Aangezien de opbouw van mijn Laro eigelijk redelijk voorspoedig loopt, en ik toch moet wachten op een aantal veren van Bowy heb ik besloten om maar vast remleidingen te gaan leggen.
Aangezien ik zelf niet zo'n apparaat heb, moet ik hiervoor naar een autobedrijf. Dit bedrijf heb ik gelukkig al gevonden. Alleen weet ik niet hoelang, en met welke koppelingen ze moeten zijn.
Kan iemand mij hierbij helpen??
Grt Tijn Leussink
Remleidingen
Re: Remleidingen
Men neme een stuk touw of draad, dat legt men zo als de remleiding moet komen te liggen. Je knipt het touw of draad op die lengte af. Beter om een paar cm langer nemen. En ziedaar de juiste lengte van een remleiding.
Dat doe je zo voor alle leidingen.
Alleen moet je ze dan later zelf wel in de juiste vorm buigen, dat kan je het beste doen door ze om iets heen te buigen, bv een flesje, zodat de leidingen niet knikken.
Welke nippels eraan moeten zou ik niet weten, neem een voorbeeld van waar je ze in moet draaien mee naar de maker zodat hij de juiste nippels kan gebruiken.
Er zijn namelijk milimeter maten en inch maten. Let op dat de T-stukken en verbindingsstukken een andere schroefdraad kunnen hebben dan de remcylinders.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Groeten Frans Bonnes
Dat doe je zo voor alle leidingen.
Alleen moet je ze dan later zelf wel in de juiste vorm buigen, dat kan je het beste doen door ze om iets heen te buigen, bv een flesje, zodat de leidingen niet knikken.
Welke nippels eraan moeten zou ik niet weten, neem een voorbeeld van waar je ze in moet draaien mee naar de maker zodat hij de juiste nippels kan gebruiken.
Er zijn namelijk milimeter maten en inch maten. Let op dat de T-stukken en verbindingsstukken een andere schroefdraad kunnen hebben dan de remcylinders.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Groeten Frans Bonnes
Heb hier nog een swik wartels liggens had er veel te veel gekocht.
Volgens mij heb je 3 verschillende nodig.
Je hebt male en female en dan 2 maten, de leiding vande hoofdremcilinder naar het verdeelblokje wijkt af in de maat.
De rest heb ik liggen.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Volgens mij heb je 3 verschillende nodig.
Je hebt male en female en dan 2 maten, de leiding vande hoofdremcilinder naar het verdeelblokje wijkt af in de maat.
De rest heb ik liggen.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
tijn,
pas op met de nippels van je rem leiding.
op 1 na zijn deze nog allemaal nieuw te koop kosten niet veel.
met uitzondering van de dikkere nippel die op je rem cilinder zit.
ze hebben mij verteld dat deze niet meer of bijna niet meer nieuwe te vinden zijn.
groetjes en suc6
arjan
999 stukjes SIII 109 1980
pas op met de nippels van je rem leiding.
op 1 na zijn deze nog allemaal nieuw te koop kosten niet veel.
met uitzondering van de dikkere nippel die op je rem cilinder zit.
ze hebben mij verteld dat deze niet meer of bijna niet meer nieuwe te vinden zijn.
groetjes en suc6
arjan
999 stukjes SIII 109 1980
Kon alle wartels normal kopen hier in de buurt.
Volgens heeft een beetje brezan ze ook zelfs .
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Volgens heeft een beetje brezan ze ook zelfs .
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]