Gloei- of KNOEI-spiralen??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Smokey109

Gloei- of KNOEI-spiralen??

Bericht door Smokey109 »

Beste Prikkers,
Twee manden geleden heb ik alle vier de gloeispiralen van m'n 2,25 diesel (SIII) vervangen maar sinds die tijd heb ik al twee keer de eerste boegie (die aan de bulkhead-kant) moeten vervangen.
Mijn vraag derhalve: is het gebruikelijk dat de eerste gloeboegie het meestal als eerste begeeft, of kan er iets anders aan de hand zijn?? Wellicht is de kwaliteit van de gloeiers niet goed en zijn het dus knoeispiralen...
Maar dan nog zijn ze me effe te duur om er elke maand eentje te verslijten.
Tips, trucs en eye-openers zijn zeer welkom, waarvoor alvast mijn dank.
Hartelijke groeten van Ernst.
Martijn ten Broeke

Re: Gloei- of KNOEI-spiralen??

Bericht door Martijn ten Broeke »

Volgens mij heb ik er ook 1 of meerdere kapot want mijn voorgloeilampje gaat niet meer branden!! Wat is de prijs van zo'n gloeispiraal????

groeten Martijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
Joke& Ruud-Granny&Tweety

Bericht door Joke& Ruud-Granny&Tweety »

Hi, dit probleem wordt vaak veroorzaakt door een "pissende"verstuiver, de pisstraal spuit dan op de gloeibougie die daardoor sneuvelt.

Groet Ruud, die dit uit ervaring weet.
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Ze staan in serie? Heb je een ander type met andere weerstand toegepast dan er voorheen inzat..... dat de weerstand lager is voor alle 4 in serie dan voorheen.
Dan krijgt de voorschakelweerstand meer spanning voor zijn kiezen en dus moet meer vermogen dissiperen. Dan kunnen je 4 pluggen in verhouding wel goed zijn maar net even iets andere weestand hebben als de oude... lagere weerstand dus.

Groet,
Martin
sirmartin

Bericht door sirmartin »

oops vergeet mijn verhaal ... ik las niet goed.. ik dacht dat het de voorschakelweerstand was.... excuse me

Martin
Plaats reactie