benzinemeter kaduuk
benzinemeter kaduuk
Hallo prikkers,
Van mijn LR 88 serie III uit 1978 doet de benzinemeter het niet meer, nu bestaat dit volgens mij uit twee onderdelen, de vlotter en de meter.
De draadjes zitten allemaal goed vast, dus één van de twee heeft de geest gegeven.
Voordat ik het verkeerde vervang, kan iemand me vertellen hoe ik erachter kom of de vlotter of de meter kapot is.
Alvast bedankt,
Peter
Van mijn LR 88 serie III uit 1978 doet de benzinemeter het niet meer, nu bestaat dit volgens mij uit twee onderdelen, de vlotter en de meter.
De draadjes zitten allemaal goed vast, dus één van de twee heeft de geest gegeven.
Voordat ik het verkeerde vervang, kan iemand me vertellen hoe ik erachter kom of de vlotter of de meter kapot is.
Alvast bedankt,
Peter
Re: benzinemeter kaduuk
Hoi Peter,
je kunt met een universeelmeter (die je zet op weerstandmeten) meten tussen de plus en de min bij je vlotter; als je de vlotter nu beweegt moet de weerstand afnemen en toenemen. Doet ÃÂe dit, dan is de vlotter goed.
Groet, Andries
je kunt met een universeelmeter (die je zet op weerstandmeten) meten tussen de plus en de min bij je vlotter; als je de vlotter nu beweegt moet de weerstand afnemen en toenemen. Doet ÃÂe dit, dan is de vlotter goed.
Groet, Andries
Als je bij de vlotter de plus en de min verbindt, dan moet de benzinemeter helemaal naar vol gaan.
Als dat zo is, benzinemeter heel.
Frans Bonnes
Als dat zo is, benzinemeter heel.
Frans Bonnes
Ik had in mijn 109 dat de schakelaar niet helemaal fris was.
Er wordt gemeten over twee koperen staafjes.
Een van de twee was (om welke duistere reden dan ook) iets omhoog gekropen.
Terug gedraaid en alles deed het weer........... maar voordat je het gevonden hebt pfoeh.
Nu hoop ik maar dat de zelfde schakelaar in jouw 88 zit
JW
Er wordt gemeten over twee koperen staafjes.
Een van de twee was (om welke duistere reden dan ook) iets omhoog gekropen.
Terug gedraaid en alles deed het weer........... maar voordat je het gevonden hebt pfoeh.
Nu hoop ik maar dat de zelfde schakelaar in jouw 88 zit
JW
Enig idee hoeveel ohm je zou moeten meten? min - max ? Wij hebben precies hetzelfde probleem..HjP
in principe moet je geen weerstand meten op het moment dat de vlotter geheel opgeheven is; de weerstand moet oplopen naarmate je de vlotter verder naar beneden drukt. Zet je meter om te beginnen op 20 Ohm.
Groet, succes,
Andries
Groet, succes,
Andries
volgens mij heb je geen plus en min op de tankvloter staan maar alleen maar massa min dus hij verbind alleen maar de min door door middel van een weerststand dus als je de twee draden tegen elkaar houd moet je meter op lopen
als je een ex leger uitvoering heb zitten er ook bij de tank schakelaar nog twee schakelaars die of links of rechts door verbinden daar kan dus ook nog het probleem zitten .succes
als je een ex leger uitvoering heb zitten er ook bij de tank schakelaar nog twee schakelaars die of links of rechts door verbinden daar kan dus ook nog het probleem zitten .succes
Bedankt allemaal, ik kan de meter en de vlotter nu wel testen, dan weet ik in ieder geval waar ik verder moet zoeken.
Peter
Peter