lightweight op grijs
lightweight op grijs
Hallo prikkers,
Al drie jaar ben ik bezig met een restauratie van een lightweight, en hij is klaar!!!
Ik heb de papieren van domeinen erbij, goed chassisnr etc.
Maar hoe krijg ik nu een grijs kenteken erbij hij is van 1981 en ik wil niet wachten tot hij belastingvrij is.
Geel wordt me veel te prijzig in de houderschap. Ik lees alles hier over en ben ook al bij de RDW geweest om eens te informeren. Maar ik snap er niet veel van.
Wie o wie heeft er kort geleden zo een aktie uitgevoerd en wat waren de aanpassingen?
Mag je als pickup laten keuren, zonder huif en gewoon de laadklep iets uitbouwen?
Graag jullie hulp
groeten
martin
Al drie jaar ben ik bezig met een restauratie van een lightweight, en hij is klaar!!!
Ik heb de papieren van domeinen erbij, goed chassisnr etc.
Maar hoe krijg ik nu een grijs kenteken erbij hij is van 1981 en ik wil niet wachten tot hij belastingvrij is.
Geel wordt me veel te prijzig in de houderschap. Ik lees alles hier over en ben ook al bij de RDW geweest om eens te informeren. Maar ik snap er niet veel van.
Wie o wie heeft er kort geleden zo een aktie uitgevoerd en wat waren de aanpassingen?
Mag je als pickup laten keuren, zonder huif en gewoon de laadklep iets uitbouwen?
Graag jullie hulp
groeten
martin
Re: lightweight op grijs
Hoi Martin,
Mijn lightweight is grijs... maar belastingvrij. Staat als pickup op mijn kenteken.
Met huif kan ie gewoon als pickup worden goedgekeurd dacht ik. Ik geloof zelfs ook met hardtop als deze verwijderbaar is .. dus met vleugelmoeren vastgezet.
Er is in het verleden ook wel wat over geschreven... je kan altijd een zoekopdracht ernaar doen.
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toroâ€Â
[people.zeelandnet.nl]
Mijn lightweight is grijs... maar belastingvrij. Staat als pickup op mijn kenteken.
Met huif kan ie gewoon als pickup worden goedgekeurd dacht ik. Ik geloof zelfs ook met hardtop als deze verwijderbaar is .. dus met vleugelmoeren vastgezet.
Er is in het verleden ook wel wat over geschreven... je kan altijd een zoekopdracht ernaar doen.
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toroâ€Â
[people.zeelandnet.nl]
Re: lightweight op grijs
red je het met de binnenlengte van de bak voor grijskenteken?
ik meen een aantal LW's gezien te hebben met een verlengde
laadbak, welke 1.25 mtr moet zijn tot het tussenschot?!
gr,
RoLandrover
ik meen een aantal LW's gezien te hebben met een verlengde
laadbak, welke 1.25 mtr moet zijn tot het tussenschot?!
gr,
RoLandrover
Re: lightweight op grijs
Hallo
Als je over de laadvloer meet tot aan het schot, meet je 131 cm.
Maar in de regeltjes staat dat je vanaf de bovenkant van het schot een loodlijn naar beneden moet trekken. Waar deze lijn de laadvloer raakt, vanaf daar moet je meten.
Ik kom dan op 120 ofzo. Mijn vraag is nu mag je dan de klep iets uitbouwen. Ik hoor dat dit niet meer mag en dat je dan de hele achterkant uit moet bouwen. Nou dat is niet echt te doen.
gr
martinRoLandRover schreef:
>
> red je het met de binnenlengte van de bak voor grijskenteken?
> ik meen een aantal LW's gezien te hebben met een verlengde
> laadbak, welke 1.25 mtr moet zijn tot het tussenschot?!
>
> gr,
>
> RoLandrover
Als je over de laadvloer meet tot aan het schot, meet je 131 cm.
Maar in de regeltjes staat dat je vanaf de bovenkant van het schot een loodlijn naar beneden moet trekken. Waar deze lijn de laadvloer raakt, vanaf daar moet je meten.
Ik kom dan op 120 ofzo. Mijn vraag is nu mag je dan de klep iets uitbouwen. Ik hoor dat dit niet meer mag en dat je dan de hele achterkant uit moet bouwen. Nou dat is niet echt te doen.
gr
martinRoLandRover schreef:
>
> red je het met de binnenlengte van de bak voor grijskenteken?
> ik meen een aantal LW's gezien te hebben met een verlengde
> laadbak, welke 1.25 mtr moet zijn tot het tussenschot?!
>
> gr,
>
> RoLandrover
Re: lightweight op grijs
Sterker nog... je zult ook het chassis moeten verlengen, alleen het uitbouwen van de bak of klep is niet meer toegestaan. Wel heb ik ook gehoord van oplossingen als het middelste deel van het schot naar voren plaatsen om zo aan de 125 cm te komen. Maar eerlijk gezegd weet ik daar het fijne niet van.
Succes ermee, Hans (met een 110 uit 1984 op geel kenteken:-))
Succes ermee, Hans (met een 110 uit 1984 op geel kenteken:-))
Re: lightweight op grijs
Uhhh het is toch één schot waar ook de rugkussens van de stoelen opzitten. misschien toijdelijk even een keuringsschot erin monteren.. daarna kraait er geen haan meer naar. De mijne was al grijs voordat ik deze lightweight kocht.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Re: lightweight op grijs
Ja, maar je kan het middelste gedeelte er uit zagen, achter de stoelen blijft dus zitten, en er iets verder naar voren weer inlassen. Moet geloof ik minimaal 20 cm breed zijn voor de keuringseisen.
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Re: lightweight op grijs
De mijne was grijs toen ik hem kocht bij Ron B. ( 88 LW 1978) Het gekke is dat mijn probleem juist is om hem op geel te krijgen. (voor vervoer kinderen op achterbankje) Je begrijpt, ik ben al motorrijtuigenbelastingvrij. Er is mij van een aantal kanten aangeraden om gewoon bij een RDW-keuringsstation met een keurmeester te gaan praten. Telefonische inlichtingen bij de RDW leidde tot niets. (Ze hebben geen idee waar je het over hebt.)
Heeft iemand nog bruikbaarder adviezen?
Groet Andries.
Heeft iemand nog bruikbaarder adviezen?
Groet Andries.
Re: lightweight op grijs
The Sir ook weer alive and kicking ?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: lightweight op grijs
Ik heb dat probleem vorig jaar opgelost door een inspecteur van de Motorrijtuigenbelasting uit te nodigen.
Deze maakte tijd vrij en kwam de auto bekijken bij mij op mijn werk.
Samen hebben we diverse opties bekeken om de auto voor de belasting grijs te krijgen.
De auto was al grijs, maar door de verkeerde bakmaat betaalde ik geel.
de uitbouw optie van de achterklep was niet meer toegestaan.
Geheel uitbouwen was een optie, maar vond de man samen met mij niet rendabel
(mijn LW was ook van 81 en de extra kosten (tot belastingvrij...) wegen niet op tegen de kosten van ombouw.)
De optie om het gehele schot voor rechtop te zetten leek hem het beste.
Maar dan bleek je er niet comfortabel met de auto te kunnen rijden. (alsof een LW comfortabel is.)
de inspecteur kwam met het voorstel om een stuk tussen de stoelen weg te zagen zodat het fiscale blok erin paste.
In zijn bijzijn heb ik een stuk uit het voorschot gezaagd en daarmee was de zaak af.
Dat ik het linker raam met een stuk doek verduisterd had vond hij niet echt interessant.
Twee weken later kreeg ik automatisch een acceptgiro voor het lagere tarief en een teruggave van het restand geel.
Dus een pluum voor MRB
Anton
Deze maakte tijd vrij en kwam de auto bekijken bij mij op mijn werk.
Samen hebben we diverse opties bekeken om de auto voor de belasting grijs te krijgen.
De auto was al grijs, maar door de verkeerde bakmaat betaalde ik geel.
de uitbouw optie van de achterklep was niet meer toegestaan.
Geheel uitbouwen was een optie, maar vond de man samen met mij niet rendabel
(mijn LW was ook van 81 en de extra kosten (tot belastingvrij...) wegen niet op tegen de kosten van ombouw.)
De optie om het gehele schot voor rechtop te zetten leek hem het beste.
Maar dan bleek je er niet comfortabel met de auto te kunnen rijden. (alsof een LW comfortabel is.)
de inspecteur kwam met het voorstel om een stuk tussen de stoelen weg te zagen zodat het fiscale blok erin paste.
In zijn bijzijn heb ik een stuk uit het voorschot gezaagd en daarmee was de zaak af.
Dat ik het linker raam met een stuk doek verduisterd had vond hij niet echt interessant.
Twee weken later kreeg ik automatisch een acceptgiro voor het lagere tarief en een teruggave van het restand geel.
Dus een pluum voor MRB
Anton
Re: lightweight op grijs
Nou niet echt.. ben nog druk bezig met een badkamer bouwen....dus ben af en toe op het werk online... en over 4 weken ga ik een maandje denemarken rondfietsen.... dus ben dan ook weer weg... en dan krijg ik weer 2x staatsbezoek en een filmfestival... 27 films in 1 week... moet te doen zijn... dna verbouwen en dan proberen even naar ankara te gaan en naar taiwan. uhhh dna is het ondertussen november... en hoop ik wat rust te hebben.. maar misschien moet ik dan weer 2x voor studie naar san francisco en las vegas. Daarna wordt het toch wel tijd om eens de landrover trip naar de noordkaap ..hmm zo'n 8000 km te gaan voorbereiden.. dus als er nog mensen die kant uit gaan.. practig land noorwegen.... dan kunnen we in convooi... we zijn nu met z'n tweeën.
Martin
Martin
Re: lightweight op grijs
Je hebt het er maar druk mee. Schiet het al een beetje op, de badkamer?
Ireen.
p.s. Whoopie al terecht?
Ireen.
p.s. Whoopie al terecht?
Re: lightweight op grijs
Hey Ireen,
Ja Whopie was na één week door ene buurman gevonden.. ik wilde net posters door de stad gaan hangen. Had een signalemant van de gozer die haar heeft ontvoerd. Als ik die op een zebra tegenkom lezen jullie het allen in de krant....
Slechte remmen af en toe van zo'n landrover. In ieder geval is ze ontsnapt en was wel wat ontdaan en van streek.... maar heeft haar streken weer terug.
Verder badkamer is ver klaar ... nog douchebak plaatsen en war afwerkingen doen en rot probleempjes oplossen en cv ketel verplaatsne en dakdoorvoer maken voor afvoer. gas/water en riool aankoppelen.... maar heb het te druk met vanalles en over een aantal weken op fiets vakantie denemarken rond. Daarna wat logees van over de hele wereld ..dus geen tijd. Ik ga vervroegd met pensioen.
En is daar alles goed?
Groet,
Martin
Ja Whopie was na één week door ene buurman gevonden.. ik wilde net posters door de stad gaan hangen. Had een signalemant van de gozer die haar heeft ontvoerd. Als ik die op een zebra tegenkom lezen jullie het allen in de krant....
Slechte remmen af en toe van zo'n landrover. In ieder geval is ze ontsnapt en was wel wat ontdaan en van streek.... maar heeft haar streken weer terug.
Verder badkamer is ver klaar ... nog douchebak plaatsen en war afwerkingen doen en rot probleempjes oplossen en cv ketel verplaatsne en dakdoorvoer maken voor afvoer. gas/water en riool aankoppelen.... maar heb het te druk met vanalles en over een aantal weken op fiets vakantie denemarken rond. Daarna wat logees van over de hele wereld ..dus geen tijd. Ik ga vervroegd met pensioen.
En is daar alles goed?
Groet,
Martin
Re: lightweight op grijs
Hi there,
Fijn om te horen dat ze weer thuis is. Wij zijn ons aan het beraden of we, of eigenlijk wanneer we weer twee van die mormels in huis nemen. MIs onze Ploert nog dagelijks. Bedoel je kunt je auto naar je overleden kat vernoemen maar het is toch anders.
Verder alles OK. Geen grote plannen voor van de zomer, geen verbouwingen Vreselijk saai allemaal maar wel lekker rustig. Ben nu bezig op mijn werk om een reorganisatie in goede banen te leiden en als dat achter de rug is ga ik eens lekker even niks doen.
Auto is nu bijna zo als we hem hebben willen. Moet morgen de accu vervangen want die laat het soms afweten. Althans Rick gaat de accu vervangen. Ik sta er bij en kijk ernaar.
Waar ga je naartoe in Denemarken, helemaal rond?
Ga een bakkie halen en aan het werk want de baas z'n centen zijn niet van blik tenslotte.
groet. Ireen
Fijn om te horen dat ze weer thuis is. Wij zijn ons aan het beraden of we, of eigenlijk wanneer we weer twee van die mormels in huis nemen. MIs onze Ploert nog dagelijks. Bedoel je kunt je auto naar je overleden kat vernoemen maar het is toch anders.
Verder alles OK. Geen grote plannen voor van de zomer, geen verbouwingen Vreselijk saai allemaal maar wel lekker rustig. Ben nu bezig op mijn werk om een reorganisatie in goede banen te leiden en als dat achter de rug is ga ik eens lekker even niks doen.
Auto is nu bijna zo als we hem hebben willen. Moet morgen de accu vervangen want die laat het soms afweten. Althans Rick gaat de accu vervangen. Ik sta er bij en kijk ernaar.
Waar ga je naartoe in Denemarken, helemaal rond?
Ga een bakkie halen en aan het werk want de baas z'n centen zijn niet van blik tenslotte.
groet. Ireen
Re: lightweight op grijs
Tja katten... soms loop ik er op te schelden maar als ze zo een week weg is mis ik haar gesloop toch ...haha... Ja ik ga denemarken rondfietsen... en cultuur zien. We hebben 4 weken voor zo'n 1300 tot 1500 km.... dat is een makkie. We rijden heen en terug.... want om van hieruit naar de deense grens te rijden kost al 1 week. Suc6 met de accu vervangen..
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Re: lightweight op grijs
Heel herkenbaar, soms kun je ze wel achter het behang plakken maar als ze er niet zijn is het toch wel erg stil.
Cultuur in Denemarken?? Wij zijn er een paar jaar terug geweest en ik vond het nogal tegenvallen. Je moet gaan fietsen in Ierland. Dat is prachtig en cultuur op elke vierkante centimeter. Maar ik ben bevooroordeeld. Ben een vreselijke Anglofiel.
Maar is absoluut een aanrader. Dat geld trouwens voor de rest van Engeland as well.
Succes met je projecten en fiets ze!
Ireen
Cultuur in Denemarken?? Wij zijn er een paar jaar terug geweest en ik vond het nogal tegenvallen. Je moet gaan fietsen in Ierland. Dat is prachtig en cultuur op elke vierkante centimeter. Maar ik ben bevooroordeeld. Ben een vreselijke Anglofiel.
Maar is absoluut een aanrader. Dat geld trouwens voor de rest van Engeland as well.
Succes met je projecten en fiets ze!
Ireen
Re: lightweight op grijs
Denemarken is goed te fietsen.... noorwegen was wel veel mooier... maar er is best wel cultuur in dat land ..je moet het weten te vinden.... Viking museums ... Ik kom wle weer met 1000 foto's terug denk ik. haha..
Ierland ken ik wel omdat de zus van mijn vriend daar woont... ook erg mooi maar vaak erg nat. Ook veel cultuur... en armoede.
Engeland ben ik al een keer of 9 geweest... is ook mooi...
Volgend jaar eerst de Noordkaap.
groet,
Martin
Ierland ken ik wel omdat de zus van mijn vriend daar woont... ook erg mooi maar vaak erg nat. Ook veel cultuur... en armoede.
Engeland ben ik al een keer of 9 geweest... is ook mooi...

groet,
Martin
Re: lightweight op grijs
Heb je foto's gezien op je site. Prachtig. Fotografeer jij ook digitaal? en zo ja waarmee.
Zit er namelijk over te denken om een Nikon D70 aan te schaffen. Fotograaf nu met een F80 en een F90x en kan dan dus de lenzen etc gebruiken op de digitale.
Vroeg me af of jij ook digitaal fotografeerde.
Ireen
Zit er namelijk over te denken om een Nikon D70 aan te schaffen. Fotograaf nu met een F80 en een F90x en kan dan dus de lenzen etc gebruiken op de digitale.
Vroeg me af of jij ook digitaal fotografeerde.
Ireen
Re: lightweight op grijs
Hoi... Ja ik fotografeer digitaal maar hou nog steeds erg van die rolltjes. Mijn digitale kamera is een Fuji ..wordt nu al niet meer gemaakt. Wil een digitale spielreflex maar die waren toen nog erg duur en hadden beperkingen. De D1 van Nikon was niet te betalen. Zelf wil ik de D100. De D70 heeft mij te veel gadgets die ik niet wil .... En bij mij moet ie tegen een stootje kunnen. Ach ja ...het belangrijkste is nog steeds de lens ..en CCD chip daar gaat het licht doorheen.
Mijn kleinbeeld spiegelreflex is een F801s zit te denken om er nog één bij te kopen .. 2e hands... of anders een F100 of F4 2e hands. De F801s komt overeen met de F90.. ziet er ook bijna hetzelfde uit.
Ik heb goede nikon lensen die me jaren terug al 2600 gulden per stuk hebben gekocht en die wil ik natuurlijk blijven gebruiken zoals mijn 80-200 2.8.
Ach ik maak wat snapshotjes tijdens de vakantie en zal nooit pretenderen een fotograaf te zijn. Met iedere kamera kan je goede foto's maken, met een goede kamera heb je wat meer instelmogenlijkheden. Mijn Fuji heb ik besloten nog zeker een jaar te gebruiken omdat ie lekker kompact is en toch 35-210 optische zoom.
Heb er ene aantal compact flash kaarten bij maar moet vaak toch even foto's op cd laten bakken tijdens de vakantie. De foto's op mijn site van frankrijk zijn digitaal de rest is ingescanned.
Ok en nu moet ik gaan werken..
Groet,
Martin
Mijn kleinbeeld spiegelreflex is een F801s zit te denken om er nog één bij te kopen .. 2e hands... of anders een F100 of F4 2e hands. De F801s komt overeen met de F90.. ziet er ook bijna hetzelfde uit.
Ik heb goede nikon lensen die me jaren terug al 2600 gulden per stuk hebben gekocht en die wil ik natuurlijk blijven gebruiken zoals mijn 80-200 2.8.
Ach ik maak wat snapshotjes tijdens de vakantie en zal nooit pretenderen een fotograaf te zijn. Met iedere kamera kan je goede foto's maken, met een goede kamera heb je wat meer instelmogenlijkheden. Mijn Fuji heb ik besloten nog zeker een jaar te gebruiken omdat ie lekker kompact is en toch 35-210 optische zoom.
Heb er ene aantal compact flash kaarten bij maar moet vaak toch even foto's op cd laten bakken tijdens de vakantie. De foto's op mijn site van frankrijk zijn digitaal de rest is ingescanned.
Ok en nu moet ik gaan werken..
Groet,
Martin
Re: lightweight op grijs
Ben met je eens, gewoon rolletjes is eigenlijk leuker. Voordeel van digitaal is dat je het resultaat direct ziet en desgewenst ook gelijk kunt weggooien. Digitaal fotografeer ik met een olympus. ooit aangeschaft om eens te proberen of het wat zou zijn. Ben nu eigelijk toe aan een volgende stap. Ik ga dan toch voor de D70. Ben met je eens dat de D100 degelijker is. Techniek is alleen weer wat verder in de D70. Denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt. Hij is in feite hetzelfde als mijn F80. En het mooie is inderdaad dat je je goede lenzen kunt gebruiken. Want dat is in weze nog belangrijker dan de camera.
de F90x is Rick zijn camera. Ik vindt hem te zwaar ( zal ook wel door die batterijpack komen) "k heb al een aantal jaar chronische RSI klachten en daar is prima mee te leven als je er rekening mee houd maar een zware camera stilhouden is wat moeilijker. Vandaar die 80. dat scheelt toch behoorlijk.
Je mag jezelf overigens best wat minder bescheiden opstellen hoor. (weet wel bescheidenheid siert de mens maar toch ). Want je foto's zijn prachtig. Kleur, compositie etc. Alles klopt. en ik weet wel, er verdwijnen er een hele hoop in het ronde archief maar dan blijven de mooie over en die mogen er zijn. Dus petje af!
Ga mijn potje koken en mijn stoelen verder bekleden want ik schiet weer voor geen meter op.
Goed weekend verder.
Ireen
de F90x is Rick zijn camera. Ik vindt hem te zwaar ( zal ook wel door die batterijpack komen) "k heb al een aantal jaar chronische RSI klachten en daar is prima mee te leven als je er rekening mee houd maar een zware camera stilhouden is wat moeilijker. Vandaar die 80. dat scheelt toch behoorlijk.
Je mag jezelf overigens best wat minder bescheiden opstellen hoor. (weet wel bescheidenheid siert de mens maar toch ). Want je foto's zijn prachtig. Kleur, compositie etc. Alles klopt. en ik weet wel, er verdwijnen er een hele hoop in het ronde archief maar dan blijven de mooie over en die mogen er zijn. Dus petje af!
Ga mijn potje koken en mijn stoelen verder bekleden want ik schiet weer voor geen meter op.
Goed weekend verder.
Ireen
Re: lightweight op grijs
Om eerlijk te zijn heeft ene rolletje zijn speciefieke voordelen en ook zo voor digitaal. Mijn fuji heeft iets te veel pincushen effect dat is niet leuk voor architectuur fotografie. Is wel recht te trekken met photoshop. Verder vindt ik niet door de lens kijken maar op een scherpje in de zoeker erg shit.. ben al een paar keer de mist ingegaan met de focus die scherp leek maar het niet was.
Een nadeel van digitaal is weer dat veel mensen er lukraak oplos knallen en er veel slechte foto's van komen. Ikzelf zie iets gooi de kamera er tussen en klaar... doe niet zo moeilijk over uren nadenken over compositie.. dan was ik wel schilder geworden. Vaak weet ik het ook niet meer. Wat ik wel weet is hoe ik het op dat moment zie en ook al zijn de foto's goed ..ze zijn niet zo goed zoals ik het zag. Maar dat weet ik alleen... en dat is het verschil tussen en snapshot maker als ik een een goede fotograaf. Ik moet wel zeggen dat bij mij niet veel foto's in het ronde archief verschijnen... van noorwegen had ik 750 foto's op film... en er zijn er misschien 30 weggegooit omdat ik die dubbel heb genomen vanwege belichting of dat ik niet zeker was of het goed was. Dus heb 4 vette albums vol met tekst en folders over die vakantie... dat kan ik niet ieder jaar doen anders moet ik verhuizen.
Ik heb al duizenden foto's liggen .. ik maak ze en berg ze op. Ik denk dat ik een geschiendenis beeld aan het maken ben van de wereld van deze tijd...haha. Doe er verder niks mee. Fotografeer ook nog geen 10 jaar.
De D70 heeft me te veel onzin standjes... daar bedoel ik mee standje nachtopname of portretfoto of landschapje... ik bepaal mijn sluitertijd, diafragma en belichting toch echt zelf wel. Dus sloop dat er maar af... de kamera moet gewoon automatisch, half automaat en vooral handmatig kunnen. Plus dat ik van een grote stevige kamera hou ik wil wat vasthebben wat stevig is .. geen plastic maar een aluminium body of ander metaal. Ik sjouw wel kilo's kamera mee... dat is op de fiets wel eens onhandig vanwege dat je af en toe lens moet wisselen. Maar met RSI kan ik wel inkomen dat je iets lichts wilt hebben, RSI is iets hele vervelends om te krijgen. Ik muis veel maar ben dat rectshandig gaan doen en heb ook een trekball op het werk. Thuis doe ik het links. Ik heb een jaar lang rondgekeken wat er alemaal te koop was voordat ik die F801s kocht... en het is een fantastisch ding. Zou ik niet kwijt willen. Ik wacht op een nieuwe D100 ... voolopig nog niks voor mij. Zo'n batterijpack als op de F90x heb ik niet en mis ik wel ..die extra handgreep... maar ik doe tig filmrolletjes met mijn batterijen in de F801s dus voor de extra power hoeft het niet.
Ach en toch vindt ik mijn foto niet echt goed... leuke wat betere hobbyfoto's misschien. Ach ik ga die andere 1000-den niet online zetten... heb nu alleen wat vakantie shotjes. Heb zoveel experimenteel spul ook .. is ook erg leuk.
Ik ga naar bed ... weer een dag voorbij.
Groet,
Martin
Een nadeel van digitaal is weer dat veel mensen er lukraak oplos knallen en er veel slechte foto's van komen. Ikzelf zie iets gooi de kamera er tussen en klaar... doe niet zo moeilijk over uren nadenken over compositie.. dan was ik wel schilder geworden. Vaak weet ik het ook niet meer. Wat ik wel weet is hoe ik het op dat moment zie en ook al zijn de foto's goed ..ze zijn niet zo goed zoals ik het zag. Maar dat weet ik alleen... en dat is het verschil tussen en snapshot maker als ik een een goede fotograaf. Ik moet wel zeggen dat bij mij niet veel foto's in het ronde archief verschijnen... van noorwegen had ik 750 foto's op film... en er zijn er misschien 30 weggegooit omdat ik die dubbel heb genomen vanwege belichting of dat ik niet zeker was of het goed was. Dus heb 4 vette albums vol met tekst en folders over die vakantie... dat kan ik niet ieder jaar doen anders moet ik verhuizen.
Ik heb al duizenden foto's liggen .. ik maak ze en berg ze op. Ik denk dat ik een geschiendenis beeld aan het maken ben van de wereld van deze tijd...haha. Doe er verder niks mee. Fotografeer ook nog geen 10 jaar.
De D70 heeft me te veel onzin standjes... daar bedoel ik mee standje nachtopname of portretfoto of landschapje... ik bepaal mijn sluitertijd, diafragma en belichting toch echt zelf wel. Dus sloop dat er maar af... de kamera moet gewoon automatisch, half automaat en vooral handmatig kunnen. Plus dat ik van een grote stevige kamera hou ik wil wat vasthebben wat stevig is .. geen plastic maar een aluminium body of ander metaal. Ik sjouw wel kilo's kamera mee... dat is op de fiets wel eens onhandig vanwege dat je af en toe lens moet wisselen. Maar met RSI kan ik wel inkomen dat je iets lichts wilt hebben, RSI is iets hele vervelends om te krijgen. Ik muis veel maar ben dat rectshandig gaan doen en heb ook een trekball op het werk. Thuis doe ik het links. Ik heb een jaar lang rondgekeken wat er alemaal te koop was voordat ik die F801s kocht... en het is een fantastisch ding. Zou ik niet kwijt willen. Ik wacht op een nieuwe D100 ... voolopig nog niks voor mij. Zo'n batterijpack als op de F90x heb ik niet en mis ik wel ..die extra handgreep... maar ik doe tig filmrolletjes met mijn batterijen in de F801s dus voor de extra power hoeft het niet.
Ach en toch vindt ik mijn foto niet echt goed... leuke wat betere hobbyfoto's misschien. Ach ik ga die andere 1000-den niet online zetten... heb nu alleen wat vakantie shotjes. Heb zoveel experimenteel spul ook .. is ook erg leuk.
Ik ga naar bed ... weer een dag voorbij.
Groet,
Martin