Lekkage stuurbekrachtigingshuis
Lekkage stuurbekrachtigingshuis
Beste mensen,
Mijn 90 TD heeft een lekkage bij het stuurbekrachtigingshuis. Ik kan niet precies zien waar de de olie (stuurbekrachtigingsolie) vandaan komt, maar het lijkt tussen het stuurbekrachtigingshuis en het chassis door te komen. Het huis zit links voor met vier bouten aan het chassis vast. Hier komt het volgens mij tussendoor gelopen.
Ik weet dat lekkern normaal is voor een Laro...... maar het drupt er te hard uit. Na een ritje (Udenhout (Janssen)- Eindhoven) moest ik meteen weer vloeistof bijvullen.
Iemand suggesties en of ideeen......... Kan het een lekke/losse slang zijn of bestaat de kans dat het stuurbekrachtigingshuis het heeft begeven?
Groeten
Jeroen 90 TD (Die het zeker voor de Prikkersdag opgelost wil hebben)
Mijn 90 TD heeft een lekkage bij het stuurbekrachtigingshuis. Ik kan niet precies zien waar de de olie (stuurbekrachtigingsolie) vandaan komt, maar het lijkt tussen het stuurbekrachtigingshuis en het chassis door te komen. Het huis zit links voor met vier bouten aan het chassis vast. Hier komt het volgens mij tussendoor gelopen.
Ik weet dat lekkern normaal is voor een Laro...... maar het drupt er te hard uit. Na een ritje (Udenhout (Janssen)- Eindhoven) moest ik meteen weer vloeistof bijvullen.
Iemand suggesties en of ideeen......... Kan het een lekke/losse slang zijn of bestaat de kans dat het stuurbekrachtigingshuis het heeft begeven?
Groeten
Jeroen 90 TD (Die het zeker voor de Prikkersdag opgelost wil hebben)
Re: Lekkage stuurbekrachtigingshuis
Het kan natuurlijk een slang zijn maar hoogstwaarschijnlijk heeft de keerring van de uitgaande as het begeven.Ik had een week of vier geleden hetzelfde probleem.Van de een op de andere dag alle olie verloren.Doordat alles onder de olie zat was niet goed te zien waar het vandaan kwam.
Deze keerring is te vervangen zonder het stuurhuis te demonteren.Wel moet je een goede en stevige poelietrekker hebben om de arm te vervangen want deze kan nogal vast zitten.Zorg ook dat je om een complete set keerringen vraagt.Men stuurde mij maar een keerringetje op terwijl er twee inzitten (Tenminste wanneer het om een 4-bouts stuurhuis gaat)
Deze keerring is te vervangen zonder het stuurhuis te demonteren.Wel moet je een goede en stevige poelietrekker hebben om de arm te vervangen want deze kan nogal vast zitten.Zorg ook dat je om een complete set keerringen vraagt.Men stuurde mij maar een keerringetje op terwijl er twee inzitten (Tenminste wanneer het om een 4-bouts stuurhuis gaat)
Hoe dan ook er is lekker bij te komen heb van middag een slang en expantievaatje vervangen.
ik had het idee dat bij mij de slangen waren alles was van boven af zijknat.
slangetje los mooi niet dus sleuteltje 16 tja die zat er niet bij,tja en dan.
IJzerenpijpie afgebroken met een lange 16dop restanje weg tja alles weer op z'n plek zitten wurme om alles weer op z'n plek te krijgen ben geloof ik 4 uur bezig geweest
Groeten Theo Kaufmann/Disco & Big Spender
ik had het idee dat bij mij de slangen waren alles was van boven af zijknat.
slangetje los mooi niet dus sleuteltje 16 tja die zat er niet bij,tja en dan.
IJzerenpijpie afgebroken met een lange 16dop restanje weg tja alles weer op z'n plek zitten wurme om alles weer op z'n plek te krijgen ben geloof ik 4 uur bezig geweest
Disco,
Is alles nu opgelost ?, dat stuurgedoe van mij is ook behoorlijk nat, lijkt wel van boven af te komen.
hij neemt nog niet zoveel olie scheutje per 14 dagen maar wil er toch wel wat aan gaan doen.
Groeten Hans Hoekstra Discovery 95
Is alles nu opgelost ?, dat stuurgedoe van mij is ook behoorlijk nat, lijkt wel van boven af te komen.
hij neemt nog niet zoveel olie scheutje per 14 dagen maar wil er toch wel wat aan gaan doen.
Groeten Hans Hoekstra Discovery 95
Ik ben eerst begonnen met een hogedrukslang met een stuurbeweging spoot het ongeveer zo'n 10 meter weg.
Alles was nat bleef nat,opmerking APK stuurhuis lekt hevig.
Eens navraag gedaan wat zo'n stuurhuis kost(+/-€350,-)
Tja hoop werk hoop geld ach eens in de week een behoorlijke slok en we kunnen weer.
Spullen bij Mario opgehaald voor de Carmichael,uiteraard gelijk gevraagd kijk jij eens.
Hem viel gelijk op wat mij ook al was op gevallen zat hoger potje was nat slangen waren zijknat.
En dus slangen vervangen een optie?? voor mij wel liever €20,- voor een slangetje dan een vermogen voor een stuurhuis,helaas,helaas had de leverancier weer niet alle slangen dus er maar een vervangen.
De slang had een soort loden ring met als datum sept 1989 dus hoop ik dat ik de lekkage/zweten kwijt ben
Even proef gedraait geen lekkage nu hopen dat het zweten ook voorbij is
Alles was nat bleef nat,opmerking APK stuurhuis lekt hevig.
Eens navraag gedaan wat zo'n stuurhuis kost(+/-€350,-)
Tja hoop werk hoop geld ach eens in de week een behoorlijke slok en we kunnen weer.
Spullen bij Mario opgehaald voor de Carmichael,uiteraard gelijk gevraagd kijk jij eens.
Hem viel gelijk op wat mij ook al was op gevallen zat hoger potje was nat slangen waren zijknat.
En dus slangen vervangen een optie?? voor mij wel liever €20,- voor een slangetje dan een vermogen voor een stuurhuis,helaas,helaas had de leverancier weer niet alle slangen dus er maar een vervangen.
De slang had een soort loden ring met als datum sept 1989 dus hoop ik dat ik de lekkage/zweten kwijt ben
Even proef gedraait geen lekkage nu hopen dat het zweten ook voorbij is
Heb net vandaag mijn stuurhuis voor de 2e keer in 1,5 mnd. vervangen.
De oude lekte op de ingaande en uitgaande as, de vervanging weer op de ingaande binnen 2 weken.
Maar zonder probleem een nieuwe gehad, ET coevorden.
Maar op je probleem terug te komen;
Tussen chassis en stuurhuis zitten geen punten waar het kan lekken, waar dan wel ?
- Slangaansluitingen, 2x wartel bovenop, de pijpjes hebben een O-ringetje voor het afdichten.
- Ingaande as, is een keerring die lastig zelf te vervangen is.
- Uitgaande is, is een keerring die makelijker te vervangen is.
Let op want de pitman arm kan heeellll vast zitten.
Beste is radiator tunnel, koelfan huis en luchtfilterhuis weghalen zodat je kunt zien waar het weg komt, ook kun je dan makelijk bij de wartels.
Gr.
Marc
De oude lekte op de ingaande en uitgaande as, de vervanging weer op de ingaande binnen 2 weken.
Maar zonder probleem een nieuwe gehad, ET coevorden.
Maar op je probleem terug te komen;
Tussen chassis en stuurhuis zitten geen punten waar het kan lekken, waar dan wel ?
- Slangaansluitingen, 2x wartel bovenop, de pijpjes hebben een O-ringetje voor het afdichten.
- Ingaande as, is een keerring die lastig zelf te vervangen is.
- Uitgaande is, is een keerring die makelijker te vervangen is.
Let op want de pitman arm kan heeellll vast zitten.
Beste is radiator tunnel, koelfan huis en luchtfilterhuis weghalen zodat je kunt zien waar het weg komt, ook kun je dan makelijk bij de wartels.
Gr.
Marc
Bedankt voor jullie reacties!!!
Hier kan ik zeker wat mee.
Groet,
Jeroen (die elke dag een schuit olie te veel vindt...........)
Hier kan ik zeker wat mee.
Groet,
Jeroen (die elke dag een schuit olie te veel vindt...........)