demontage overdrive
demontage overdrive
Is er bij de demontage van een farley overdive een speciaal gereedschap nodig. Volgens de beschrijving wel. En welk onderdeel is dan nodig. De overdive van mij moet eens uit elkaar, lekt en fluit. En is er iemand die zo'n ding als eens uit elkaar gehaald heeft. Waar moet ik dan op letten, wil de overdrive beter maken dan nieuw maken als het gaat
jo fo li
jo fo li
Re: demontage overdrive
je hebt geen extra gereedschap nodig alleen als je verder wil rijden moet je het tandwiel en het deksel hebben.
maar gewoon alle boutjes los draaien en naar achter trekken.
gr uit schotland
menno
maar gewoon alle boutjes los draaien en naar achter trekken.
gr uit schotland
menno
De tandwielen en deksel heb ik nog. Dus ik zal het wel binnenkort demonteren. Bedankt.
jo fo li
jo fo li

Ola JoFolie,
Haal jij 'm eraf

Zet ik ' m erop

Grtz,
Arie H te P
Hallo JoFoLi,
Ik heb al een keer van 2 overdrives 1 gemaakt + nieuwe onderdelen. Het is een eenvoudige klus, mits je de volgorde van de onderdelen maar goed doet. Het vereist geen speciaal gereedschap. Verder moet je de vertandingen inspecteren en bij slijtage vervangen. Onderdelen zijn nog te krijgen. Ook de lagers slijten vaak en ik adviseer deze te vervangen (veroorzaken vaak het zingend geluid). De lagers zijn universeel en heb ik bij een mechanische groothandel voor agrarische onderdelen gehaald (exact hetzelfde lagers) en kosten niet veel geld (8 euro). Wil je meer info, moet je me even bellen.
Groet,
Adriaan
Ik heb al een keer van 2 overdrives 1 gemaakt + nieuwe onderdelen. Het is een eenvoudige klus, mits je de volgorde van de onderdelen maar goed doet. Het vereist geen speciaal gereedschap. Verder moet je de vertandingen inspecteren en bij slijtage vervangen. Onderdelen zijn nog te krijgen. Ook de lagers slijten vaak en ik adviseer deze te vervangen (veroorzaken vaak het zingend geluid). De lagers zijn universeel en heb ik bij een mechanische groothandel voor agrarische onderdelen gehaald (exact hetzelfde lagers) en kosten niet veel geld (8 euro). Wil je meer info, moet je me even bellen.
Groet,
Adriaan
je zet hem er maar op, de mijne komt op die van mij. Ja hij is te koop maar voor die prijs die ik vraag koop jij een nieuwe. Daarom alleen reparatie (onderhoud) voor die van mij.Ik weet wat die van mij doet (nu nog met wind tegen 100 en met wind mee 120km)
jo fo li
jo fo li