AARRGHH AFGEKEURD $#@$

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Leo

AARRGHH AFGEKEURD $#@$

Bericht door Leo »

Motor,versnellingsbak,transmissie,stuurbekrachtigingspomp........overal loopt bij wijze van spreken de olie er met liters tegelijk uit .....Heeft nog nooit een "keurmeester" zich druk om gemaakt..

Maar nu is de tank een beetje vettig,veroorzaakt door een lek slangetje dat een half jaar geleden al vervangen is en......AFGEKEURD!!

Moet ik eerst de tank schoonmaken !!!!

Even was ik in de veronderstelling dat mijn 90 (voor het eerst) in een keer goedgekeurd zou worden.....Komen ze met zoiets
Erwin ter Riet 110TD

Re: AARRGHH AFGEKEURD $#@$

Bericht door Erwin ter Riet 110TD »

Ben benieuwd naar het APK station, daar wil ik niet zijn....
Frans

Bericht door Frans »

Als je het niet met de afkeur eens bent, kun je herkeuring aanvragen bij de RDW.
Dat moet wel binnen een bepaalde tijd zie bijgevoegd stukje van de site van de RDW.
Het zal voor jouw nu wel te laat zijn, maar dan weet je het alvast voor een volgende keer.

Frans Bonnes

Bent u het niet eens met het resultaat van de keuring?
Als u vindt dat uw auto ten onrechte is goed- of afgekeurd en u komt er met de betreffende APK-instantie niet uit, dan kunt u bij de RDW een herkeuring aanvragen. De behandeling van een dergelijke aanvraag kost € 45,00. U krijgt dit bedrag terug als uw auto inderdaad onterecht is goed- of afgekeurd.
U heeft altijd een keuringsrapport nodig om in beroep te kunnen gaan. Vraag hier dus om bij het bedrijf.

Bent u het niet eens met de afkeur van uw auto dan moet u meteen ná de keuring in beroep gaan bij het regiokantoor van de RDW waaronder de keuringsinstantie valt. De auto mag dan niet verplaatst worden en er mogen intussen geen reparaties worden verricht. De herkeuring vindt nog dezelfde dag plaats.
Heeft u in een later stadium bezwaar tegen de APK-keuring van uw auto dan kunt u dit gedurende de geldigheid van het keuringsrapport schriftelijk melden bij de RDW in Zoetermeer. Er vindt dan een herkeuring plaats. Het is echter wel moeilijk om na verloop van tijd vast te stellen of de APK juist is verricht. Immers, hoe langer de termijn is, hoe moeilijker het wordt om te achterhalen of het voertuig op het moment van de oorspronkelijke keuring wel of niet aan de gestelde eisen voldeed. Het is daarom raadzaam in dergelijke gevallen eerst contact op te nemen met de garage waar uw auto is gekeurd.
Rene Gans

Bericht door Rene Gans »

Die beroepsregel is er wel ja maar in dit geval was je je geld kwijt geweest, als die tank vet(tig) is mag geen enkele keurmeester dat goedkeuren. Aan de onderkant is immers niet te zien of die lekkage al dan niet gerepareerd is

Rene Gans
Nardo LR 110 HPCU

Bericht door Nardo LR 110 HPCU »

Rene, of andere natuurlijk,

Heb je nog meer van deze tips/opmerkingen waar je niet 1,2,3, aan denkt, maar die een keurmeester wel moet melden ?

Nardo.
Sjoerd

Leve de man van de APK van je hierperdepiep hoera

Bericht door Sjoerd »

Zo weten ze je elke keer weer te verassen, de laatste maal werd mij gevraagd wat de fabrieksspeling is van de stuurkogeltjes, want die mochten niet meer een zoveel afwijken van fabrieksspeling. Als je dat dan niet weet vraag het dan zeker niet aan de eigenaar van de auto!! Maar goed ieder zijn vak, ik zorg dan ook altijd dat ik naar apk goedkeurstation ga, bij die andere moet je niet zijn .

Groetjes Sjoerd.
Serious IIa

Re: Leve de man van de APK van je hierperdepiep hoera

Bericht door Serious IIa »

Ik ga juist altijd naar degene met de minste kennis, dan kan ik het hem uitleggen en wordt hij altijd goedgekeurd

Cheers Bowy
Frank Korver

Bericht door Frank Korver »

Ik wil even reageren op het bericht van Rene Gans, ik moet je idd gelijk geven ware niet het feit dat onze 109 door een RWD steekproef is heen gekomen met een vettige en eigenlijk erger nog een iets lekkende tank. Viel de beste man niet over wel over het feit dat mijn extra lampen niet mee schakelde met het groot licht. Ieder keurmeester ( RDW of niet ) heeft daar weer een andere kijk op denk ik dan maar.

grt Frank Korver
Danny van Leeuwen

Re: Leve de man van de APK van je hierperdepiep hoera

Bericht door Danny van Leeuwen »

Zeker weten dat dát werkt !!
Plaats reactie