defender110 2.5 diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
freens

defender110 2.5 diesel

Bericht door freens »

Ik wil een defender kopen maar daar zit een gewone 2.5 diesel motor in zonder turbo. nu is mijn vraag heeft deze motor voldoende vermogen voor zo'n zware auto.
hier zit namelijk een grote bak achter op de auto en weegt ongeveer 2400kg.
Bert Dijkema

Re: defender110 2.5 diesel

Bericht door Bert Dijkema »

Dan houdt het niet veel over, ik heb ook een 2.5n/a maar dan in een 90 en die weegt maar 1650 kg, je moet geen haast hebben met deze motor.

Bert
Tinus

Bericht door Tinus »

Hetzelfde hiero, ik heb een 90 met een 2,5 D N/A en idd moet je geen haast hebben, max. snelheid met de wind mee is een kleine 110 km, normaal 90-95 op de snelweg rijd het beste, de mijne heeft een ledig gewicht van 1740Kg.
Als je keuze hebt zou ik minstens een 200TDI nemen, aan de andere kant "wat er niet op zit kan ook niet stuk" en de kale dieseltechniek is wel een stuk eenvoudiger en gaat waarschijnlijk ook langer mee.

Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D

( die naam is niet voor nix)
Dirty Diel

Bericht door Dirty Diel »

Hey tinus die naam had ik nog niet gezien, goed gevonden en waar!

Ik ook rijdt 90 met 2.5 D N/A, en 100 op de grote weg is toch wel maximaal.
Maar aan kracht geen gebrek!
Foxhunters Anton

Bericht door Foxhunters Anton »

De eerste 90 hebben een andere vertraging in de tussen bak. namelijk 1:6 ipv de latere 1:41. je kunt net zoveel toeren maken als je wil met die eerste bakken, maar boven de 120 zal de auto niet uitkomen.

Anton
Aad G

Bericht door Aad G »

Heb zelf ook een 2.5 gehad.
Rijdt prima en komt aardig mee met verkeer.
Maar een straaljager is het niet.
Zijn wel goeie blokken.

Als je echt meer vermogen wilt moet je naar een 200 of 300 Tdi
RuudvS

Bericht door RuudvS »

De betrouwbaarheid van de 2,5 turbo blokken laat veel te wensen over. Veelal wordt geadviseerd om de turbo niet te gebruiken. Blijf bij de ongeblazen 2,5 of zoek inderdaad verder naar een 200 tdi. De reputatie van de 300 tdi is alweer een stuk minder.
Zelf heb ik een 2,5 turbo diesel welke na een krappe 3 ton de geest heeft gegeven. Mijn rijstijl was ook zo om de turbo zoveel mogelijk te ontzien. Zonde "je hebt hem, maar gebruikt hem niet". Gelukkig komt binnenkort een 200 tdi in het vooronder te hangen. Wil je goede info hebben over alle motoren en hun gebreken, neem eens contact op met SMB in Genderen, Ad Groenedijk kan je heel veel vertellen over zijn ervaringen.

Succes,

RuudvS Defender 90.
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Ik heb een ex-mariniers-110 met een 2,5na diesel, deze weegt leeg 2200kg (echt waar), 't geen racebak maar je komt (net) wel mee. Heb hem kort geleden gereviseerd en toen ook overwogen om een 200tdi te plaatsen, had daar helaas het budget nog niet voor, je moet dan ook de radiator en luchtfilter e.d vervangen, en het statiegeldsysteem werkt ook niet. Er zit ook meer op, kan meer kapot en de onderdelen zijn ook weer duurder. Bovendien zijn ze voor een Defender bijna niet te vinden, voor een disco wel, maar da's weer heel veel meer werk om in te bouwen (turbo op andere plek). Als het budget het toelaat zou ik een 200tdi nemen.

gr, Chris
www.opwielen.nl
serge Xena 110 2,5 d

Bericht door serge Xena 110 2,5 d »

Ben het met iedereen eens, geen vlotte motor maar toch wel sterk.
Mijn 110 county station weegt 2450 kg en rijdt toch maximaal 125 km., ben ook verrast met de 100 km in een 90 !
Ik heb een org.1985 2,5 n/a motor in mijn beest en vind dat hij nog aardig trekt, heb er ook weleens een aanhangwagen achter.Bij een steile bult in de ardennen is het wel terug naar zijn TWEE en 30 km. rijden maximaal.
Heb zelf slechte ervaringen met turbo`s, maar dat ze sterker zijn is een feit.
Ik zou voor een 200/300 gaan of gewoon accepteren dat de 2,5 n/a geen sprinter is maar wel betrouwbaar en goedkoop. Ik rijdt overigens ca.1:11,5 , niet gek voor 4x4 continue.

Succes, Serge
Plaats reactie