Stukkie grond kopen.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc C

Stukkie grond kopen.

Bericht door Marc C »

Na al dat geouweh..r over het afblazen van de de prikkersdag in A'dam, ontspruit bij mij de volgende gedachte. Wij als prikkers en eventueel LRCH leden kopen gewoon zelf een stukkie. Pak 'm beet 1500 prikkers en LRCH leden lappen allemaal een eurootje of 1000, dat maakt 1500000 (anderhalf miljoen) eurotjes. Er zijn boeren zat die willen stoppen, defensieterreinen die dicht gaan en asielzoekercentra die op slot gaan. Gaan we er even van uit dat landbouwgrond zo'n 10 euro doet, hebben we mooi een stukkie van 150000 vierkante meter oftewel 15 hectare. Voor de extra inkomsten verpachten we het zo nu en dan aan de N*ss*n en of de S*z*k* club of wie dan ook en hup de centjes stromen weer binnen. Daar kunnen we dan weer mee uitbreiden. Clubhuisje, BBQ'tje en elk weekend een prikkersdag.
Ha ha

Marc C. (die het spaarvarken nog eens omkeert)
Aad Koene

Re: Stukkie grond kopen.

Bericht door Aad Koene »

Marc,

het idee is goed en uiteraard is hier al heel vaak over nagedacht en over gepraat.
Echter lijkt het allemaal makkelijker dan het in werkelijkheid is.
Buiten zaken als financiëring, beheer en onderhoud krijg je ook te maken met zaken als bestemmingsplannen. milieu- en hinderwetvergunningen, inspraakprocedures, enz.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Dirty Diel

Bericht door Dirty Diel »

Maar dat stukje kunnen we toch ook ergens net over de grens kopen, zeker als we op ons eigen terein kunnen cramperen. Maken we op die manier Nederland steeds een stukje groter lol.
Henk T

Bericht door Henk T »

Ik vind het een heeeeel goed plan, en ik sta ook zeker portie
En een clubhuis met een sleutelruimte is ook een goede optie.
Hoe het fiscaal en juridisch in elkaar zit, graag iemand erbij
met kennis van zaken

Hou me op de hoogte,

Henk T LW 88 en Pick-Up 109
Marc C

Bericht door Marc C »

Mede gezien de reacties die ik o.a. via email kreeg leeft dit enorm.
Iedereen met deze hobby ongeacht type of merk auto wordt zo langzaam maar zeker beperkt in z'n vrijheid. En inderdaad wat Aad schreef zal het zeker niet eenvoudig zijn om e.e.a. te bewerkstelligen. Maar kijk eens naar Laarbruch oftewel vliegveld Niederrhein. Daar heb ik in Oktober een Landrover Experience gedaan. Hebben ze een stuk gepacht van het vliegveld. En daar worden nu lessen gegeven.
Wat ik wil zeggen is dat ik denk dat het mogelijk moet zijn om ergens aan grond te komen. Ongeacht eigendom of pacht. Hoeveel motorcrossterreinen zijn er wel niet in Nederland?..Omdat ik veel op de Veluwe kom weet ik van veel particuliere terreineigenaren dat die financieel het water aan de lippen hebben staan en steeds op zoek zijn naar nieuwe bronnen van inkomsten. En ondanks dat ik weet dat wij nu eenmaal niet een van de "milieuvriendelijkste" hobby's hebben, denk ik dat met de juiste discipline, organisatie en instelling we best iets moeten kunnen bereiken.
Het zal effe duren en misschien lukt het niet maar in ieder geval, Ik ga ervoor.
Ik ga van de week eens hier en daar bij wat mensen en gemeenten eea aankaarten.
Voor reacties of ideeen staat het prikbord of mijn mail open, anders volgende week in Naarden.

Grtn Marc C.
Thor

Bericht door Thor »

Marc,

Kan ik alvast inschrijven?
Subliem plan!

groet
Teun
bart(exlaro rijder)

Bericht door bart(exlaro rijder) »

Heb vroeger in het bestuur gezeten van een noordelijke suzuki club. We hadden een eigen terrein in de Eemshaven(natuurlijk niet geheel centraal in nederland, maar toch).
Dit terrein werd gepacht door een motorsport vereniging in, ik dacht, Uithuizen.
Wij als club hebben hier een groot gedeelte van ondergehuurd en hier veel treffens op georganiseerd, zonder enig overlast dan ook.
Het terrein is ongetwijfeld bekend bij de noordelijke bezoekers van dit prikbord. Misschien is dit een optie voor jullie??

succes in ieder geval.

Bart.
Rangie/Mud factor

Bericht door Rangie/Mud factor »

Prachtig mooi terrein!!! ik heb er al 10 tallen keren gereden, en steeds weer nieuwe uitdagingen.
Dit is zeker een optie voor de prikkerdag (volgende keer??) Want wees nu eens eerlijk, wij noordelingen moeten altijd ver rijden! kijk maar eens naar de LRCH komend weekeinde! Schaik ligt niet echt naast de deur, even als Amsterdam of naarden.
de mudfactor is op dit moment zo aangepast, dat ik niet die kant op ga met deze wagen!
Anders had ik hem op de ambulance gezet voor het terrein rijden, maar ja Jans heeft onze andere RR gekocht (en het terrein rijden gaat niet door)
ik zit er wel sterk over te denken om met Jans mee te rijden, hij had nog een stoeltje vrij dacht ik???

groeten Rangie
Jans Kinds

Bericht door Jans Kinds »

Hoi Ron,
Plaatsje is nog vrij, als je met Syl tenminste tot overeenstemmimg kunt komen.
Ik had haar het plaatsje ook al aangeboden, maar ze wilde er nog over denken.
Dus ik hoor het wel, we bellen trouwens nog voor definitieve tijd.

Ik moet wat eerder in Groningen zijn, je zult het toilettenverhaal wel hebben gelezen.
Dus die kar moet er nog achter, nummerbord etc.

Tot horens,

Syl heb je Range nog nodig donderdag ???

Groet
Jans

FreeTD4 oto maatje
RRV8 bijna zeker "Every inch a lady"
Plaats reactie