Intercooler in 2.5 TD?
Intercooler in 2.5 TD?
welke intercooler kan je plaatsen in een 110 2.5 TD? Enkel de custom made versies van allard en consoorten, of ook die van een 200 tdi, 300 tdi of TD5?
Re: Intercooler in 2.5 TD?
doe niet te moeilijk denk ik,
op de sloop liggen diverse ICs uit verschillende auto's zoek de grotste en gebruik deze, je enige probleem is da t de voor de radiator moet komen, en je dan de slangen cq buizen niet ed motorruimte in krijgt.
is op te lossen door een radiateur van een 200/300 tdi te gebruiken zonder de ic, is ook goedkoper. of een andere weg zien te vinden.
mischien kan een bedrijf die radiator 'recored' een idee, die kan hem inkorten of vervangen voor een kortere.
of alla hummer net onder de motorkap met hierin een luchthapper!
succes,
RoLandrover
op de sloop liggen diverse ICs uit verschillende auto's zoek de grotste en gebruik deze, je enige probleem is da t de voor de radiator moet komen, en je dan de slangen cq buizen niet ed motorruimte in krijgt.
is op te lossen door een radiateur van een 200/300 tdi te gebruiken zonder de ic, is ook goedkoper. of een andere weg zien te vinden.
mischien kan een bedrijf die radiator 'recored' een idee, die kan hem inkorten of vervangen voor een kortere.
of alla hummer net onder de motorkap met hierin een luchthapper!
succes,
RoLandrover
Thomas,
geen enkele.
Het blok van de 2,5 ltr is eigenlijk al niet geschikt voor een Turbo, laat staan met nog eens een Intercooler erbij.
Met grote regelmaat heb ik 2,5 ltr blokken onder m`n neus met 4 gescheurde zuigers.
Vaak blijken er ook haarscheurtjes in de cilinderwanden te zitten en dan is het einde blok.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
geen enkele.
Het blok van de 2,5 ltr is eigenlijk al niet geschikt voor een Turbo, laat staan met nog eens een Intercooler erbij.
Met grote regelmaat heb ik 2,5 ltr blokken onder m`n neus met 4 gescheurde zuigers.
Vaak blijken er ook haarscheurtjes in de cilinderwanden te zitten en dan is het einde blok.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Ik denk ook niet dat je moet proberen meer power uit de 2.5TD te gaan halen. De problemen met dat blok zullen alleen maar groter worden. Als je een snellere Land Rover wilt hebben zoek dan naar een 200Tdi motor compleet met radiator en intercooler en zet die er in. Niet de goedkoopste optie maar het verschil is ernorm vergeleken met de 2.5TD. Gr. Marco.
Outback schreef:
>
> Ik denk ook niet dat je moet proberen meer power uit de 2.5TD
> te gaan halen. De problemen met dat blok zullen alleen maar
> groter worden. Als je een snellere Land Rover wilt hebben
> zoek dan naar een 200Tdi motor compleet met radiator en
> intercooler en zet die er in. Niet de goedkoopste optie maar
> het verschil is ernorm vergeleken met de 2.5TD. Gr. Marco.
't is niet zozeer om de snelheid te verhogen, wel het verbruik naar beneden te halen
maar het risico bestaat dus dat je de motor onbewust naar de knoppen helpt?
>
> Ik denk ook niet dat je moet proberen meer power uit de 2.5TD
> te gaan halen. De problemen met dat blok zullen alleen maar
> groter worden. Als je een snellere Land Rover wilt hebben
> zoek dan naar een 200Tdi motor compleet met radiator en
> intercooler en zet die er in. Niet de goedkoopste optie maar
> het verschil is ernorm vergeleken met de 2.5TD. Gr. Marco.
't is niet zozeer om de snelheid te verhogen, wel het verbruik naar beneden te halen
maar het risico bestaat dus dat je de motor onbewust naar de knoppen helpt?