kleurverandering koelvloeistof
kleurverandering koelvloeistof
Mensen,
Onlangs heb ik de koelvloeistof van mijn 109 ex-defensie ververst. Tevens ben ik van dat groene spul naar antivries gegaan.
Een tijdje was het koelwater prachtig blauw maar nu is het langzaam groen aan het worden ????? Bij het wisselen heb ik het systeem doorgespoeld.
Rara, wat kan dat zijn ?
Onlangs heb ik de koelvloeistof van mijn 109 ex-defensie ververst. Tevens ben ik van dat groene spul naar antivries gegaan.
Een tijdje was het koelwater prachtig blauw maar nu is het langzaam groen aan het worden ????? Bij het wisselen heb ik het systeem doorgespoeld.
Rara, wat kan dat zijn ?
Re: kleurverandering koelvloeistof
Blauw + oranje/geel (roest) = groen
Lijkt mij een goede verklaring.
Jan Schober
Lijkt mij een goede verklaring.
Jan Schober
> Blauw + oranje/geel (roest) = groen
>
Daar zat ik ook al aan te denken maar de oude vloeistof was, op het oog, nog van goede kwaliteit en tijdens het spoelen kwam er ook geen roest mee.
Verandert de kleur van koelvloeistof bij een lekke koppakking ?
>
Daar zat ik ook al aan te denken maar de oude vloeistof was, op het oog, nog van goede kwaliteit en tijdens het spoelen kwam er ook geen roest mee.
Verandert de kleur van koelvloeistof bij een lekke koppakking ?
ja dat kan wel maar dan wordt hij gewoon troebel beetje grijser van kleur, maar borrelen tijdens het draaien is een betere indicatie vor een lkke koppakking.
Bij roest wordt het trouwens ook ondoorzichtig en bij menging met de oude vloeistof niet.
Ik zou je geloof ik nog niet zo heel veel zorgen maken, als het tenminste niet borreld in je radiator.
Jan
Bij roest wordt het trouwens ook ondoorzichtig en bij menging met de oude vloeistof niet.
Ik zou je geloof ik nog niet zo heel veel zorgen maken, als het tenminste niet borreld in je radiator.
Jan
een lekke koppaking brengt ook met zich mee dat er voortdurend stoom en uitlaatgassen uit je koelvloeistofdop komen gespoten. hier zit een overdrukventiel in dat dan voortdurend open staat. dan wordt het tijd voor een nieuwe koppakking maar dat is denk ik nog niet aan de hand want dan had je wel iets anders geschreven. voor roest in het systeem zijn middeltjes te krijgen maar dit zit ook al in kleine hoeveelheden in koelvloeistof en antivries. ik kan mij voorstellen dat de roest er bij de koelvloeistof in is blijven zitten maar dat deze door de wat heftigeren werking van antivries vanaf is gevreten.
stijn
stijn
> ik kan mij voorstellen dat de roest er bij de koelvloeistof in is
> blijven zitten maar dat deze door de wat heftigeren werking
> van antivries vanaf is gevreten.
>
Dat klinkt als een goede verkaring. Borrelen doet het niet.
M'n oliepeil blijft constant. Daarom dacht ik aan de koppakking. Ik heb namelijk nog nooit een voertuig gehad die geen/weinig olie verbruikt.
> blijven zitten maar dat deze door de wat heftigeren werking
> van antivries vanaf is gevreten.
>
Dat klinkt als een goede verkaring. Borrelen doet het niet.
M'n oliepeil blijft constant. Daarom dacht ik aan de koppakking. Ik heb namelijk nog nooit een voertuig gehad die geen/weinig olie verbruikt.

msschien prediktor vloeistof gebruikt?
109 niet zwanger.
groetjes casper en miranda
109 niet zwanger.
groetjes casper en miranda
misschien is het wel tover antievries! 
Je hebt ook van die toverballen die in je mond doet en die veranderen ook steeds van kleur.
groet, tom

Je hebt ook van die toverballen die in je mond doet en die veranderen ook steeds van kleur.
groet, tom