Hmmm, balen............
Hmmm, balen............
Vanmiddag het motorblok uit mijn 88" serie3 verwijderd, ivm verergerende overdruk in het carter. Wat begon als een pluimpje uit de olievuldop op het klepdeksel (het is een 2,5l benzineblok uit een 110) werd steeds wat erger en op steeds meer plekken kwam olie uit het blok.
Ik had van te voren de hoop dat honen en nieuwe zuigerveren voldoende zouden zijn, maar na het blok uit te hebben gebouwd en de kop verwijderd bleek het toch wat erger te zijn.
In een van de zuigers zit tegen de rand een gat, zo op het eerste gezicht lijkt het gesmolten. Wat erger is, door dit gat is de cilinderwand nu ingevreten en wel zo diep dat het waarschijnlijk niet met uitboren te verhelpen is......
Zal dus waarschijnlijk een nieuwe cilinder ingeperst moeten worden (of hoe ze dat ook doen).
Dikke tegenvaller, waar ik aardig van baal, but that's Land Rover,.....eh life!
Ga morgen maar eens hier en daar informeren wat de mogelijkheden zijn (en de bijbehorende kosten)..........
Ga nu eerst maar eens lekker slapen en dromen van smeltende zuigers en andere ellende waarschijnlijk en dan morgen fris weer op.
Greetz, Maarten (die hoopt, hoopt ,hoopt, dat hij de prikkersdag gaat halen!!!)
Re: Hmmm, balen............
jep dat is zeker balen nou veel geluk er mee
mvg 110timmy
mvg 110timmy
Das inderdaad balen Maarten 
Veel succes met het oplossen van dit probleem.
Ik heb vanmorgen mijn blokkie de generale test gegeven: ritje naar het werk.
Was wel een spannend ritje elk geluidje lijkt anders, de temp. meter in de gaten houden, allerlei vreemde geuren ruiken, maar voorlopig rijdt hij prima alleen de dynamo maakt erg veel lawaai (lagers).
REEGards

Veel succes met het oplossen van dit probleem.
Ik heb vanmorgen mijn blokkie de generale test gegeven: ritje naar het werk.
Was wel een spannend ritje elk geluidje lijkt anders, de temp. meter in de gaten houden, allerlei vreemde geuren ruiken, maar voorlopig rijdt hij prima alleen de dynamo maakt erg veel lawaai (lagers).
REEGards
Wow das een behoorlijke tegenvaller Hoop voor je dat het financieel een beetje meevalt.... Zou het wel super knap vinden als je op de 21ste toch van de partij bent...
Cheers bowy
Cheers bowy
He Jan,
Heb ik ook nog aan gedacht.
Heel even weliswaar........prijsklasse €1950,-ex toch een beetje teveel van het goede!
Heb je mijn berichtje over de veerschommels nog gehad?
Greetz, Maarten
die 1950 euro is dat voor een heel blok compleet met kop e.d.?
is alleen een onderblok niet iets geodkoper?
groet
RoLandrover
is alleen een onderblok niet iets geodkoper?
groet
RoLandrover
moi maarten mijn eerst mail ging even verkeerd .is mijn eerte keer .maar ik weet dat het balen is .ik heb mijn motor ook laten maken .het kost mij 2400 euro .sterkte er mee .grt laro
Hee Henkie!!!!!
Leuk jou nou eindelijk eens ook zelf te zien schrijven! ipv lezen
Ga je ook mee naar de prikkersdag?
Cheers Bowy
Leuk jou nou eindelijk eens ook zelf te zien schrijven! ipv lezen
Ga je ook mee naar de prikkersdag?
Cheers Bowy
moi bowy het werd tijd dat ik wat laat horen naar al die elende met de 90 . maar hij rijd weer .moet nog ingereden worden maar hij rijd weer .als ik vrij ben ga ik mee .en hoe laat vertrek jij dan bowy
Henkie,
Kijk hier even en je weet voldoende!
[www.prikpagina.nl];
Wil je ook gezellig mee meld je even aan... Word mooi feestje!
Cheers Bowy die vindt dat die landroverboer ook meemoet maar hij heeft het inmiddels alweer druk op het land.....
Kijk hier even en je weet voldoende!
[www.prikpagina.nl];
Wil je ook gezellig mee meld je even aan... Word mooi feestje!
Cheers Bowy die vindt dat die landroverboer ook meemoet maar hij heeft het inmiddels alweer druk op het land.....
bowy vind ik ook .het moet kunnen want ze hebben een nieuwe treker .dus gaat ook nog sneller dan is het werk ook eerder klaar.dan zou de landroverboer mee kunnen.
Had hem net aan de lijn, en idd hij moet dat maar even regelen (vond hij zelf ook!) Dus wordt nog weer gezellig met nog meer van die landrover gekken uit Grun! (Dr ;0 )
Cheers Bowy
Cheers Bowy
moi werk bowy alleen kan ik niet tegek doen met mijn 90 want alles is nieuw in mijn motor .maar waar moet ik mij danopgeven .want ik heb nog al wat gemist .en nou stop ik want anders heb ik een probleem met het eten .grt laro
Hee Henkie,
Je meot je bij mij opgeven
Oftewel even in dat berichtje wat betreft die route vermelden dat je ook meerijd..... En ja hoor je mag best rustig doen
Lekker gegeten!??
Cheers Bowy
Je meot je bij mij opgeven
Oftewel even in dat berichtje wat betreft die route vermelden dat je ook meerijd..... En ja hoor je mag best rustig doen
Lekker gegeten!??
Cheers Bowy
ja bowy het was goed zelf gemaakt .ik als voorzitter van de clubje moet dat kennis wel in huis hebben.dat koken stel je voor je gaat naar engeland en je moet steets uit eten dan blijft er voor onderdelen niet veel over .