schotland
Re: schotland
Hoi Jo
kijk ff op schtoland.startpagina.nl vind je een hoop leuke links
kijk ff op schtoland.startpagina.nl vind je een hoop leuke links
wij ook
als de 999 stukjes v/d zomer op de goede plaats zitten
heb ik het meisje en de auto belooft om naar schotland terijden.
groetjes arjan
999 stukjes SIII 109 1980
als de 999 stukjes v/d zomer op de goede plaats zitten
heb ik het meisje en de auto belooft om naar schotland terijden.
groetjes arjan
999 stukjes SIII 109 1980
ik ga niet naar dat land maar mijn zoon. Die wil 10dagen schotland doen. Met een dico (dus laro).
jo fo li
jo fo li
Jo,
de hele noord-westkust is fantastisch: ben ik een keer helemaal afgereden (wel in een 'gewone' auto). Bergachtige eilanden als Skye zijn ook ontzettend mooi. Er is teveel te zien voor 10 dagen (ben er al 3 keer ruim 2 weken geweest en nog lang niet alles gezien).
Verder is er een spectaculaire 4x4 route: de Corrieyairack pass (of zoiets), loopt (effe uit mijn hoofd) van de A9 naar Port Augustus (staat op een goede kaart aangegeven - de pas niet de exacte route, die staat in het boek 'Reizen met de 4x4', zie eerdere postings).
Roel
de hele noord-westkust is fantastisch: ben ik een keer helemaal afgereden (wel in een 'gewone' auto). Bergachtige eilanden als Skye zijn ook ontzettend mooi. Er is teveel te zien voor 10 dagen (ben er al 3 keer ruim 2 weken geweest en nog lang niet alles gezien).
Verder is er een spectaculaire 4x4 route: de Corrieyairack pass (of zoiets), loopt (effe uit mijn hoofd) van de A9 naar Port Augustus (staat op een goede kaart aangegeven - de pas niet de exacte route, die staat in het boek 'Reizen met de 4x4', zie eerdere postings).
Roel
Vorig jaar met de landrover heel Schotland door gekomen. Wij hebben gewoon achterin de auto geslapen. We hebben allen kusten gehad (oost, noord, west en zijn 3x dwars binnendoor gestoken. Ook zijn we nog op het eiland Skye geweest. Wat ik je ini iedergeval kan aanraden is Skye en vanaf daar omhoog langs de kust naar Ullapool en verder naar Durness. De afstanden vallen ook met een langzame Landrover heel erg mee. LPG is alleen moeilijk verkrijgbaar langs de Westkust.
Foto's van Schotland op mijn site :<a href="[www.pro-xs.nl];
Groet,
Ramon
109"V8 "Tigger"
Foto's van Schotland op mijn site :<a href="[www.pro-xs.nl];
Groet,
Ramon
109"V8 "Tigger"
Hallo,
Informatie over Scotland is goed te vinden hoor. Zoals al werd gezegd kan je veel vinden op Schotland.startpagina.nl, maar ook het Brits verkeersbureau kan je veel vinden (www.visitbritain.com). Ik heb zelf ondertussen heel wat van Schotland gezien. Heb er een goed half jaar gezeten (mei-november 2003) en ben er voor die tijd al vele malen geweest.
Het ligt er een beetje aan wat je precies wil doen. En hoe lang wil je gaan?Wil je enkel met de auto het land verkennen? Wil je af en toe ook een dag lopen, of misschien wel een meerdaagse wandeltocht inlassen?
In het geval je enkel met de auto wil rijden kan je proberen echt een rondrit te maken door heel Scotland, maar bedenk wel dat je dan een "beetje van heel veel" ziet...
Leuke/mooie stukken zijn:
Skye, Oban, Speyside regio, Aviemore regio
Een heel mooi stuk vind ik zelf het stuk ten noorden van Dundee en Forfar, waar de Highlands beginnen: Glen Prosen, Glen Clova.
Ik hoop dat dit zo wat ideetjes geeft. Je mag altijd contact opnemen als je meer (specifieke) informatie wilt.
groet,
Martijn van Donselaar
Informatie over Scotland is goed te vinden hoor. Zoals al werd gezegd kan je veel vinden op Schotland.startpagina.nl, maar ook het Brits verkeersbureau kan je veel vinden (www.visitbritain.com). Ik heb zelf ondertussen heel wat van Schotland gezien. Heb er een goed half jaar gezeten (mei-november 2003) en ben er voor die tijd al vele malen geweest.
Het ligt er een beetje aan wat je precies wil doen. En hoe lang wil je gaan?Wil je enkel met de auto het land verkennen? Wil je af en toe ook een dag lopen, of misschien wel een meerdaagse wandeltocht inlassen?
In het geval je enkel met de auto wil rijden kan je proberen echt een rondrit te maken door heel Scotland, maar bedenk wel dat je dan een "beetje van heel veel" ziet...
Leuke/mooie stukken zijn:
Skye, Oban, Speyside regio, Aviemore regio
Een heel mooi stuk vind ik zelf het stuk ten noorden van Dundee en Forfar, waar de Highlands beginnen: Glen Prosen, Glen Clova.
Ik hoop dat dit zo wat ideetjes geeft. Je mag altijd contact opnemen als je meer (specifieke) informatie wilt.
groet,
Martijn van Donselaar
Als je zomers naar Skye gaat, koop dan voor je op de boot gaat een spray tegen de midgets. Dat zijn een soort vliegende vlooien waar je helemaal gek van wordt en ze komen door alles heen.