Pagina 1 van 1

vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: ma 05 apr 2004, 19:35
door Henk T
Hallo,

Helemaal het einde!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag de vacuumpomp gemonteerd, een Pierburg van Peugeot en uiteraard de klep uit de luchtinlaat gehaald.
Remt echt 300 % beter en de motor krijgt meer lucht.
Volgende projekt aansluiting maken voor de elektrieke vin.

GRT Henk..........

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: ma 05 apr 2004, 19:48
door Dennis101
En het is jou zeker ook opgevallen dat hij veel minder afremt op de motor (hoeft lekker ook niet meer).

Dennis B.

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: ma 05 apr 2004, 19:52
door the_dude
De mijne is er meer blauw door gaan roken, en zit nog steeds met dat probleem het remmen en meer lucht is zeker 300% beter.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Met vacuumpomp van smb

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: ma 05 apr 2004, 19:57
door Dennis101
Misschien zit er nog veel olie in de aanzuigbuis of het spruitstuk, dan houdt het vanzelf wel op als je echt gaat rijden. Of het luchtfilter is iets te vol gevuld (staat een max streepje in).

Dennis B.

vacuumpomp 88 gas?

Geplaatst: ma 05 apr 2004, 21:02
door Jan Schober
Is het plaatsen van een vaccuumpomp op een benzine (/gas) motor ook voordelig??

Jan Schober

Re: vacuumpomp 88 gas?

Geplaatst: ma 05 apr 2004, 21:31
door Bram
Nee, want als je je gaspedaal loslaat, gaat je smoorklep in je carburateur dicht, en heb je op deze manier al een vacuum gecreeerd.

Groet Bram 109 ex mil

Re: vacuumpomp 88 gas?

Geplaatst: ma 05 apr 2004, 21:43
door Henk T
Klopt,
Ik sluit me bij de vorige spreker aan.

Henk.........

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: ma 05 apr 2004, 21:45
door Henk T
Hoi Martijn,

Nu de motor meer lucht krijgt is het misschien een idee je brandstofpomp iets rijker te zetten, dus meer lucht moet hij ook meer diesel hebben, en beter lopen.

Grt Henk........

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 00:19
door the_dude
En door de brandstofpomp te verzetten krijgt die minder olie op de zuigers? klinkt een beetje raar...

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 00:48
door Henk T
Hoi,

Het is gewoon een beetje experimenteren, wand de tyming kan ook lichtelijk van slag zijn door een versleten distributie.

Succes, Henk.........

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 03:24
door Tom MWL
tis allemaal prachtig met die peugeot vacuum pompjes maar ik ben er wat maanden geleden ook achteraan geweest en echt nergens te koop die dingen! zowat alle sloperijen rondom groningen gebeld en niemand heeft wat.Toen ben ik maar wat aan het klooien gegaan en een ander systeempje met die luchtklep verzonnen.Dat werkt goed maar ik wil op mijn opknapper 88 s3 ook wel zo'n pompie.
Waar ken je dat nou gunstig kopen,iemand enig idee?

groet, tom

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 14:30
door The_dude
smb splinternieuw met garantie instucties boutjes en de hele zooi voor 110 euries.
een echte aanrader.
Op me site staat foto's maar pas op hij is wel erg bling bling :O

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 20:54
door Henk T
Hoi Martijn,

Mooie foto,s
Bij jouw LW is het wat simpeler, spanrol eraf,pomp erop.
Bij die van mij zit de dynamo aan die kant en geen spanrol
dus een steun gemaakt en op de plaats gezet van het voorste motorhijsoog..
Ontluchting van de kleppendeksel, heb ik net zo gedaan als jij, maar het kan nog mooier.
In het platte kantje in de bocht van het inlaatspruitstuk draad tappen en een plug indraaien en daarop de slang van de kleppendeksel er op.
Ben je het hele huis kwijt.
Maar dit klusje ga ik tzt wel doen.
Ga je hem niet elektrisch koelen de motor ?
Scheelt een hoop kabaal en een paar pk,s.

Grt Henk.........LW 88 en 109 S III benzine in opbouw.

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 21:57
door Dennis101
Henk, je kan ook op zoek gaan naar een inlaatspruitstuk van een diesel zonder rembekrachtiging. Daar zit aan de achterkant van het spruitstuk een pijpje met een 180 gr bocht. Kan eventueel een foto maken.

Dennis B.

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 22:14
door Frans
Als ik het goed begrijp willen jullie de carterdampen rechtstreeks het inlaatspruitstuk inlaten gaan?
Bij een diesel of bij een benzine?
Ik zou het bij geen van tweeen zo doen. Je creeert natuurlijk dan wel veel onderdruk in je carter (wat er normaal niet is) door de aanzuigende werking in het spruitstuk.
Volgens mij zal je olieverbruik daardoor ook groter worden.
En het risico dat de motor op de olie gaat lopen.

Als ik het verkeerd begrepen heb of iets niet duidelijk heb hoor ik het graag.

Frans Bonnes

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 22:44
door Henk T
Hoi Frans,

Het is een 2.25 diesel.
Origineel zit het ook zo, wat dat betreft verandert er niets alleen de smoorklep is eruit gehaald
Maar wat jij beweert kan ik me ook in vinden
Wie het weet mag het zeggen in ben benieuwd of hier al pasklare oplossingen voor zijn uitgevonden.

grt Henk...........

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 22:46
door Henk T
Hoi Dennis,

Ik weet wat je bedoelt, z,n spruitstuk heb ik nog liggen, maar gaatje boren leek me makkelijker en het scheelt weer een slang over je motorblok, het is al een behoorlijke bende onder de kap.

grt Henk...........

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Geplaatst: di 06 apr 2004, 23:04
door Dennis101
Zoals Henk al vermeldde hoort het zo.
In de dop zit nog een soort filter die ervoor zorgt dat de olie niet meegezogen wordt.
Bij mijn blok is deze dop wat afwijkend ten opzicht van die ik tot nu toe gezien heb, maar dat komt omdat dit een van de laatste 5 bearing 2.25 D blokken is. Het blok is er in 1985 nieuw ingekomen.

Dennis B.