Iemand verstand van Airco-compressoren?
Iemand verstand van Airco-compressoren?
Ik loop al een tijdje met het idee om een airco-compressor in mijn serie3 te bouwen om als lucht-compressor te gebruiken. Het mooie is dat je het ding gewoon uit kan schakelen wanneer je hem niet nodig hebt.Ik heb over dit onderwerp al aardig wat info van Amerikaanse sites gehaald, waar dit systeem veelvuldig wordt gebruikt.
Nu zit ik alleen nog met de vraag welke airco-compressor ik het beste kan gebruiken. Dit hangt uiteraard samen met de beschikbare ruimte onder de motorkap.
Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over de verschillende typen/merken compressoren. In mijn logica zitten in grotere auto's grotere compressoren, of valt dit wel mee? Ik ben op zoek naar een compressor met een V-snaarpully welke een aardige output moet hebben aan lucht.
Wie kan mij aan aanvullende info helpen, of weet waar ik deze kan verkrijgen??
Greetz, Maarten
Re: Iemand verstand van Airco-compressoren?
ik kan je niet helpen maar ben wel geinteresseerd in het hoe en wat want ik heb er ook wel eens aan zitten denken om zoiets te maken.
aart
aart
Re: Iemand verstand van Airco-compressoren?
zie ook hier:
[www.prikpagina.nl]
Jan Schober
[www.prikpagina.nl]
Jan Schober
Re: Iemand verstand van Airco-compressoren?
Een kennis van mij gebruikt de airco-compressor van zijn J**p als luchtpomp. De aircounit uit de cabine heeft hij eruit gesloopt omdat het systeem toch al lek was.
De compressor wordt aangedreven d.m.v. de multiriem en is elektrisch inschakelbaar.
Het enige nadeel is dat de meeste airco-compressoren gesmeerd worden door de koelvloeistof (voorheen Freon o.i.d.) doordat je nu geen vloeistof meer samenperst heb je dus ook geen smering meer.
Dit kun je oplossen door er een olievernevelaar voor en een olieafscheider achter te zetten.
We pompten mijn 235/85R16's op van 1,2 bar tot 3,8 bar in ongeveer 3 minuten per band.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
De compressor wordt aangedreven d.m.v. de multiriem en is elektrisch inschakelbaar.
Het enige nadeel is dat de meeste airco-compressoren gesmeerd worden door de koelvloeistof (voorheen Freon o.i.d.) doordat je nu geen vloeistof meer samenperst heb je dus ook geen smering meer.
Dit kun je oplossen door er een olievernevelaar voor en een olieafscheider achter te zetten.
We pompten mijn 235/85R16's op van 1,2 bar tot 3,8 bar in ongeveer 3 minuten per band.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Re: Iemand verstand van Airco-compressoren?
Wat betrefd dat olie systeem, dat lijkt ingewikkeld maar dat is het niet, bij iedere uitgebreide gereedschaps handel (of compressor specialist) kan je zulke deeltjes krijgen, kan je zo er tussen zetten en is bijna onderhoudsvrij, de olie in het filter wordt namelijk weer hergebruikt in de druppelaar, dat is een (semi) gesloten systeem.
weet je ook tot welke druk zo'n compressor gaat? tot een bar of 8 moet ie volgens mij wel komen, met een tankje er tussen ben je dan al een heel eind.
Jan Schober
weet je ook tot welke druk zo'n compressor gaat? tot een bar of 8 moet ie volgens mij wel komen, met een tankje er tussen ben je dan al een heel eind.
Jan Schober
Re: Iemand verstand van Airco-compressoren?
Hoi Victor,
Pompten jullie banden direkt vanaf de compressor op of zat er ook een tank/drukvat tussen??
Greetz, Maarten