Nog even over de accu's
Nog even over de accu's
Heb duidelijk nieuwe nodig maar wat is nu beter een onderhouds vrije of een gewone accu voor mijn 109 serie III diesel.
Kan ze allebij aanschaffen met een prijs verschil van 3 euro.
De keus is gevallen op 68 ampere maar moet ik nu onderhoudsvrij nemen of de gewone????
Groetjes Tonka Peter
Kan ze allebij aanschaffen met een prijs verschil van 3 euro.
De keus is gevallen op 68 ampere maar moet ik nu onderhoudsvrij nemen of de gewone????
Groetjes Tonka Peter
Re: Nog even over de accu's
Zijn niet alle accu's onderhoudsvrij dan? Bij de gewone lood accu's moet je soms controleren of er nog genoeg water in zit. Eventueel moet je bijvullen. Toch staat er ook op deze accu's dat ze onderhoudsvrij zijn.
Dus kun je het beste onderhoudsvrije accu's kiezen. Toch???
Groeten,
Dave Frencken
Dus kun je het beste onderhoudsvrije accu's kiezen. Toch???
Groeten,
Dave Frencken
68 ampere is niet veel, ik heb 110ampere en een pikvermogen van 850ampere van het merk varta
jo fo li
jo fo li
hoi,
ik zou accus kopen waarvan je de dopjes los kan draaien zodat je in ieder geval eens gedestileerd water bij kan vullen indien dat nog mocht blijken.
volgens mij werken die zogenaamde onderhoudsvrije accus volgens hetzelfde princiepe alleen dan wordt het je alleen onmogelijk gemaakt om water bij te vullen en kun je zo dus sneller weer een nieuwe gaan kopen.Goed voor de handel,slecht voor jouw portefeuille.
heb op mijn J&&P cj-5 trouwens een vierkante 110 ampere GELACCU van sonnenschein en die is al stokoud (minstens 10 jaar!!)maar SUPER!! daar kun je ook niets aan opvullen maar werkt geweldig.
groet, tom
ik zou accus kopen waarvan je de dopjes los kan draaien zodat je in ieder geval eens gedestileerd water bij kan vullen indien dat nog mocht blijken.
volgens mij werken die zogenaamde onderhoudsvrije accus volgens hetzelfde princiepe alleen dan wordt het je alleen onmogelijk gemaakt om water bij te vullen en kun je zo dus sneller weer een nieuwe gaan kopen.Goed voor de handel,slecht voor jouw portefeuille.
heb op mijn J&&P cj-5 trouwens een vierkante 110 ampere GELACCU van sonnenschein en die is al stokoud (minstens 10 jaar!!)maar SUPER!! daar kun je ook niets aan opvullen maar werkt geweldig.
groet, tom
Peter heeft als ik het goed onthouden heb een 24 volt diesel, dan heb je nog maar de helft van de startstroom nodig.
Om lang plezier van de accu's te hebben is het wel raadzaam om kwalitatief goede accu's te kopen.
Accu's van mindere kwaliteit hebben een te grote spreiding in de inwendige weerstand, wat zeer nadelig is voor de levensduur.
Dennis B.
Om lang plezier van de accu's te hebben is het wel raadzaam om kwalitatief goede accu's te kopen.
Accu's van mindere kwaliteit hebben een te grote spreiding in de inwendige weerstand, wat zeer nadelig is voor de levensduur.
Dennis B.
De mijne zijn onderhoudsvrij ben gewoon lui 
Heb gedoe met water enz is meestal het begin van het einde.
Het bijvullen wordt ook al snel een bende en daar krijg je van die mooie gaten van
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
vandaag ga ik me vacuumpomp monteren

Heb gedoe met water enz is meestal het begin van het einde.
Het bijvullen wordt ook al snel een bende en daar krijg je van die mooie gaten van
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
vandaag ga ik me vacuumpomp monteren
ik weet niet of je vaak het terrein induikt, maar bij een gel accu zal die in iedergeval nooit lekken, ook niet als je (bijna) op de kop ligt.
ik zou die nemen waar je niets aan hoeft te doen, dan heb je in ieder geval iets in je auto wat onderhouds vrij is toch.
groet mario
groet mario
Ja maar het is voor de meeste mensen niet echt de bedoeling om op zn kop te gaan liggen.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Nee maar toch, je hebt toch ook een brandblusser bij je voor als...........
Hi,
Al over Optima accu's gedacht, wel duurder maar veel beter.
Groet,
Ruud.
Al over Optima accu's gedacht, wel duurder maar veel beter.
Groet,
Ruud.
Nee ook die heb ik niet.
Maar de kans dat je brand krijgt bij jezelf of bij andere acht ik groter dan de kans dat je een koprol maakt.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
ZOnder gelaccu's met vacuumpomp
Maar de kans dat je brand krijgt bij jezelf of bij andere acht ik groter dan de kans dat je een koprol maakt.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
ZOnder gelaccu's met vacuumpomp
let even op, als je een diesel hebt is niet alleen de amperage die de accu geeft belangrijk, maar ook de startstroom die de accu maximaal kan geven. Voor diesels heb je een hogere startstroom nodig dan voor benzine en er zit dus verschil in de type accu's. Zelf heb ik een orginele lw88 24V met twee 45 A accu's.
musketier
[members.home.nl]
musketier
[members.home.nl]
> Al over Optima accu's gedacht, wel duurder maar veel beter.
Maar wel heeeel erg veel duurder. Voor hetzelfde geld kun je een aantal keer je accu(s) wisselen.
Allemaal hartelijk dank voor de reactie's.
Ik heb twee onderhoudsvrije accu's gekocht van 68 ampere stuk voor 45 euries per stuk.(dus totaal 90 euries)
Da's nie duur en twee jaar garantie met een grote start cappiciteit.
Gewoon bij een accu groothandel gekocht met een duidelijke vermelding dat het om een HELE GROTE STUGGE diesel ging.
Mijn vacuumpomp zit er ook in en ik heb mij 5 jaar te kort gedaan remmen is nu een peule schil.
Groetjes Tonka Peter
Ik heb twee onderhoudsvrije accu's gekocht van 68 ampere stuk voor 45 euries per stuk.(dus totaal 90 euries)
Da's nie duur en twee jaar garantie met een grote start cappiciteit.
Gewoon bij een accu groothandel gekocht met een duidelijke vermelding dat het om een HELE GROTE STUGGE diesel ging.
Mijn vacuumpomp zit er ook in en ik heb mij 5 jaar te kort gedaan remmen is nu een peule schil.
Groetjes Tonka Peter