
Ik heb onlangs in Aken ook enkele standhouders zien staan met een RVS tank, misschien dat er Prikkers onder ons zijn... die daar de naam van de fabrikanten hebben.
Succes ermee...
Gilbert
Geef de oude tank mee, met de orginele tankdop...
Misschien is dat het proberen waard en ben je voor de toekomst bespaard van ellende maar niet van brandstof...
Ik heb onlangs in Aken ook enkele standhouders zien staan met een RVS tank, misschien dat er Prikkers onder ons zijn... die daar de naam van de fabrikanten hebben.
Succes ermee...
Gilbert
Voor ca. 175 euri heb je er eentje nieuw uit de UK incl. verzenden... en dan kun je er nog wat andere onderdelen bij zoeken. De naden goed schoonmaken en dichtkitten met spul wat daar voor geschikt is kan ook helpen. Gr. Marco
ik ben al weer voorzien, gelukkig hadden ze bij Janssen nog een mooi tweedehandstankje liggen... (scheelt toch weer een slok op een borrel) nu nog netjes afwerken voordat ik hem eronder hang zodat deze ellende me weer bespaard blijft! (:
Oh ja, heeft iemand nog suggesties voor het afwerken van de tank? Moet ik de naden tussen de beschermplaat en de tank afkitten of juis open laten zodat het evt kan luchten als er water tussen komt?
alvast bedankt gr Misha
Oh ja, heeft iemand nog suggesties voor het afwerken van de tank? Moet ik de naden tussen de beschermplaat en de tank afkitten of juis open laten zodat het evt kan luchten als er water tussen komt?
alvast bedankt gr Misha
Ik heb pas alle naden van mijn hydroliektank dicht gespoten met carroseriekit.
Hij was gaan lekken omdat er troep tossen tank en beschermplaat was gekomen. Ik heb toen tanksealer gebruikt voor de binnen kant, buitenkant helemaal schoongemaakt alle troep tussen beschermplaat en tank weggespoeld. De naden dicht gespoten met de carroseriekit en daarna in de hamerrite.
Het resultaat zag er mooi uit nu kijken hoelang dit het uithoud, ik heb er wel en goed gevoel over.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Hij was gaan lekken omdat er troep tossen tank en beschermplaat was gekomen. Ik heb toen tanksealer gebruikt voor de binnen kant, buitenkant helemaal schoongemaakt alle troep tussen beschermplaat en tank weggespoeld. De naden dicht gespoten met de carroseriekit en daarna in de hamerrite.
Het resultaat zag er mooi uit nu kijken hoelang dit het uithoud, ik heb er wel en goed gevoel over.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Ik heb van het weekend hetzelfde probleem gehad met mijn 110 uit 1994. Bij Vis heb ik een RVS tank gehaald met losse beschermplaat. Beide heb ik voor montage geheel in de tectyl gezet.
Matthias
Matthias