wie heeft routes ned-fran-spanje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Daan gutierrez

wie heeft routes ned-fran-spanje

Bericht door Daan gutierrez »

Hoi,

Ik wil eind mei richting het zuiden vertrekken met mijn 109 en de hond, mijn plan is om een 50-100-150 km per dag via polderwegen verhard of onverhard af te leggen. Zodat ik het grootste deel van de dag lekker kan genieten en rustig stukkie voor beetje kan plannen waar ik de volgende dag wil uitkomen. Ik ga met een open agenda, misschien kom ik wel nooit meer terug. Daarom wil ik niet gesloopt worden door uren achter elkaar op de snelweg of provinciale weg te gaan rijden. Nu lees ik hier en daar wat over 4x4 routes in frankrijk, maar ik ben benieuwd of er niet een lange route van noord naar zuid bestaat, met zoveel mogelijk onverhard uiteraard!!! Wie weet wat?? Please let me know....
sirmartin

Re: wie heeft routes ned-fran-spanje

Bericht door sirmartin »

Wij hebben gewoon route national en andere rustige wegen gedaan.. op de gok... doel was Marseille en daarna Barcelona met de lightweight. Alleen een enkele keer route solei, de peyage om langs een grote stad te komen. Nou we hebben erg veel gezien, offroad in de alpen.... Geneve in Zwitserland, Turijn in Italie. tussen de 150 en 1000 km op een dag. 1000 was wel erg veel, toen heb ik zelf bijna 10 uur achter elkaar gereden. Was wel een uitdaging, maar erg vermoeiend. Leek wel een rally, ik had het Parijs Dakkar gevoel zonder zand. Campings zijn overal en in het voor of na seizoen is er plek zat. Dus tegen 6 uur (op de dagen dat we reden) zochten we gewoon een camping. Het avondeten en middageten kochten we onderweg als we langs een supermarkt kwamen. Was echt gaaf.
Foto's staan deels online op mijn pagina. Wij zijn maar 3 weken geweest. Volgend jaar hoop ik de Noordkaap te halen. En ik hoop dat er nog meer die kant uit willen.

Groet,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
[people.zeelandnet.nl]
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Ben zelf enige jaren geleden via de oostkant van Frankrijk gereden. Dus via frans-duitse, frans-itliaanse, alpen etc. Was erg mooi, gewoon goede michelinkaarten gekocht en de kleinste aangegeven (stippel)wegen gevolgd. Ongeveer 3 1/2 week heen en in 20 uur terug.

Suc6, Jan F.
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

wij willen van de zomer ook die kant op dus ik lees dit draadje aandachtig

willem
Roel K

Bericht door Roel K »

In het boek 'Reizen met de 4x4' staan 3 routes in Frankrijk (Pyreneeen) en 2
in Spanje (zuiden van Catalonie).
Ik zit er ook over te denken om deze routes te rijden (alhoewel er 2 de kwalificatie "moeilijk" hebben), maar liever met meerdere auto's. Wanneer zijn jullie van plan die kant op te gaan?

Roel
Plaats reactie