Frankrijk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Alex

Frankrijk

Bericht door Alex »

Wie weet er in Frankrijk een plek waar je wat recreatief kan offroaden.
Niet te zwaar.
`K ben nog een beetje zuinig op m`n nieuwe Defender.

Groeten, en alvast bedankt.

Een nieuwe Defender enthousiasteling.
Alex.
Monique

Re: Frankrijk

Bericht door Monique »

Alex,

Ja zo iets zoek ik nu ook. Maar niet alleen in Frankrijk maar ook dichter bij huis.
Ik vind het best moeilijk om te achterhalen waar nu de beste plekken zijn om offroad te rijden in Europa.
Het liefst rijd ik niet altijd op een afgezet gebied, maar dat is volgens mij echt zoeken.
Wie o wie kan ons goede tips geven!!

groeten,
Monique
jo fo

Bericht door jo fo »

België = Bilstain + Westervoort + Bertrix Frankrijk = Inor Nederland = Rilland Bad + Maasvlakte + Lansaard en nog veel meer. Weg blijven in Schlayn (wordt onderdelen kasteel genoemd) goed voor nieuwe onderdelen.

jo fo li
Monique

Bericht door Monique »

JO,
nu noem je volgens mij allemaal terreinen op.
Maar waar kun je nu nog gewoon een beetje rond toeren maar dan niet op de verharde weg en dus niet op een afgezet terrein??

monique
jo fo

Bericht door jo fo »

Dat mag alleen in nederland en in engeland in belgië frankrijk luxenburg of duitsland is het verboden, alleen in franfrijk kijken ze niet zo nou maar in de andere landen NIET doen kan je auto kosten.

jo fo li
Marco Schepens

Bericht door Marco Schepens »

Camping Goudal in Zuid-Frankrijk. Nederlandse eigenaar met Land Rover. Bij de camping zit een groot bos waar je "vrij" kunt rijden. Beter is om een keer met eigenaar zelf te gaan rijden, want je verdwaald snel. Verder is de omgeving fantastisch mooi. Veel mooie routes, gedeltelijk ook onverhard.

Marco
serge Xena 110

Bericht door serge Xena 110 »

Er is hele mooie route vanuit Chamonix naar Zwitserland, daar bestaat een duitstalig boek van. Ik ga hem dit jaar rijden met een vriend (in Mei).
Verder kun je veel greenlanen in de Vercors (onder Grenoble) en is de westkust erg mooi (vooral rondom Poitiers).
De Pyreneeen is EEN GROOT off -road gebied met weinig tot geen restricties, rij dan naar Prats-de Mollo (richting spanje). Ook in de Languedoc is nog genoeg te vinden op onverhard terrein.

Zoek op Google naar trefwoorden: 4x4+route+france en/of greenlaning

Succes, Serge (die er ook gereden heeft nog zonder 4x4 en ontdekte dat hij een LARO nodig had ;-) )
Menno R

Bericht door Menno R »

Kijk hier eens:

[www.terreinrijden.nl]

Gr. Menno R.
[www.qwerty-realisatie.nl]
Monique

Bericht door Monique »

Marco,

weet je ook een plaatsnaam van camping goudal en heeft hij misschien een homepage??

Monique
Monique

Bericht door Monique »

Serge,

Chamonix naar zwitserland > da's niet zo heel ver.
Hoe heet die pas?

Laat je me weten hoe het was??

vast veel plezier
Monique
Plaats reactie