Hallo allemaal,
Ik heb een defender 110 G4-edition. Hier zit standaard een "treeplank" als achterbumper. Hierop zit de trekhaakkogel. Deze kogel zit bij mij op ong. 58 cm vanaf het wegdek. Normaal hoort dat 45 cm. te zijn. Hierdoor is het bijna onmogelijk om normaal met een aanhanger te rijden (tandemasser, lange caravan)
Volgens de dealer zijn er geen passtukken te krijgen. Ze kunnen wel wat maken maar dan heb ik geen type-goedkeuring meer. Volgens hen is dus de enigste oplossing om de treeplank weg te gooien en een verstelbare trekhaak te kopen.
Ik vind het echter abnormaal dat Landrover standaard af-fabriek dingen op de auto monteren die in de praktijk onbruikbaar zijn.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of liever nog heeft iemand een oplossing voor me ???.
Het spreekt voor zich dat de type-goedkeuring wel nodig is.
Groeten
Frank van Rosmalen (trix G4)
trekhaak hoogte
Misschien een oplossing bij Dixon bate
Hallo Frank
In enegland zit een producent/leverancier van trekhaken voor Landrover: Dixon-bate. Ze adverteren in verschillende bladen en verkopen o.a. verstelbare trekhaken en leger trekhaken met goedkeuring. Misschien kunnen zij jou helpen.
Groeten,
Marchel
In enegland zit een producent/leverancier van trekhaken voor Landrover: Dixon-bate. Ze adverteren in verschillende bladen en verkopen o.a. verstelbare trekhaken en leger trekhaken met goedkeuring. Misschien kunnen zij jou helpen.
Groeten,
Marchel