bedrading
Re: bedrading
Zitten er de volgende dradenaan je dynamo ?
een dikke bruine
een dunne bruine
een bruin-gele
Frans Bonnes
een dikke bruine
een dunne bruine
een bruin-gele
Frans Bonnes
De bruin-gele gaat naar het controlelampje in je dashbord.
De beide bruinen gaan naar de startmotor/startrelais.
Ik heb hier geen schema van jouw auto dus kan ik niet precies zeggen waar ze aan moeten.
Maar de schema's kan je zelf ook vinden in het werkplaatshandboek of in je handleiding van de auto.
Ik denk dat de schema's ook wel op de prikker CD's zullen staan.
Hopelijk heb je hier iets aan
Frans Bonnes
De beide bruinen gaan naar de startmotor/startrelais.
Ik heb hier geen schema van jouw auto dus kan ik niet precies zeggen waar ze aan moeten.
Maar de schema's kan je zelf ook vinden in het werkplaatshandboek of in je handleiding van de auto.
Ik denk dat de schema's ook wel op de prikker CD's zullen staan.
Hopelijk heb je hier iets aan
Frans Bonnes
De beide bruinen komen weer bij elkaar volgens mij bij je startrelais.
Raar, maar waar.
Grtz,
Arie
Raar, maar waar.
Grtz,
Arie
Bij mij zit er maar 1 dikke bruine (2,5) en één bruingele die laatste gaat idd naar het conrolelampje, en de dikke bruine gaat naar de startmotor op + pool van de solenoide waar ook de dikke rode op zit welke rechtstreeks van de accu komt, dus eigenlijk gaar deze naar de accu en naar dus alle stroomverbruikers.
De bruine draad welke overblijft zou iets met een "sense" accu of dynamo kunnen zijn, zie een aantal (weken) postings geleden, maar dit hangt af van je dynamo.
Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D
De bruine draad welke overblijft zou iets met een "sense" accu of dynamo kunnen zijn, zie een aantal (weken) postings geleden, maar dit hangt af van je dynamo.
Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D
Hoi techneuten,
Die dunne bruine wordt bij normale auto,s gebruikt voor alleen als de motor loopt geeft deze spanning af, voor b.v. achterruitverwarming,. maar dat hebben we niet op de Laro,s dus de dikke en de dunne bruine kan je op elk punt aan elkaar knopen en uiteindelijk een rechtstreekse verbinding met de + pool van de accu.
Alleen bij montage van een ampere meter loopt deze via de ampere meter.
Succes. Henk......... LW 88
Die dunne bruine wordt bij normale auto,s gebruikt voor alleen als de motor loopt geeft deze spanning af, voor b.v. achterruitverwarming,. maar dat hebben we niet op de Laro,s dus de dikke en de dunne bruine kan je op elk punt aan elkaar knopen en uiteindelijk een rechtstreekse verbinding met de + pool van de accu.
Alleen bij montage van een ampere meter loopt deze via de ampere meter.
Succes. Henk......... LW 88
Hoi, henk T ik wil wel een verwarmde achterruit gaan plaatsen moet ik nou die dikke bruine draad gebruiken ??????
Sjuul....
Sjuul....
Hoi,
De dunne bruine draad gebruiken als stuurdraad van het relais via de schakelaar op het dashbord. Met een controlelampje. De hoofdstroom via een zekering gewoon van de dikke bruine halen ergens onderweg
Succes, Henk........
De dunne bruine draad gebruiken als stuurdraad van het relais via de schakelaar op het dashbord. Met een controlelampje. De hoofdstroom via een zekering gewoon van de dikke bruine halen ergens onderweg
Succes, Henk........