wat nu??
wat nu??
Mijn motor van mijn 90 2.5D blijft warm worden. Ik heb bijna alles gecontroleerd.
Radiator is schoon
Nieuwe sensor in het blok
Meter in het dashboard gewisseld met mijn 110 en geeft de zelfde tempratuur aan
Pomp gecontroleerd en is niet versleten ofzo
thermostaat 82 graden gecontroleerd en werkt goed
blok gespoeld met zo'n schoonmaak goedje
Nu rijd ik rond zonder thermostaat, alleen wordt de motor nu niet warm. Met thermostaat staat de wijzer tussen het wit en het rood in.
wat kan het nu zijn???
groeten joris
Re: wat nu??
Joris,
gewoon de thermostaat terug monteren.
De meting die jij aangeeft is niet abnormaal.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
gewoon de thermostaat terug monteren.
De meting die jij aangeeft is niet abnormaal.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Wat is het probleem ?
Misschien wat kort door de bocht, maar zolang je motor niet "kookt" lijkt mij de koeling afdoende te werken.
Ik zal morgen eens opletten hoever mijn koelwatermeter uitslaat.
Groet.
Misschien wat kort door de bocht, maar zolang je motor niet "kookt" lijkt mij de koeling afdoende te werken.
Ik zal morgen eens opletten hoever mijn koelwatermeter uitslaat.
Groet.
Bij mij is het probleem alleen maar de aanduiding.
Thermostaat is goed. Zender vervangen, pomp OK.
Ik meet regelmatig in de radiator en deze is dan 75 graden bij lekkere warme motor. Slangen en kop zijn dan behoorlijk warm maar zeker niet TE warm.
Kortom als je zeker weet dat in de radiator de temp rond de 75 blijft lijkt mij alles goed.
Thermostaat is goed. Zender vervangen, pomp OK.
Ik meet regelmatig in de radiator en deze is dan 75 graden bij lekkere warme motor. Slangen en kop zijn dan behoorlijk warm maar zeker niet TE warm.
Kortom als je zeker weet dat in de radiator de temp rond de 75 blijft lijkt mij alles goed.
probeer eens een goede temp. meter te vinden/lenen en prik die eens na een stuk rijden direct in je water. bekijk de temp. en meld je bevindingen weer op het bord.
lijkt mij dat er wel iemand is met de ideale of aanvaardbare temp. informatie.
80 tot 90/92 graden schat ik, k' weet het niet zeker hoor, maar lijkt het niet logisch dat een aanvaardbare temp. iets hoger is ,of gelijk moet liggen met de ontsluit temp. van de originele termostaatklep??? (aangenomen dat dit de juiste klep is gezien je ervaring dat je temp. nu 'wel goed' is volgens je meter?)
laat het ons weten.
succes
RoLandrover
lijkt mij dat er wel iemand is met de ideale of aanvaardbare temp. informatie.
80 tot 90/92 graden schat ik, k' weet het niet zeker hoor, maar lijkt het niet logisch dat een aanvaardbare temp. iets hoger is ,of gelijk moet liggen met de ontsluit temp. van de originele termostaatklep??? (aangenomen dat dit de juiste klep is gezien je ervaring dat je temp. nu 'wel goed' is volgens je meter?)
laat het ons weten.
succes
RoLandrover
die 60-90 graden is volgens mij een goede temperatuur voor een benzine motor. Een diesel zou rond de 60-70 graden moeten blijven.
Is voor deze motor ooit een "pil" gebruikt om een lekke radiateur te dichten? Het kan zijn dat hierdoor op een andere plaats een verstopping is ontstaan. Bij een andere auto (geen laro) wel eens meegemaakt. er bleek toen een verstopping te zitten in het kleine circuit te zitten (over het motorblok). Haalde je de thermostaat eruit was er geen probleem, dan gaat het koelwater over het grote circuit (motorblok invl. radiateur). zette je de thermostaat er weer in dan bleek de temp weer op te lopen.
weet niet of het bij de landrover ook zo werkt maar misschien heb je er wat aan.
succes
Is voor deze motor ooit een "pil" gebruikt om een lekke radiateur te dichten? Het kan zijn dat hierdoor op een andere plaats een verstopping is ontstaan. Bij een andere auto (geen laro) wel eens meegemaakt. er bleek toen een verstopping te zitten in het kleine circuit te zitten (over het motorblok). Haalde je de thermostaat eruit was er geen probleem, dan gaat het koelwater over het grote circuit (motorblok invl. radiateur). zette je de thermostaat er weer in dan bleek de temp weer op te lopen.
weet niet of het bij de landrover ook zo werkt maar misschien heb je er wat aan.
succes
Ik zal van het weekend eens het koelwater tempratuur bij een warme motor meten.
groeten joris 90 2.5D 110V8