Iemand hier ervaring mee?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
EdwardDonkers

Iemand hier ervaring mee?

Bericht door EdwardDonkers »

UJ to CV conversion kit
We offer you a simple but effective solution to retain the your std Series rover axle by simply replacing the Universal Joint half shafts by Constant Velocity joint half shafts enabling it to drive permanent 4x4. This means that there is no need to source the rare V8 Stage 1 front axle when you want to fit 200 or 300 tdi + gearbox, from a Defender, into your Series Land Rover because

This conversion includes; CV joint reinforced half shafts, special replacement stub axles, 24 pline drive flanges and special oil seals.

Price per conversion kit is Eur 394,-

Wat zijn hier de na- en voordelen van?

De RampRover.
Serious IIa

Re: Iemand hier ervaring mee?

Bericht door Serious IIa »

Ik heb ze eronder zitten. Aan de voorzijde Zijn stukken sterker dan de originele series steekassen. In het verleden kon ik ze op commando laten knappen. Inmiddels knappen ze helemaal niet meer.

Maar volgens mij zitten CV's al in een disco ....

Cheers Bowy
Frans

Bericht door Frans »

Klopt, ze zitten al in de disco.
Volgens mij zitten ze in alle LR die constant 4x4 zijn.

Frans Bonnes
Hendrik Blue-Box

Bericht door Hendrik Blue-Box »

Bedenk wel dat je, in combinatie met een Series versnellingsbak, GEEN permanente 4x4 aan kan hebben!!!!!! Onze tussenbak heeft geen differentieel en de afrol verschillen tussen de voor en achteras worden dus NIET weggewerkt.

Ondanks dat deze assen sterker zijn zie ik voor jouw niet echt een voordeel, of je moet intensief terrein gaan rijden, of een andere versnellingsbak monteren..............

Groet, Hendrik.
Plaats reactie