snorkel en ontluchtingsslangen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
olifant

snorkel en ontluchtingsslangen

Bericht door olifant »

Ik wil een Safari snorkel op mijn defender 110 td5 (2000) zetten, en heb begrepen dat je hiervoor ook de ontluchtingsslangen moet verlengen door de snorkel. Kan iemand mij vertellen hoe je die slangen kunt bevestigen? En waar kun je de spullen hiervoor kopen?
Henk130

Re: snorkel en ontluchtingsslangen

Bericht door Henk130 »

Voor dat je veel geld uit geeft een snorkel/verhoogde lucht inlaat is zeker niet bedoeld om met je wagen door dieper water te gaan dan de 60 A 75 cm maar om de lucht te filterren in vuile rij omstandigheden zoals stof en zand gebruik dan ook altijd een cycl lucht filter die de lucht filtert anders heeft een verhoogde luchtinlaat geen nut
Ik weet het safarisnorkels zijn mooie dingen om te zien maar vrij nutteloos ik wilde er ook een maar door aan expert op het gebied van LaRo preparatie is mij dit verhaal uitgelegd en natuurlijk komt hier veel commentaar op maar ook een LaRo is niet gemaakt om door water te rijden
En zeker al helemaal niet een td5 je vraagt om ellende met alle electronica

Henk
130fun
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

De Land Rovers van het Korps Mariniers zijn allemaal voorzien van een snorkel (zo ook de mijne). Deze zijn volgens mij pimair bedoeld om te voorkomen dat de motor water binnen krijgt bij diepere (dan 50cm wat standaard de max. diepte is)doorwadingen. Hiervoor zijn bij deze auto's ook alle ontluchtingspunten omhoog grbracht tot achter het motorblok, thv de klepdeksel. In droge gebieden heeft de verhoogde luchtinlaat inderdaad een andere functie, maar dat betekent niet dat die niet meer geschikt is voor het oorspronkelijke doel.

gr, Chris
www.opwielen.nl
olifant

Bericht door olifant »

maar hoe kun je die ontluchtingsslangen nou verlengen om ze te verhogen/ omhoog te brengen?
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Ja, sorry, ik denk dat wij het geen van allen weten. Als je persee die ontluchtingsslangen net zo hoog als je snorkel wilt hebben zie ik wel wat mogelijkheden om zelf iets te fabrieken als je al ontluchtingsslangen tot achter het motorblok hebt. Ik zou ze van daaruit bundelen tot 1 grotere slang en die naar een hoger punt leiden, niet door de snorkel, dat lijkt me nergens voor nodig, langs de raamstijl, evt aan de binnenkant, lijkt me veel makkelijker.

knutsel-ze

Chris
www.opwielen.nl
Plaats reactie