klepseals vervangen
klepseals vervangen
Omdat mijn landy erg blauw rookt, lijkt het me een goede hint om klepseals te vervangen/laten te vervangen.
Heb de seals al binnen.
Maar wat is handig de kop eraf of erop laten?
Voor de werkbaarheid is het makkelijk om de kop eraf te halen denk ik, dan kan ik gelijk de kleppen opnieuw inslijpen.
Zitten er voordelen aan om dekop erop te houden?
Een compressor tool heb ik niet.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Heb de seals al binnen.
Maar wat is handig de kop eraf of erop laten?
Voor de werkbaarheid is het makkelijk om de kop eraf te halen denk ik, dan kan ik gelijk de kleppen opnieuw inslijpen.
Zitten er voordelen aan om dekop erop te houden?
Een compressor tool heb ik niet.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: klepseals vervangen
Hoi Martijn,
hoeveel km heeft de kop er al op zitten? Heb je niet een grote kans dat ook de klepgeleiders (en klepstelen) al een heel eind versleten zijn? Dan is de inspanning van het vervangen van alleen de seals redelijk zinloos en zou je een revisie moeten overwegen. Da's wel effe slikken want weer zo'n E 350,- extra op de totale lijst van kosten maar je kan er weer een anderhalve ton tegen voordat je aan de slag moet...
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
hoeveel km heeft de kop er al op zitten? Heb je niet een grote kans dat ook de klepgeleiders (en klepstelen) al een heel eind versleten zijn? Dan is de inspanning van het vervangen van alleen de seals redelijk zinloos en zou je een revisie moeten overwegen. Da's wel effe slikken want weer zo'n E 350,- extra op de totale lijst van kosten maar je kan er weer een anderhalve ton tegen voordat je aan de slag moet...
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Heeft pas 42000km gelopen dus met een complete revisie wacht ik nog even 
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Helemaal niemand met tips?
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
He Dude
De kop er op laten zitten, bougie of gloeiplug er uit, cilinder in de bovenste stand en met een hulpstukje perslucht in de cilinder blazen. Je klep kan nu niet of niet al te ver naar beneden vallen en als je hem omhoog trekt houdt de perslucht hem boven zodat jij je seal kan vervangen.
Succes Eric
De kop er op laten zitten, bougie of gloeiplug er uit, cilinder in de bovenste stand en met een hulpstukje perslucht in de cilinder blazen. Je klep kan nu niet of niet al te ver naar beneden vallen en als je hem omhoog trekt houdt de perslucht hem boven zodat jij je seal kan vervangen.
Succes Eric
Hoi Martijn,
Zelf heb ik de klepseals ook vervangen. Dit gaat goed door de kop erop te laten. Bij deze km-stand lijkt het me ook niet nodig om de kleppen opnieuw in te laten slijpen.
Het enige waar je op moet letten is dat je de klepveren goed kunt indrukken en ingedrukt kunt houden. Dit moet je wel doen als de zuiger van de betreffende cilinder in het BDP staat. Het ingedrukt houden gaat met een speciaal gereedschap. (kost niet zo veel en is ook te gebruiken voor andere auto's)
Verder steld het niet veel voor.
Groeten,
Dave Frencken
Zelf heb ik de klepseals ook vervangen. Dit gaat goed door de kop erop te laten. Bij deze km-stand lijkt het me ook niet nodig om de kleppen opnieuw in te laten slijpen.
Het enige waar je op moet letten is dat je de klepveren goed kunt indrukken en ingedrukt kunt houden. Dit moet je wel doen als de zuiger van de betreffende cilinder in het BDP staat. Het ingedrukt houden gaat met een speciaal gereedschap. (kost niet zo veel en is ook te gebruiken voor andere auto's)
Verder steld het niet veel voor.
Groeten,
Dave Frencken
Veertang en momentsleutel kan ik lenen van de garage.
Een monteur gaat me erbij helpen dus komt goed.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Een monteur gaat me erbij helpen dus komt goed.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]