V8 olielek

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martin Spiering

V8 olielek

Bericht door Martin Spiering »

Een technisch vraagje. Mijn V8 lekt olie. Bovenop de inlaatspruitstuk pakking vormt zich tijdens het rijden een plas olie die vervolgens langs de voor en achterkant op straat lekt. Ik heb al gekeken of de pakking goed vast zit, en of de kleppendekselpakkingen misschien slecht waren, maar dat zit allemaal goed. Ik heb de flametraps van de carterontluchting vernieuwd (zaten verstopt) en de carterontluchting achter ook tijdelijk los gemaakt om overdruk te voorkomen. Die inlaatspruitstukpakking ligt hoger dan de koppakkingen, dus volgens mij kan dat het ook niet zijn.
Wie weet raad?
Aad Koene

Re: V8 olielek

Bericht door Aad Koene »

Martin,

volgens mij is er de afgelopen 14 dagen eerder een dergelijke lekkage gemeld.
Doe even een zoekopdrachtje (een van de antwoorden was van Dennis101).

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Martin Spiering

Hoi Aad, dat klopt dat was ik ook. Toen dachten we nog makkelijk klaar te zijn met nieuwe kleppendekselpakkingen...snif.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Ahh,

dan wordt het iets dieper graven (theoretisch dan).

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Het zou best van de inlaatspruitstuk pakking kunnen komen, onder pakking zitten de klepstoters, en daar is olie genoeg.
Een collega van mij heeft de plaats van lekkage gevonden door alles goed schoon te maken, en een laagje keukenpapier tussen de cilinderbanken te plaatsen.
Even laten draaien, en hij had de plaats gevonden. Bij hem was het de spruitstuk pakking.

Dennis B.
Martin Spiering

Dank voor je posting! ik hou er niet van om iets open te maken zonder theorie wat er mis kan zijn. Nu ik weet wat er mis was bij je collega, kan ik ook gericht bij mijn V8 zoeken.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Inderdaad gewoon eerst zoeken voordat je van alles lossleutelt. Zoals Job Vis al heeft gezegd, het kan geen kwaad dus je hebt de tijd.

Suc6,
Dennis B.
Plaats reactie