Welkom in de Land Rover wereld
Geplaatst: zo 07 mar 2004, 18:03
Eindelijk mag ik ook toetreden in de Land Rover wereld, mijn ambulance heeft me in de steek gelaten, nee niet de stuurinrichting, de bekrachtiging werkt perfect.
Gisteren bij een kennis het linker binnenscherm gemonteerd (ik had een tweede paar handen nodig) en onderweg vond ik de koppeling al slecht aangrijpen.
Ter plekke 3 dopjes remolie bijgevuld (normaal 1 per maand)
Toen ik weer thuis was kon ik niet meer ontkoppelen, de ambulance op de startmotor op zijn plek gezet.
Het reservoir bekeken, helemaal leeg, sh*t, sh*t, hadden we nu maar.
Vorige week tijdens het ombouwen naar stuurbekrachtiging konden we overal goed bij, stonden we lekker droog en warm.
Vandaag zowel de hoofdkoppelings cilinder en de slave cilinder verwijderd, in de slave zijn een paar krasjes te zien. Deze zal dus wel gelekt hebben.
Morgen kan ik weer bij mijn onderdelenvoorraad (die ligt nu nog in de werkplaats) en dinsdag ga ik de boel maar weer monteren (beide cilinders vervangen en ook het flexibele stuk) en proberen te ontluchten.
Een voordeel had ik, het linkervoorscherm was er net afgeweest, alle bouten goed gangbaar, dus ik kon overal goed bij.
Morgen op mijn werk de oude cilindcers maar even reviseren.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
nu even zonder koppeling.
Gisteren bij een kennis het linker binnenscherm gemonteerd (ik had een tweede paar handen nodig) en onderweg vond ik de koppeling al slecht aangrijpen.
Ter plekke 3 dopjes remolie bijgevuld (normaal 1 per maand)
Toen ik weer thuis was kon ik niet meer ontkoppelen, de ambulance op de startmotor op zijn plek gezet.
Het reservoir bekeken, helemaal leeg, sh*t, sh*t, hadden we nu maar.
Vorige week tijdens het ombouwen naar stuurbekrachtiging konden we overal goed bij, stonden we lekker droog en warm.
Vandaag zowel de hoofdkoppelings cilinder en de slave cilinder verwijderd, in de slave zijn een paar krasjes te zien. Deze zal dus wel gelekt hebben.
Morgen kan ik weer bij mijn onderdelenvoorraad (die ligt nu nog in de werkplaats) en dinsdag ga ik de boel maar weer monteren (beide cilinders vervangen en ook het flexibele stuk) en proberen te ontluchten.
Een voordeel had ik, het linkervoorscherm was er net afgeweest, alle bouten goed gangbaar, dus ik kon overal goed bij.
Morgen op mijn werk de oude cilindcers maar even reviseren.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
nu even zonder koppeling.