Vet GAAF
Vet GAAF
RR 86
Homokineet,
Hoort daar vet aan de ronde glimmende bol te zitten of hoort dit nou juist droog te zijn. Ik heb twee varianten: links droog, rechts vet???
Ik kan me voorstellen dat, doordat er veel vet in zit er iets uit "poept" maar mag dit ook werkelijk of moet de boel binnen blijven??
Groeten
Jan NoNut
Homokineet,
Hoort daar vet aan de ronde glimmende bol te zitten of hoort dit nou juist droog te zijn. Ik heb twee varianten: links droog, rechts vet???
Ik kan me voorstellen dat, doordat er veel vet in zit er iets uit "poept" maar mag dit ook werkelijk of moet de boel binnen blijven??
Groeten
Jan NoNut
Re: Vet GAAF
De boel hoort binnen te blijven.
Ze hoeven nu ook weer niet kurkdroog te zijn, dan zit er geen vet of olie meer in.
Frans Bonnes
Ze hoeven nu ook weer niet kurkdroog te zijn, dan zit er geen vet of olie meer in.
Frans Bonnes
Ola GNM!
Weer aan het sleutelen, ik neem aan dat je de LR nog hebt?
Adios Henk.
Weer aan het sleutelen, ik neem aan dat je de LR nog hebt?
Adios Henk.
He Jan,
Ik heb juist links olielekkages aan de glimmende bol en niet rechts, misschien kunnen we samen nog iets beginnen met een "manke" LaRo club. Ik heb zelf nog geen plan van aanpak omdat ik met o.a. een spuitende dieselpomp zit.
Succes,
John
Ik heb juist links olielekkages aan de glimmende bol en niet rechts, misschien kunnen we samen nog iets beginnen met een "manke" LaRo club. Ik heb zelf nog geen plan van aanpak omdat ik met o.a. een spuitende dieselpomp zit.
Succes,
John
Jan,
De ruimte achter de glimmende bollen (swivvels) hoort gevuld te zijn met olie of speciaal vet.
Aan de achterzijde van het swivvelhuis zit horizontaal een vierkantboutje, dit is het vulgat en tevens pijlniveau.
Dus net als bij de differentieels hoort de olie tot aan het gaatje te staan.
Succes met vi...(eh ?? ...meten !! )
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
De ruimte achter de glimmende bollen (swivvels) hoort gevuld te zijn met olie of speciaal vet.
Aan de achterzijde van het swivvelhuis zit horizontaal een vierkantboutje, dit is het vulgat en tevens pijlniveau.
Dus net als bij de differentieels hoort de olie tot aan het gaatje te staan.
Succes met vi...(eh ?? ...meten !! )
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Op het glimmend gedeelte mag hooguit een filmpje olie te zien zijn. Je kunt de keerringen gaan vervangen, dit zal de lekkage zeker verhelpen, de vraag is alleen voor hoe lang. Beter is de keerring gewoon te laten zitten, en de olie vervangen door vet, dit is een oplossing die Land Rover zelf ook gebruikt. Er zijn bij iedere leverancier van Land Rover producten tubes te krijgen met precies de goede hoeveelheid vet. Heb het zelf ook gebruikt, en met succes (en zónder slijtage).
Groeten,
Danny.
Groeten,
Danny.
He Danny,
Zo'n luie persoon als ik zit net te wachten op dit soort antwoorden, hoe krijg ik het vet er in (is het doordat het vet dikker is dat het niet er uit loopt??) Kan het vet er in gestoten worden met een stootpersje ?? (heb ik net besteld)
Goed nieuws!
John
Zo'n luie persoon als ik zit net te wachten op dit soort antwoorden, hoe krijg ik het vet er in (is het doordat het vet dikker is dat het niet er uit loopt??) Kan het vet er in gestoten worden met een stootpersje ?? (heb ik net besteld)
Goed nieuws!
John
Precies, het vet is dik genoeg, en smeert perfect. De originele tubes van Land Rover (zo verschrikkelijk duur zijn ze niet) hebben een spuittuitje (is dat een woord ??), zodat je zelfs geen persje nodig hebt. Olie aflaten, vulplug losdraaien, wiel naar één kant draaien zodat je goed kunt vullen, en knijpen maar. Ik weet dat ook hierover de meningen verschillen, maar ik heb er zelf niets dan goede ervaringen mee.
Groeten,
Danny.
Groeten,
Danny.
Ehh Henk, ik noem die swiffers maar oliebollen en heb ze nog ff niet onder de mooie Volvo ontdekt.
Maar, klopt, heb weer eens (een hele lange tijd geleden was dat) lekker op mijn ruggetje oefeningen gedaan om binnen 25 seconden onder mijn auto door te tijgeren.
Moet je ook es doen man, wordt je lenig van alleen denk aan die harde diffjes.
Jan
Maar, klopt, heb weer eens (een hele lange tijd geleden was dat) lekker op mijn ruggetje oefeningen gedaan om binnen 25 seconden onder mijn auto door te tijgeren.
Moet je ook es doen man, wordt je lenig van alleen denk aan die harde diffjes.
Jan
Zoek anders even naar eerdere postings, er is hier al veel over gesproken (vooral over de typen vet of olie). Kijk ook even goed of de chromen bollen niet ingepit zijn, als dat zo is gaat het zo weer lekken, dan rest je niets anders dan nieuwe bollen monteren (kosten iets van 80 euri)
Chris
www.opwielen.nl
Chris
www.opwielen.nl