Beste Prikkers,
Twee manden geleden heb ik alle vier de gloeispiralen van m'n 2,25 diesel (SIII) vervangen maar sinds die tijd heb ik al twee keer de eerste boegie (die aan de bulkhead-kant) moeten vervangen.
Mijn vraag derhalve: is het gebruikelijk dat de eerste gloeboegie het meestal als eerste begeeft, of kan er iets anders aan de hand zijn?? Wellicht is de kwaliteit van de gloeiers niet goed en zijn het dus knoeispiralen...
Maar dan nog zijn ze me effe te duur om er elke maand eentje te verslijten.
Tips, trucs en eye-openers zijn zeer welkom, waarvoor alvast mijn dank.
Hartelijke groeten van Ernst.
Gloei- of KNOEI-spiralen??
Re: Gloei- of KNOEI-spiralen??
Volgens mij heb ik er ook 1 of meerdere kapot want mijn voorgloeilampje gaat niet meer branden!! Wat is de prijs van zo'n gloeispiraal????
groeten Martijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
groeten Martijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
Re: Gloei- of KNOEI-spiralen??
Hi, dit probleem wordt vaak veroorzaakt door een "pissende"verstuiver, de pisstraal spuit dan op de gloeibougie die daardoor sneuvelt.
Groet Ruud, die dit uit ervaring weet.
Groet Ruud, die dit uit ervaring weet.
Re: Gloei- of KNOEI-spiralen??
Ze staan in serie? Heb je een ander type met andere weerstand toegepast dan er voorheen inzat..... dat de weerstand lager is voor alle 4 in serie dan voorheen.
Dan krijgt de voorschakelweerstand meer spanning voor zijn kiezen en dus moet meer vermogen dissiperen. Dan kunnen je 4 pluggen in verhouding wel goed zijn maar net even iets andere weestand hebben als de oude... lagere weerstand dus.
Groet,
Martin
Dan krijgt de voorschakelweerstand meer spanning voor zijn kiezen en dus moet meer vermogen dissiperen. Dan kunnen je 4 pluggen in verhouding wel goed zijn maar net even iets andere weestand hebben als de oude... lagere weerstand dus.
Groet,
Martin
Re: Gloei- of KNOEI-spiralen??
oops vergeet mijn verhaal ... ik las niet goed.. ik dacht dat het de voorschakelweerstand was.... excuse me
Martin
Martin