Voor Bowy ( en anderen ook )
Voor Bowy ( en anderen ook )
Bowy, ik heb zojuist de swivelhouse bij Martin opgehaald.
De as die ik van jou had past er in dus dat zit wel goed.Hoe krijg ik dat lager eruit ? Is dat geperst of kan ik dat eruit tikken?
Er zitten bij mij vrij nieuwe stuurkogels in die wil ik zo houden.
In Haynes staat dat je de stuur stangen op een speciale manier moet loshalen en weer vast zetten met een bepaalde speling, is dat zo want dan is het toch nog een flinke klus.
De as die ik van jou had past er in dus dat zit wel goed.Hoe krijg ik dat lager eruit ? Is dat geperst of kan ik dat eruit tikken?
Er zitten bij mij vrij nieuwe stuurkogels in die wil ik zo houden.
In Haynes staat dat je de stuur stangen op een speciale manier moet loshalen en weer vast zetten met een bepaalde speling, is dat zo want dan is het toch nog een flinke klus.
Re: Voor Bowy ( en anderen ook )
Welke lager bedoel je?
Alle lagers in een as kun je zonder te persen er uit krijgen.
Kan soms lastig zijn maar met het juiste gereedschap en met beleid is het te doen.
gr Eric
Alle lagers in een as kun je zonder te persen er uit krijgen.
Kan soms lastig zijn maar met het juiste gereedschap en met beleid is het te doen.
gr Eric
wat is dan het juiste gereedschap.
het gaat om het naaldlager wat als laatst in het swivelhouse zit, daarna komt de ring waar me je hem op het ashuis zet
het gaat om het naaldlager wat als laatst in het swivelhouse zit, daarna komt de ring waar me je hem op het ashuis zet
Hoi Kees,
Goed om te horen dat je nu een passende combi hebt! Ikzelf zou het lager er voorzichtig proberen uit te tikken met een vuistje en beiteltje rustig romdom tikken net zo lang totdat hij losgaat......
Cheers Bowy
Goed om te horen dat je nu een passende combi hebt! Ikzelf zou het lager er voorzichtig proberen uit te tikken met een vuistje en beiteltje rustig romdom tikken net zo lang totdat hij losgaat......
Cheers Bowy
Hoezo Kees, ook aan anderen???
Een swievelhause, is dat een nieuwe attractie op een pretpark met veel 8banen of zo?
Holey rook wat een technische kennis zo laat op de avond.
Morgen schutting bouwen, so letts go to my krib
Jan
Een swievelhause, is dat een nieuwe attractie op een pretpark met veel 8banen of zo?
Holey rook wat een technische kennis zo laat op de avond.
Morgen schutting bouwen, so letts go to my krib
Jan
Eh Bowy,
had je mijn meeltje over de lier ontvangen???
grtz,
Yuri
SIII 109D
had je mijn meeltje over de lier ontvangen???
grtz,
Yuri
SIII 109D
jep alleen heel erg druk.... dus vanavond krijg je waarschijnlijk wel een reactie, excuus.
Cheeers bowy
Cheeers bowy
Land Rover geredschap Nr1 (grote hamer) en een behoorlijke drevel.
Voorzichtig er uit tikken op verschillende kanten (let er op dat het lager er recht uit gaat en niet klem komt te zitten door dat het kantelt)
De oude lagerring kun je weer gebruiken om de nieuwe lagers en keringen er in te tikken.
Suc6 Eric
Voorzichtig er uit tikken op verschillende kanten (let er op dat het lager er recht uit gaat en niet klem komt te zitten door dat het kantelt)
De oude lagerring kun je weer gebruiken om de nieuwe lagers en keringen er in te tikken.
Suc6 Eric
K'heb het zaakie net eruit en erin.
Ik kreeg het lager uit door de swivel op de ring op de tafel te plaatsen en dan een passende ring ( die je lager aandrukt in de asstomp) en er vervolgens met de grootste dop uit mijn set ( of iets anders natuurlijk een ferme tik op te geven.
Dan is ie halverwegen . Beetje kruipolie erbij en een tweede tik gewoon uit de hand en los.
Erin is een kwestie van met beleid ronddraaiend tikken.
Let er bij de montage op dat wanneer je de binnenring van het lager laat zitten op de as, deze niet te gek versleten mag zijn.
En natuurlijk vernieuw je alle olie keringen.
Groet,
Hans Green Landlady
Ik kreeg het lager uit door de swivel op de ring op de tafel te plaatsen en dan een passende ring ( die je lager aandrukt in de asstomp) en er vervolgens met de grootste dop uit mijn set ( of iets anders natuurlijk een ferme tik op te geven.
Dan is ie halverwegen . Beetje kruipolie erbij en een tweede tik gewoon uit de hand en los.
Erin is een kwestie van met beleid ronddraaiend tikken.
Let er bij de montage op dat wanneer je de binnenring van het lager laat zitten op de as, deze niet te gek versleten mag zijn.
En natuurlijk vernieuw je alle olie keringen.
Groet,
Hans Green Landlady
Het bericht was in eerste instantie bedoelt om Bowy te laten weten dat ik het dingen ontvangen maar later kwam er zoveel bij, dat ik graag wilde dat anderen ook meedachten.
Sorry als dit verkeerd overkwam.
Swivelhouse is de vervanger van XTC, echt kikuh
Sorry als dit verkeerd overkwam.
Swivelhouse is de vervanger van XTC, echt kikuh