diesel vernevelen?
diesel vernevelen?
Hoi allemaal,
vandaag lekker op de maasvlakte gerost met de lightweight en mijn "nieuwe" modderbanden. Eerste indruk: betere vering dan met de legerbandjes en lekkere grip in de modder. Toch nog een probleempje: bij draaiende motor druipt dieselolie uit (ik denk tenminste dat dat de pomp is) de pomp. Achter op de pomp (er staat CAV op) heb je de twee leidingen naar de achterste twee cilinders, net daar onder zit een plaatje van 2x4 cm, vastgezet met twee schroefjes en een loodje. De pakking van dit plaatje is volledig vergaan en de randjes verbrokkelen als ik er aan zit. Kan (mag) ik dat zegel verbreken? Kan ik dan de pakking vervangen en moet ik daarna mogelijk ontluchten? Waarom zit hier een loodzegel op?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
John
vandaag lekker op de maasvlakte gerost met de lightweight en mijn "nieuwe" modderbanden. Eerste indruk: betere vering dan met de legerbandjes en lekkere grip in de modder. Toch nog een probleempje: bij draaiende motor druipt dieselolie uit (ik denk tenminste dat dat de pomp is) de pomp. Achter op de pomp (er staat CAV op) heb je de twee leidingen naar de achterste twee cilinders, net daar onder zit een plaatje van 2x4 cm, vastgezet met twee schroefjes en een loodje. De pakking van dit plaatje is volledig vergaan en de randjes verbrokkelen als ik er aan zit. Kan (mag) ik dat zegel verbreken? Kan ik dan de pakking vervangen en moet ik daarna mogelijk ontluchten? Waarom zit hier een loodzegel op?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
John
Re: diesel vernevelen?
Is geen probleem, zegeltje los, en boutjes eraf. Er zit vrij dikke pakking tusen.
Dus even papier van de juiste dikte kopen.
Groetjes,
Huub
Dus even papier van de juiste dikte kopen.
Groetjes,
Huub
Als je het dekseltje v/d inspuitpomp bedoelt, daar heb ik wel ervaring in. Bij mijn serie III waren de o-ringetjes v/d de stophendel en de gashendel versleten. De pakking van dit deksel en de o-rintjes zijn voor weinig te koop bij een CAV revisie bedrijf(paar euro). Wat ik moeilijk vond was het terug moteren. Het overbrengings stangetje v/d stopknop is moeilijk op zijn plaats te krijgen. Dit werd nog moeilijker doordat ik de inspuit pomp op zijn plaats heb laten zitten tijdens de reparatie. Een voordeel hiervan is wel dat je de inspuitpomp niet terug op tijd hoef te zetten.
O, ben vergeten antwoorden te geven. Ja als je de pakking vervangt moet er ontlucht worden want dit kamertje hoort vol te zitten met diesel. De zegels zijn denk ik om aan te tonen dat er niet met de afstelling v/d pomp geknoeid is. De pomp wordt in de fabriek afgesteld. Bij mij zijn de zegels ook verbroken maar daar is tot nu toe nog niemand over gevallen (toch al twee APK' s verder).
Volgens mij is dat zegeltje om het stationair te regelen, en vanuit de fabriek uit verzegeld.
Een zegeltje op je pomp is geen apk-eis.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Een zegeltje op je pomp is geen apk-eis.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ik heb 2 weken geleden ook lekkage gehad langs dat dekseltje. De diesel urineerde er zo hard uit dat Manneke Pis er jaloers op werd. Het zegel heb ik losgeknipt aan 1 zijde en met ijzerdraadje en al uit de boutjes gewurmd. Na het vervangen van de pakking, het zegeldraadje met zegel weer door de boutjes gewurmd. Dit laatste om de boutjes tegen verlopen te borgen. (staat ook wel weer interessant dat zegel, ook al heb je er geen zak aan)
Noud 88
Noud 88
Hi,
dat zegeltje is een fabrieksafstelling voor het maximale toerental,
deze afstelling voorkomt dat je de motor over de kop draait.
Groet,
Ruud.
dat zegeltje is een fabrieksafstelling voor het maximale toerental,
deze afstelling voorkomt dat je de motor over de kop draait.
Groet,
Ruud.
wat bedoel je ? Zit er een toerenbegrenzer op de landrover lw ?
musketier, lw88, 1978
[members.home.nl]
musketier, lw88, 1978
[members.home.nl]
Hi
Inderdaad, elke dieselmotor heeft een max. toeren begrenzing.
Mag je ook niet verstellen. De motor kan zichzelf opblazen door een te hoog toerental.
Groet Ruud.
Inderdaad, elke dieselmotor heeft een max. toeren begrenzing.
Mag je ook niet verstellen. De motor kan zichzelf opblazen door een te hoog toerental.
Groet Ruud.