Koppelingspedaal komt niet terug, omhoog dus. De laatste paar cm's kan ik hem wel met de voet een zetje geven.
Wat kan de oorzaak zijn? Olie reservoir zit vol, er is geen lekkerij.
Jurjen
Koppelingspedaal vraag
Re: Koppelingspedaal vraag
Hoi Jurjen,
volgens mij wordt het pedaal omhoog getrokken door een veer die aan het pedaal zit IN de auto (net als het rempedaal)
verder moet het pedaal met aanzienlijke kracht terug gedrukt worden door je druk groep zelf. als dit niet zo is zou er bij de drukgroep of de hefboom die het druklager bedient iets defect zijn. maar volgens mij kan je dan ook niet meer ontkoppelen.
ik kan me ook voorstellen dat je master of slave cylinder niety ok is en zo enorm schrankt dat'ie niet meer makkelijk terug gedrukt kan worden.
het zijn maar een paar idee-tjes,
succes,
Yuri
SIII 109D
volgens mij wordt het pedaal omhoog getrokken door een veer die aan het pedaal zit IN de auto (net als het rempedaal)
verder moet het pedaal met aanzienlijke kracht terug gedrukt worden door je druk groep zelf. als dit niet zo is zou er bij de drukgroep of de hefboom die het druklager bedient iets defect zijn. maar volgens mij kan je dan ook niet meer ontkoppelen.
ik kan me ook voorstellen dat je master of slave cylinder niety ok is en zo enorm schrankt dat'ie niet meer makkelijk terug gedrukt kan worden.
het zijn maar een paar idee-tjes,
succes,
Yuri
SIII 109D
Re: Koppelingspedaal vraag
Soms zit het draaipunt van het pedaal vast, en komt het pedaal niet meer terug.
Aan de zijkant van de as van het draaipunt zit een boutje als je deze losdraait kun je hier olie in spuiten. Vaak komt daarna het pedaal weer los.
Uiteraard is ook een hydraulisch probleem mogelijk, en als het een S2(a) is kan het draaipunt van de dwarsas bij het koppelingshuis ook vastzitten.
Maar gezien het verschijnsel lijkt mij de eerste mogelijkheid het meest waarschijnlijk.
Dennis B.
Aan de zijkant van de as van het draaipunt zit een boutje als je deze losdraait kun je hier olie in spuiten. Vaak komt daarna het pedaal weer los.
Uiteraard is ook een hydraulisch probleem mogelijk, en als het een S2(a) is kan het draaipunt van de dwarsas bij het koppelingshuis ook vastzitten.
Maar gezien het verschijnsel lijkt mij de eerste mogelijkheid het meest waarschijnlijk.
Dennis B.
Re: Koppelingspedaal vraag
Bedankt voor de suggesties, zaterdag maar eens ff zoeken
Jurjen
Jurjen
Re: extra veer plaatsen?
hoi,
misschien kun je wel een extra trekveer plaatsen boven aan het pedaal die wat mee helpt om het pedaal weer omhoog te krijgen.
groet,tom
misschien kun je wel een extra trekveer plaatsen boven aan het pedaal die wat mee helpt om het pedaal weer omhoog te krijgen.
groet,tom
Re: Koppelingspedaal vraag
is het probleem al opgelost? zo nee heb je een licht slippende koppeling? indien dit het geval is heb je een probleem met de hoofdcylinder. achterin de cylinder zit een klein gaatje om de druk weg te laten lopen als de cylinder in rust stand is. een klein ringetje onder het vertje doet dan wonderen.