Een Land Rover brengt je thuis, maar..

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dave

Een Land Rover brengt je thuis, maar..

Bericht door Dave »

Liever niet op deze manier.
Ik heb vanmiddag de strandkachel aangesloten op het water- en brandstofsysteem.
Het watersysteem is goed alleen die van de brandstof zorgde voor wat problemen.

Nadat ik klaar was met monteren en het vullen van het koelsysteem ben ik een stukje gaan rijden. Daarvoor had ik wel alles in de motorruimte alles schoongespoten. Tijdens het rijden begint het OLIEDRUK-LAMPJE zwak te knipperen. Dan uit, zwak branden, beetje feller, zwakker branden, nog zwakker branden, feller branden, enz. (Zonder regelmaat) Hierna heb ik dus de wagen langs de kant gezet. Oliepijl gecontroleerd, naar huis gelopen om olie te halen, wagen bijgevuld en oliepeil gecontroleerd. Het peil was wel lastig te controleren, want de wagen stond met zijn linkerkant iets lager. In totaal hen ik er 2,5l bijgedaan.
Hierna wilde ik de wagen starten. Maar die had zoiets van "verrek maar". Starten deed hij dus niet. (Hij ging wel aan, maar naar 5 seconde sloeg hij weer af)

Het leek alsof er geen diesel in de motor kwam. Was dus ook het geval. De leiding voor de standkachel lekte een beetje. Ik weer terug naar huis om de orginele afsluiting terug te zetten. Nadat deze weer gemonteerd was, en een tijdje gestart te hebben sloeg hij aan. 5 sec. Weer de brandstofpomp handmatig bedienen, tijdje starten en flink gas geven. Ennnn Yess hij bleef aan.:-) Maar het oliedruklampje bleef hetzelfde doen. Alleen met stationair toerental bleef hij in het begin redelijk uit. Ik ben toen rijdend, motor uitschakelen, weer aanzetten als de wagen bijna stil kwam te staan, naar huis gereden. Ongeveer 2 km. 3 uur later dan geplad was ik thuis.

Weet iemand misschien waardoor dat shit-lampje aan kan gaan, behalve te weinig oliedruk. Van het weekend zal ik maar eens de brandstofpomp gaan bekijken.Maar het lijkt me sterk dat hier iets mee gebeurt is. De vorige keer dat ik met de wagen reed, werkte alles perfect. Alleen de dynamo maakt vrij veel herrie.
Voor iedereen die het nog niet weet, het is een serie 3 109" 24V ex-leger met 2,25l diesel motor.

Groeten,

Dave Frencken, die zondag eigenlijk wilde gaan terreinrijden.:-(
Danny van Leeuwen

Re: Een Land Rover brengt je thuis, maar..

Bericht door Danny van Leeuwen »

Zender gesneuveld ??
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Het lampje kan ook aangaan als er electrisch iets niet in orde is.
Zoals een defecte oliedrukschakelaar, of de draad tussen de schakelaar en het lampje maakt af en toe contact naar aarde.
Je kan dus de bedrading controleren op een aardfout of je legt even een tijdelijke verbinding buitenom als het dan wel goed werkt weet je weer wat.
Ik moet wel zeggen dat 2,5 liter olie bijvullen wel heel erg veel is, verschil tussen min en max op de peilstok zit ergens in de buurt van een liter.

Dennis B.
Dave

Bericht door Dave »

Daarom denk ik ook dat er nu veel te veel olie in zit. Het begon al donker te worden, dus alles ging niet meer zo goed als normaal.

Groeten,

Dave Frencken
Plaats reactie