achteras

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Muddy

achteras

Bericht door Muddy »

Vandaag ondanks de vele (super gezellige) bezoeken, toch eindelijk de achteras klaar gekregen. Drukte ik op het einde de steekassen erin, viel mij het volgende op:

als ik aan het dif draai, draait er 1 kant van de as
als ik aan 1 kant draai, draait de andere kant er tegen in

Ik geloof dat het tweede hoort, maar over het eerste punt ben ik niet zeker. Hoort dit wel zo, en wat is de reden er van. Hoort dit niet......wat heb ik dan fout gedaan????

Grt Tijn

p.s. Ik moet de bussen van de veren er uit hebben........iemand die dit eerder heeft gedaan weet wat voor een @&%@@%&$ werk dit is. Heeft iemand misschien een goede tip hoe dit gemakkelijk kan????
Serious IIa

Re: achteras

Bericht door Serious IIa »

Tijn,

Dat diff hoort zo te werken.

neem eens een kijkje op

www.howstuffworks.com
Hier staan enorm veel intressante zeeeer goede toegankelijk beschrijving van velerleid technische zaken op.

(voor differentieel heb ik even voor je rondgeneusd)
[auto.howstuffworks.com]
[auto.howstuffworks.com]
(heel gaaf geanimeerd plaatje!!!)

Die bussen krijg je het er makkelijkst uit met een grote hydraulische pers (en ook er weer in) kwestie van met veer en nieuwe bus naar een bevriende garage toegaan waar ze een pers hebben en in 5minuten al je veerbussen vernieuwd. betalen met kratje Grolsch en klaar is Tijn.

Cheers bowy
plexter

Bericht door plexter »

met een decopeerzaag de langste zaagjes nemen yzer natuurlyk van 2 kanten in zagen eruit rammen dan blyf alleen de binnen bus zitten die sla je eruit met een dop 22 van een ratelset ikzelf was toen ongeveer 5 minuten per bus bezig was vanmiddag nog by je voor die gastank had je het effe moete zegge had ik het gedaan maar succes

gegroet plexter
the_dude

Bericht door the_dude »

Ik sluit me aan bij Bowy met een pers gaat het beste.
Gemiddelde garage heeft wel een pers, je moet wel de juiste steekpenning meenemen koek/gebak/bier o.i.d dan komt het helemaal goed.
Heb destijds alle bussen vervangen ging sneller dat ik dacht.

GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
peter

Bericht door peter »

snijbrander 2 sec en busje weg
daarna staalbeitel in de opening van het oog om het iets open te rekken, beetje vet en nieuw busje glijd zo op zijn plaats
geen snijbrander? ijzerzaag uit de beugel door de bus weer in de beugel en zagen maar. o ja als je rubber zaagt moet je met water smeren
Muddy

Bericht door Muddy »

Dank u allen!!!!!!

grt Tijn
Plaats reactie