Zondag Klusdag
Zondag Klusdag
Ola,
Heerlijk daagje vandaag. Ook ik heb de rugwaartse tijgerstrek oefening onder de laro door gedaan en heb ook liggen gluren naar mijn glimend bollenstelsel (allebei nog vettig).
Ik heb me lekker beziggehouden met de trekhaak van ex Bowy. Dit was het betere slijpwerk. De bouten zaten een iets vast. stond er al een week of wat op te rammen, totdat Bowy me het verhaal vertelde hoe deze trekhaak van de vorige wagen is afgehaald. om een kort verhaal lang te maken ze hebben de wagen volledig laten verroesten en toen die niet meer rijden kon met een heftruck op een ambu gezet. Thuis aangekomen de loods eraan geknoopt en met veel gas de ambu eronder uit getrokken. De trekhaak is op deze manier door de crossmemb naar buiten gekomen.
En ik maar rammen. Enfin de bouten zijn gekraakt.
Morgen ff een boortje 12 halen en een paar hele mooie rondjes in de houder maken.
Verder heb ik heute ook mijn Nato haak in HIER-MIKKEN-ROOD gehamerite en nog wat olie nivo's bekeken.
HOE in vredesnaam controleer je het nivo van de diff's Zit wel een soort van bout achtig iets maar dat ding heeft een vierkant gat
Hoe ga je dit openkrijgen
Voorts nog een vraag waar zit de tussenbak nou exact???
Ik heb een nivo plug aan de linkerzijde van de versnellingsbak. vabdaar gaat er een doos waarop de achteraandrijfas vast zit. Deze heeft een nivoplus die naar achteren wijst. (is los geweest en de olie kwam me tegemoet)
Is dit hem???????? en hoe vul je dat??????
En dan die glimbollen. Aad K meld in de voorgaande posting dat de controleplug teven vulgat is.
Wat gebruiken jullie in de regel om olie hierin te krijgen??? iets van een knijpfles met een lange tuit ofzo??
Nou weer veel vragen maar ik heb lekker wat gedaan vandaag.
Morgen weer werken Bleeeegh
JW die nu merkt dat ook het toetsenbord dat hier-mikken-rood heeft
Heerlijk daagje vandaag. Ook ik heb de rugwaartse tijgerstrek oefening onder de laro door gedaan en heb ook liggen gluren naar mijn glimend bollenstelsel (allebei nog vettig).
Ik heb me lekker beziggehouden met de trekhaak van ex Bowy. Dit was het betere slijpwerk. De bouten zaten een iets vast. stond er al een week of wat op te rammen, totdat Bowy me het verhaal vertelde hoe deze trekhaak van de vorige wagen is afgehaald. om een kort verhaal lang te maken ze hebben de wagen volledig laten verroesten en toen die niet meer rijden kon met een heftruck op een ambu gezet. Thuis aangekomen de loods eraan geknoopt en met veel gas de ambu eronder uit getrokken. De trekhaak is op deze manier door de crossmemb naar buiten gekomen.
En ik maar rammen. Enfin de bouten zijn gekraakt.
Morgen ff een boortje 12 halen en een paar hele mooie rondjes in de houder maken.
Verder heb ik heute ook mijn Nato haak in HIER-MIKKEN-ROOD gehamerite en nog wat olie nivo's bekeken.
HOE in vredesnaam controleer je het nivo van de diff's Zit wel een soort van bout achtig iets maar dat ding heeft een vierkant gat
Hoe ga je dit openkrijgen
Voorts nog een vraag waar zit de tussenbak nou exact???
Ik heb een nivo plug aan de linkerzijde van de versnellingsbak. vabdaar gaat er een doos waarop de achteraandrijfas vast zit. Deze heeft een nivoplus die naar achteren wijst. (is los geweest en de olie kwam me tegemoet)
Is dit hem???????? en hoe vul je dat??????
En dan die glimbollen. Aad K meld in de voorgaande posting dat de controleplug teven vulgat is.
Wat gebruiken jullie in de regel om olie hierin te krijgen??? iets van een knijpfles met een lange tuit ofzo??
Nou weer veel vragen maar ik heb lekker wat gedaan vandaag.
Morgen weer werken Bleeeegh
JW die nu merkt dat ook het toetsenbord dat hier-mikken-rood heeft
Re: Zondag Klusdag
Ola JW,
Gaatje van de diff's past precies een duims-ratelsleutel in. (zonder dop danwel).
.
Er zal best wel een officieele moeilijkeremanier zijn, maa ja ..... :+
Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie
Gaatje van de diff's past precies een duims-ratelsleutel in. (zonder dop danwel).

Er zal best wel een officieele moeilijkeremanier zijn, maa ja ..... :+
Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie
Re: Zondag Klusdag
Voor de meeste vragen kijk op CD's daar staan veel antwoorden in.
jo fo li
jo fo li
Re: Zondag Klusdag
JW,
je bent aardig bezig geweest gezien het aantal vragen.
Om er maar een gat in te schieten de peilpunten van de diverse onderdelen op een rijtje:
- diff`s = achter of zijkant is pijl- en vulplug (meten met pinkje) onderzijde is aftap
- swivvels = achterzijde vierkantboutje is pijl- en vulplug, onderzijde is aftap
- versnellingsbak = linkerzijkant is pijl- en vulplug, onderzijde is aftap
- tussenbak (rechts naast de versnellingsbak) = achterzijde is pijl- en vulplug, onderzijde is aftap
- stuurhuis = vierkantbout bovenzijde is pijl- en vulplug, aftappen niet nodig het loopt er vanzelf wel uit
Vierkantbouten losdraaien met sleutels 13 of Bahco, vierkantgaten met 1/2 duims ratel zonder dop.
Vullen gaat het makkelijkst met een knijpfles voor ATF olie met tuit of een accuboormachine met pompje erop.
Smeerpunten voor vetspuit:
- stuurkogels
- kruisstukjes cardanas
- schuifstukken cardanas
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
je bent aardig bezig geweest gezien het aantal vragen.
Om er maar een gat in te schieten de peilpunten van de diverse onderdelen op een rijtje:
- diff`s = achter of zijkant is pijl- en vulplug (meten met pinkje) onderzijde is aftap
- swivvels = achterzijde vierkantboutje is pijl- en vulplug, onderzijde is aftap
- versnellingsbak = linkerzijkant is pijl- en vulplug, onderzijde is aftap
- tussenbak (rechts naast de versnellingsbak) = achterzijde is pijl- en vulplug, onderzijde is aftap
- stuurhuis = vierkantbout bovenzijde is pijl- en vulplug, aftappen niet nodig het loopt er vanzelf wel uit
Vierkantbouten losdraaien met sleutels 13 of Bahco, vierkantgaten met 1/2 duims ratel zonder dop.
Vullen gaat het makkelijkst met een knijpfles voor ATF olie met tuit of een accuboormachine met pompje erop.
Smeerpunten voor vetspuit:
- stuurkogels
- kruisstukjes cardanas
- schuifstukken cardanas
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Re: Zondag Klusdag
Als je een één literfles EP90 koopt zit daar meestal zo'n mooi vultuutje op die je eerst moet uittrekken en daarmee kun je mooi je diff,s en tussenbak mee vullen, voor de fuseebollen gebruik ik een oliespuitje (zo'n kleine blauwe voor zo'n 5 eurie bij de ijzerhandel). Je kunt die literfles later weer bijvullen uit een 5L bus.
Suc6
Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D
Suc6
Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D