diesel of V8??? Hellup!!!
diesel of V8??? Hellup!!!
Hallo allemaal,
Wat is voor mij nu de beste keus?
Een discovery uit begin jaren '90 V8 op lpg of dezelfde auto in diesel uitvoering?
Het betreft in ieder geval een disco op grijs kenteken en hij moet ± 50.000km per jaar rijden.
Welke motor is het beste qua betrouwbaarheid en degelijkheid?
Alvast bedankt voor de tips.
Wat is voor mij nu de beste keus?
Een discovery uit begin jaren '90 V8 op lpg of dezelfde auto in diesel uitvoering?
Het betreft in ieder geval een disco op grijs kenteken en hij moet ± 50.000km per jaar rijden.
Welke motor is het beste qua betrouwbaarheid en degelijkheid?
Alvast bedankt voor de tips.
Re: diesel of V8??? Hellup!!!
Dennis,
Een 3,5 of 3,9 V8 is ook NIKS mis mee!
Motoren zijn goed en betrouwbaar, een een FEEST om mee te rijden.
Durk
Een 3,5 of 3,9 V8 is ook NIKS mis mee!
Motoren zijn goed en betrouwbaar, een een FEEST om mee te rijden.
Durk
Er gaat helemaal niets boven het geluid van een V8, maar je moet gewoon in allebei een stukje rijden. Welk karakter spreekt je het meest aan? Belangrijk bij allebei de motoren is dat ze regulier en goed onderhouden zijn. Dan zijn ze zeer betrouwbaar en kun je er nog wel even mee vooruit. Probleem met veel tweedehands Disco's is echter dat eigenaren ze wegdoen voordat er grote kosten aankomen. Succes met je keuze.
neem iemand mee!!! (die de motoren kent)
en laat deze de V8 beoordelen, velen zijn toe aan een nieuwe nokken en andere
dure ingrepen ga na of er water in de olie zit en andersom .
ik heb voor de zelfde keuze gestaan en ben voor diesel gegaan (ook goedkoper in onderhoud)
succes in je keuze
Rolandrover
by the way,... til zeker eens de matten uit de auto in de laadruimte en bekijk de vloer!!!! deze zijn vaak rot maar repareerbaar en geeft je een goed onderhandelings item voor de prijs. (kan de gaten altijd volspuiten met pur tot je besluit een nieuwe vloer in te lassen (+- 55 pond ex. alles) zit er een houten/mdf vloer in kan je er vanuit gaan dat deze al rot is
en laat deze de V8 beoordelen, velen zijn toe aan een nieuwe nokken en andere
dure ingrepen ga na of er water in de olie zit en andersom .
ik heb voor de zelfde keuze gestaan en ben voor diesel gegaan (ook goedkoper in onderhoud)
succes in je keuze
Rolandrover
by the way,... til zeker eens de matten uit de auto in de laadruimte en bekijk de vloer!!!! deze zijn vaak rot maar repareerbaar en geeft je een goed onderhandelings item voor de prijs. (kan de gaten altijd volspuiten met pur tot je besluit een nieuwe vloer in te lassen (+- 55 pond ex. alles) zit er een houten/mdf vloer in kan je er vanuit gaan dat deze al rot is
als je 50.000 km per jaar rijd heb ik de voorkeur voor een diessel.
deze motoren kunnen meer km rijden voor ze zijn versleten.
en met 50.000 per jaar ben je zo een heel eind verder met je motortje
groetjes arjan 999 stukjes SIII 1980 benzine
die als gebruiks wagen dieselt
deze motoren kunnen meer km rijden voor ze zijn versleten.
en met 50.000 per jaar ben je zo een heel eind verder met je motortje
groetjes arjan 999 stukjes SIII 1980 benzine
die als gebruiks wagen dieselt
Moeilijke keus....Diesel is betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud.....mits de motor goed is.Wanneer er problemen zijn betreft het meestal het brandstofsysteem
en dat zijn,zeker in Laroland ,erg dure reparaties!Vergeet ook de jaarlijkse roet-test niet van een diesel.De motor krijgt dan even vreselijk op z'n donder ...Er bestaat altijd een kleine kans dat hij die niet overleeft...
en dat zijn,zeker in Laroland ,erg dure reparaties!Vergeet ook de jaarlijkse roet-test niet van een diesel.De motor krijgt dan even vreselijk op z'n donder ...Er bestaat altijd een kleine kans dat hij die niet overleeft...