Tom Tom of perfect Passenger

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bert Dijkema

Tom Tom of perfect Passenger

Bericht door Bert Dijkema »

Ben van plan een navigatiesysteem aan te schaffen met GPS uiteraard.
Graag wil ik de voor en nadelen weten van Tom Tom en Perfect Passenger.
Wie??

Bert
Durk

Re: Tom Tom best goed

Bericht door Durk »

Bert,

Zelf gebruik ik al een tijdje Tomtom2, dit werkt op zich prima, het blijft natuurlijk wel een 'windows' navigator, dus af en toe vastlopen moet je niet van opkijken.

maar ik ben een erg tevreden gebruiker, hij berekend de routes erg snel en nauwkeurig, en routes herberekenen bij foutrijden gaat ook snel.

enige nadeel vindt ik dat je geen tussenpunten kunt plannen in je route. Dit is overigens opgelost in Tomtom3, die al verkrijgbaar is.

Durk
rozerik

Re: Tom Tom of perfect Passenger

Bericht door rozerik »

Tomtom werkt heel goed. Ik heb al enkele routes gehad, waarvan ik in het begin dacht dat dat omrijden was. Niet dus....hij berekent prima de kortste weg. Kortom...prima programma (met een ipaq 2210)
gr.Erik
Jan Kok

Bericht door Jan Kok »

Hoi Bert,

Zelf werk ik met TomTom2 gaat prima. Medio April komt TomTom3, update. Nog beter?!
Zelf gebruik ik hem privé in de Laro en zakelijk in mijn Passat. Lekker makkelijk een set voor meerdere auto's.
Suc6,
grt, Jan Kok
www.laro.tk
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Hoi,

Gebruik ook de TomTom 2 met blue tooth. Maakt het systeem helemaal flexibel want dan kun je hem in feite overal gebruiken, bijvoorbeeld bij een lange wandeling of zo. Niet dat je dan een route kunt plannen maar je weet wel waar je zit. De blue tooth GPS antenne beschikt over een eigen accu, dus kan zo in de jaszak. Verder gebruiken we hem in zowel de Laro als de Focus.

Is een nauwkeurig systeem, tot op de meter. Gebruik hem in combinatie met de HP 4150. Die gebruik ik als organizer. Is een prima combinatie. Ben wel benieuwd naar de TomTom3 want met name het feit dat je geen tussenpunten kunt instellen is een (klein) nadeel.

Irene
Bob Nonnekens

Bericht door Bob Nonnekens »

Hoi Irene,

Ik overweeg aanschaf van HP Ipaq 2210 met TomTom2 (niet bluetooth). Weet jij hoe het zit met de stroomvoorziening van die GPS-antenne? Kan ik zo'n set ook zonder 12V stopcontactje (in de jaszak dus) gebruiken?

Alvast bedankt!

Bob Nonnekens
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Hoi Bob,

Ik denk niet dat je de GPS antenne zonder 12V aansluiting kunt gebruiken. Misschien dat je hem op je Ipaq kunt aansluiten maar dan zal de batterij erg snel leeg zijn. Maar dat kun je het beste even bij de winkelier navragen.
Maar die 2210 heeft toch ook blue tooth? in dat geval zou ik voor de BT versie van TomTom gaan.

Ik kan je overigens de 4150 aanraden. die is sneller dan de 2210 wat merkbaar is met de route(her)berekeningen.

succes met de orientatie.

Irene
Plaats reactie