Welkom in de Land Rover wereld
Welkom in de Land Rover wereld
Eindelijk mag ik ook toetreden in de Land Rover wereld, mijn ambulance heeft me in de steek gelaten, nee niet de stuurinrichting, de bekrachtiging werkt perfect.
Gisteren bij een kennis het linker binnenscherm gemonteerd (ik had een tweede paar handen nodig) en onderweg vond ik de koppeling al slecht aangrijpen.
Ter plekke 3 dopjes remolie bijgevuld (normaal 1 per maand)
Toen ik weer thuis was kon ik niet meer ontkoppelen, de ambulance op de startmotor op zijn plek gezet.
Het reservoir bekeken, helemaal leeg, sh*t, sh*t, hadden we nu maar.
Vorige week tijdens het ombouwen naar stuurbekrachtiging konden we overal goed bij, stonden we lekker droog en warm.
Vandaag zowel de hoofdkoppelings cilinder en de slave cilinder verwijderd, in de slave zijn een paar krasjes te zien. Deze zal dus wel gelekt hebben.
Morgen kan ik weer bij mijn onderdelenvoorraad (die ligt nu nog in de werkplaats) en dinsdag ga ik de boel maar weer monteren (beide cilinders vervangen en ook het flexibele stuk) en proberen te ontluchten.
Een voordeel had ik, het linkervoorscherm was er net afgeweest, alle bouten goed gangbaar, dus ik kon overal goed bij.
Morgen op mijn werk de oude cilindcers maar even reviseren.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
nu even zonder koppeling.
Gisteren bij een kennis het linker binnenscherm gemonteerd (ik had een tweede paar handen nodig) en onderweg vond ik de koppeling al slecht aangrijpen.
Ter plekke 3 dopjes remolie bijgevuld (normaal 1 per maand)
Toen ik weer thuis was kon ik niet meer ontkoppelen, de ambulance op de startmotor op zijn plek gezet.
Het reservoir bekeken, helemaal leeg, sh*t, sh*t, hadden we nu maar.
Vorige week tijdens het ombouwen naar stuurbekrachtiging konden we overal goed bij, stonden we lekker droog en warm.
Vandaag zowel de hoofdkoppelings cilinder en de slave cilinder verwijderd, in de slave zijn een paar krasjes te zien. Deze zal dus wel gelekt hebben.
Morgen kan ik weer bij mijn onderdelenvoorraad (die ligt nu nog in de werkplaats) en dinsdag ga ik de boel maar weer monteren (beide cilinders vervangen en ook het flexibele stuk) en proberen te ontluchten.
Een voordeel had ik, het linkervoorscherm was er net afgeweest, alle bouten goed gangbaar, dus ik kon overal goed bij.
Morgen op mijn werk de oude cilindcers maar even reviseren.
Groeten, Victor Rutten
nu even zonder koppeling.
Re: Welkom in de Land Rover wereld
Victor,
het is een algemeen bekend fenomeen dat als je je Land Rover te veel verwend met nieuwe onderdelen of een goede wasbeurt deze je onmiddelijk "terugpakt" door je eens hardvochtig te laten merken dat zij de dienst uitmaakt en niet jij.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
het is een algemeen bekend fenomeen dat als je je Land Rover te veel verwend met nieuwe onderdelen of een goede wasbeurt deze je onmiddelijk "terugpakt" door je eens hardvochtig te laten merken dat zij de dienst uitmaakt en niet jij.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Gaat niet helemaal op, Aad. De mijne is al máánden niet gewassen, en toch zit de tussenbak nu echt goed vast. Afijn, daar heb ik nu dus ook paar dagen voor vrij genomen. Het houdt je van de straat, letterlijk
Groeten,
Danny.
Groeten,
Danny.
je hoeft het scherm er niet af te halen om de hoofdkopp. cilinder te vervangen .gewoon de hoofdremcilinder los schroeven van de bekrachtiger .laten hangen rempendaal eruit .en dan is er ruimte om het koppelingspendaal eruit te trekken .veeeel sneller.
het is prima mogelijk om de hele cylinder + pedaal box te verwijderen door alleen het spatscherm in je wielkast los te halen.
ik heb helaas al teveel ervaring met die ellendige kopplings cylinder.
succes,
Yuri
SIII 109D
ik heb helaas al teveel ervaring met die ellendige kopplings cylinder.
succes,
Yuri
SIII 109D
Inderdaad Yuri,
Het zijn maar een paar boutjes die eigelijk altijd gemakkelijk los gaan.
En je hebt meteen wat ruimte gemaakt om zonder knoeien de vloeistof bij te vullen.
Dennis B.
Het zijn maar een paar boutjes die eigelijk altijd gemakkelijk los gaan.
En je hebt meteen wat ruimte gemaakt om zonder knoeien de vloeistof bij te vullen.
Dennis B.
Dat is dus ook wat ik gedaan heb, Het spatscherm losgemaakt en de bouten van het scherm aan de deurstijl, zaten nog geen 48 uur vast ;-(
Nu heb je genoeg ruimte om de koppelingscilinder met pedaal en al te verwijderen.
Vanmorgen al de werkcilinder gereviseerd, helaas past mijn hoon setje niet in de hoofdcilinder, morgen maar even een ander setje halen.
Ik ga beide cilinders wel vervangen door nieuwe, maar dan liggen deze alweer in prima staat te wachten.
Groeten, Victor Rutten
Nu heb je genoeg ruimte om de koppelingscilinder met pedaal en al te verwijderen.
Vanmorgen al de werkcilinder gereviseerd, helaas past mijn hoon setje niet in de hoofdcilinder, morgen maar even een ander setje halen.
Ik ga beide cilinders wel vervangen door nieuwe, maar dan liggen deze alweer in prima staat te wachten.
Groeten, Victor Rutten