Hoi,
Na het avontuur van kapotte radiateur, niet meer willen starten, niet meer van de plek te krijgen. Vandaag weg gereden voor een klein rondje. Weer bij huis aangekomen even onder de motorkap kijken of de nieuwe radiateur niet lek was, de laro weer in de garage willen zetten, wat schertst mijn verbazing. Naast motorgeluid een hoop kabaal van nog een motor die ergens in t luchtledige staat te draaien, met veel schrik snel de laro de garage in gereden en de auto van het contact gehaald. Hij blijft enthousiast, pas als ik de accu afkoppel stopt ie er mee. Uiteraard denk je "toeval". Maar door de klemmen er weer op te zetten begint de startmotor direct weer te draaien. Startmotor kaduuk of toch t startrelais dat 2 dagen geleden ook al problemen gaf.
(Frans, met deze vraag is een broodrooster te winnen;-) )
Groeten
Gerben tB
the story contineus
Re: the story contineus
Nou dan voor het broodrooster.
De startmotor zelf zal ook wel kapot zijn. Bendix. Want als de startmotor draait moet hij de motor starten, ronddraaien. En uit je beschrijving blijkt dat niet.
De startmotor kan alleen gaan draaien als het relais stroom doorgeeft.
Dat kan op 2 manieren:
1e als er stoom op de schakeldraad, die van je kontaktslot afkomt, blijft staan.
2e als de contacten in het relais vastgebrand zijn.
Je kunt gaan zoeken.
Als er geen spanning op de schakeldraad blijft staan, zou ik zeker het startrelais (als dat geen een geheel met de startmotor is) vervangen en de startmotor laten reviseren.
Groeten Frans Bonnes
De startmotor zelf zal ook wel kapot zijn. Bendix. Want als de startmotor draait moet hij de motor starten, ronddraaien. En uit je beschrijving blijkt dat niet.
De startmotor kan alleen gaan draaien als het relais stroom doorgeeft.
Dat kan op 2 manieren:
1e als er stoom op de schakeldraad, die van je kontaktslot afkomt, blijft staan.
2e als de contacten in het relais vastgebrand zijn.
Je kunt gaan zoeken.
Als er geen spanning op de schakeldraad blijft staan, zou ik zeker het startrelais (als dat geen een geheel met de startmotor is) vervangen en de startmotor laten reviseren.
Groeten Frans Bonnes