Hallo,
Ik kan aan een Offenhauser spruitstuk komen met een Holley 390cfm carburateur. Functioneert dat op een 3,5 V8? Er zit ook een LPG mixer bij. Wat heb ik dan nog meer nodig om mijn auto op lpg te laten rijden?
Mijn carburateurs moeten waarschijnlijk gereviseerd worden dus leek me dit een mooi alternatief.
BVD
Gr. Noël
Spruitstuk V8
Re: Spruitstuk V8
Doen!!!! Ik heb ook een Holley, maar dan met een Edelbrock. Loopt als een speer. Zo 25 pk erbij en een veel mooier gezicht onder de motorkap. Wel ff controleren of die Offenhauser voor de 3,5 l is. Voor LPG heb je verder nog de nodige zaken nodig. Voor de keuring (kenteken naar LPG). moet bijna alles nieuw zijn: Verdamper, relais, kleppen, tank (maximaal 2 jaar of zo). Het beste kun je alles nieuw kopen of lenen voor de keuring. Zitten nogal wat eisen aan, ook aan de manier van inbouwen. Bovendien veranderen die eisen elke paar maanden. Dus niet zomaar inbouwen wat bij de buurman uit z'n ouwe Vectra komt, zonde van je tijd. Ga naar iemand die er verstand van heeft.
Een Holly kan zeker goed werken met een 3.5 V8, alleen voor zwaar terreinwerk met steile beklimmingen en afdalingen is een Holly minder geschikt.
De vlotterkamers zitten aan de voor en achterkant van de carburateur, dus bij een steile beklimming krijgen 4 cylinders te weinig brandstof en de andere 4 teveel met afslaan als gevolg. Een betere carburateur is een Weber die heeft de vlotterkamers aan de zijkanten en kent dit probleem niet.
Dennis B.
De vlotterkamers zitten aan de voor en achterkant van de carburateur, dus bij een steile beklimming krijgen 4 cylinders te weinig brandstof en de andere 4 teveel met afslaan als gevolg. Een betere carburateur is een Weber die heeft de vlotterkamers aan de zijkanten en kent dit probleem niet.
Dennis B.
Ok, bedankt voor de informatie.
Ik denk toch dat ik het ga bestellen. Zo extreem off-roaden zal ik toch niet gaan doen
Ik denk toch dat ik het ga bestellen. Zo extreem off-roaden zal ik toch niet gaan doen