Geluids-isolatie
Geluids-isolatie
Beste prikkers,
Een Land Rover maakt lawaai, dat wist ik al. Maar ik wil iets minder lawaai. Er zijn sets te koop maar die zijn nogal prijzig. Wie heeft er ervaring met het isoleren tegen geluid van een 109 serie 3 (6 cilinder), wat voor materiaal (waar verkrijgbaar) en hoe dat aan te pakken?
Diederik
Een Land Rover maakt lawaai, dat wist ik al. Maar ik wil iets minder lawaai. Er zijn sets te koop maar die zijn nogal prijzig. Wie heeft er ervaring met het isoleren tegen geluid van een 109 serie 3 (6 cilinder), wat voor materiaal (waar verkrijgbaar) en hoe dat aan te pakken?
Diederik
Re: Geluids-isolatie
Hi ,
Lang geleden heb ik onze 90 diesel van geluidsisolatie voorzien met goed resultaat. De radio kan aan en een gesprek is weer mogelijk. De hele set hebben we toen in Engeland gekocht en bestaat uit voorgesneden isolatie materiaal voor de motorkap, de binnenzijde van het schutbord, de versnellingsbak tunnel en de seatbases. Was prijzig maar de moeite waard.
Groet,
Ruud.
Lang geleden heb ik onze 90 diesel van geluidsisolatie voorzien met goed resultaat. De radio kan aan en een gesprek is weer mogelijk. De hele set hebben we toen in Engeland gekocht en bestaat uit voorgesneden isolatie materiaal voor de motorkap, de binnenzijde van het schutbord, de versnellingsbak tunnel en de seatbases. Was prijzig maar de moeite waard.
Groet,
Ruud.
Diederik,
Ik liep laatst tegen een LW eigenaar aan die geluidsisolerend materiaal bij de DHZ handel had gekocht, hij was erg tevreden met het resultaat, ik ga het zelf ook proberen. (Zorg wel dat het brandwerend/vertragend is)
Groet,
John
Ik liep laatst tegen een LW eigenaar aan die geluidsisolerend materiaal bij de DHZ handel had gekocht, hij was erg tevreden met het resultaat, ik ga het zelf ook proberen. (Zorg wel dat het brandwerend/vertragend is)
Groet,
John
en let ook op of het geen vocht vasthoud/opneemt. Veel geluid komt door het schutbord, en die is van staal.
ik heb deze ook voor mijn defender. Ik ben pas op de helft met installeren, maar het resultaat tot nu toe is erg goed. Maar hoe heb je de boel weer een beetje toonbaar gemaakt, en dan bedoel ik dus bekleed.
in de vier maal vier blad staat een advertensie van een iso paket deze kost 190euro
mvg 110 timmy
mvg 110 timmy
met anti dreunplaat (betere autohandel) en grijze eierdopfolie (karwei)
kom je een heel eind.
Dak bekleden scheelt ook enorm.
kom je een heel eind.
Dak bekleden scheelt ook enorm.
Hi,
We hebben een "luxe" 90 daar zit standaard bekleding in, daaronder zit nu de isolatie.
Groet Ruud.
We hebben een "luxe" 90 daar zit standaard bekleding in, daaronder zit nu de isolatie.
Groet Ruud.
En het dak bekleden gaat heel goed met van die oprolbare kampeermatjes, bij de dumphandel in het groen verkrijgbaar, past goed bij ex-leger laro's of Epsom-green-uitvoeringen. Het (ietsje bobbelige) resultaat in mijn auto vindt je op www.opwielen.nl/chris/laro/laro.htm onder camperinbouw (met spatelbare lijm krijg je het waarschijnlijk wel mooi strak. En het schutbord en motorkap ga je toch niet isoleren als er een 6 cylinder in ligt???
gr, Chris
gr, Chris