vacuumpomp LW 88 diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk T

vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hallo,

Helemaal het einde!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag de vacuumpomp gemonteerd, een Pierburg van Peugeot en uiteraard de klep uit de luchtinlaat gehaald.
Remt echt 300 % beter en de motor krijgt meer lucht.
Volgende projekt aansluiting maken voor de elektrieke vin.

GRT Henk..........
Dennis101

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Dennis101 »

En het is jou zeker ook opgevallen dat hij veel minder afremt op de motor (hoeft lekker ook niet meer).

Dennis B.
the_dude

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door the_dude »

De mijne is er meer blauw door gaan roken, en zit nog steeds met dat probleem het remmen en meer lucht is zeker 300% beter.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Met vacuumpomp van smb
Dennis101

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Dennis101 »

Misschien zit er nog veel olie in de aanzuigbuis of het spruitstuk, dan houdt het vanzelf wel op als je echt gaat rijden. Of het luchtfilter is iets te vol gevuld (staat een max streepje in).

Dennis B.
Jan Schober

vacuumpomp 88 gas?

Bericht door Jan Schober »

Is het plaatsen van een vaccuumpomp op een benzine (/gas) motor ook voordelig??

Jan Schober
Bram

Re: vacuumpomp 88 gas?

Bericht door Bram »

Nee, want als je je gaspedaal loslaat, gaat je smoorklep in je carburateur dicht, en heb je op deze manier al een vacuum gecreeerd.

Groet Bram 109 ex mil
Henk T

Re: vacuumpomp 88 gas?

Bericht door Henk T »

Klopt,
Ik sluit me bij de vorige spreker aan.

Henk.........
Henk T

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi Martijn,

Nu de motor meer lucht krijgt is het misschien een idee je brandstofpomp iets rijker te zetten, dus meer lucht moet hij ook meer diesel hebben, en beter lopen.

Grt Henk........
the_dude

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door the_dude »

En door de brandstofpomp te verzetten krijgt die minder olie op de zuigers? klinkt een beetje raar...

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Henk T

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi,

Het is gewoon een beetje experimenteren, wand de tyming kan ook lichtelijk van slag zijn door een versleten distributie.

Succes, Henk.........
Tom MWL

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Tom MWL »

tis allemaal prachtig met die peugeot vacuum pompjes maar ik ben er wat maanden geleden ook achteraan geweest en echt nergens te koop die dingen! zowat alle sloperijen rondom groningen gebeld en niemand heeft wat.Toen ben ik maar wat aan het klooien gegaan en een ander systeempje met die luchtklep verzonnen.Dat werkt goed maar ik wil op mijn opknapper 88 s3 ook wel zo'n pompie.
Waar ken je dat nou gunstig kopen,iemand enig idee?

groet, tom
The_dude

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door The_dude »

smb splinternieuw met garantie instucties boutjes en de hele zooi voor 110 euries.
een echte aanrader.
Op me site staat foto's maar pas op hij is wel erg bling bling :O

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Henk T

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi Martijn,

Mooie foto,s
Bij jouw LW is het wat simpeler, spanrol eraf,pomp erop.
Bij die van mij zit de dynamo aan die kant en geen spanrol
dus een steun gemaakt en op de plaats gezet van het voorste motorhijsoog..
Ontluchting van de kleppendeksel, heb ik net zo gedaan als jij, maar het kan nog mooier.
In het platte kantje in de bocht van het inlaatspruitstuk draad tappen en een plug indraaien en daarop de slang van de kleppendeksel er op.
Ben je het hele huis kwijt.
Maar dit klusje ga ik tzt wel doen.
Ga je hem niet elektrisch koelen de motor ?
Scheelt een hoop kabaal en een paar pk,s.

Grt Henk.........LW 88 en 109 S III benzine in opbouw.
Dennis101

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Dennis101 »

Henk, je kan ook op zoek gaan naar een inlaatspruitstuk van een diesel zonder rembekrachtiging. Daar zit aan de achterkant van het spruitstuk een pijpje met een 180 gr bocht. Kan eventueel een foto maken.

Dennis B.
Frans

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Frans »

Als ik het goed begrijp willen jullie de carterdampen rechtstreeks het inlaatspruitstuk inlaten gaan?
Bij een diesel of bij een benzine?
Ik zou het bij geen van tweeen zo doen. Je creeert natuurlijk dan wel veel onderdruk in je carter (wat er normaal niet is) door de aanzuigende werking in het spruitstuk.
Volgens mij zal je olieverbruik daardoor ook groter worden.
En het risico dat de motor op de olie gaat lopen.

Als ik het verkeerd begrepen heb of iets niet duidelijk heb hoor ik het graag.

Frans Bonnes
Henk T

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi Frans,

Het is een 2.25 diesel.
Origineel zit het ook zo, wat dat betreft verandert er niets alleen de smoorklep is eruit gehaald
Maar wat jij beweert kan ik me ook in vinden
Wie het weet mag het zeggen in ben benieuwd of hier al pasklare oplossingen voor zijn uitgevonden.

grt Henk...........
Henk T

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Henk T »

Hoi Dennis,

Ik weet wat je bedoelt, z,n spruitstuk heb ik nog liggen, maar gaatje boren leek me makkelijker en het scheelt weer een slang over je motorblok, het is al een behoorlijke bende onder de kap.

grt Henk...........
Dennis101

Re: vacuumpomp LW 88 diesel

Bericht door Dennis101 »

Zoals Henk al vermeldde hoort het zo.
In de dop zit nog een soort filter die ervoor zorgt dat de olie niet meegezogen wordt.
Bij mijn blok is deze dop wat afwijkend ten opzicht van die ik tot nu toe gezien heb, maar dat komt omdat dit een van de laatste 5 bearing 2.25 D blokken is. Het blok is er in 1985 nieuw ingekomen.

Dennis B.
Plaats reactie