blauwe platen?
blauwe platen?
Weet iemand vanaf welk bouwjaar/leeftijd ik blauwe kenteken platen mag voeren?
Alvast bedankt!
Cheers Bowy
Alvast bedankt!
Cheers Bowy
Re: blauwe platen?
He Bowy,
Ik weet het jaartal niet precies, maar je kunt ze altijd plaatsen. Je kan ze gewoon laten maken (25 euro) en ze erop plaatsen. Ze hebben dan alleen niet het officiele stempeltje. Dit ziet en weet echter niemand. Ook de politie niet. Al moet jij natuurlijk wel aardig opletten........
Als je naar de keuring gaat, gooi je je gele platen gewoon achterin. Doen ze moeilijk dan vervang je ze even.
Maar als ik het me goed herinner mag het vanaf 76 of zo en je moet een combinati hebben met AE, YA, BE of zoiets.
Groeten,
Jeroen 109 SIIA
Ik weet het jaartal niet precies, maar je kunt ze altijd plaatsen. Je kan ze gewoon laten maken (25 euro) en ze erop plaatsen. Ze hebben dan alleen niet het officiele stempeltje. Dit ziet en weet echter niemand. Ook de politie niet. Al moet jij natuurlijk wel aardig opletten........
Als je naar de keuring gaat, gooi je je gele platen gewoon achterin. Doen ze moeilijk dan vervang je ze even.
Maar als ik het me goed herinner mag het vanaf 76 of zo en je moet een combinati hebben met AE, YA, BE of zoiets.
Groeten,
Jeroen 109 SIIA
Tja dat zou ik effe niet doen gele platen staan geregistreerd.
Volgens mij is het grens jaar 1978 maar ik kan er een jaartje naast zitten(iemand die het precies weet??????)
Maar eenmaal geleplaten altijd gele platen(zo is mij dat verteld)
Ik zou eens de RDW vragen
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Volgens mij is het grens jaar 1978 maar ik kan er een jaartje naast zitten(iemand die het precies weet??????)
Maar eenmaal geleplaten altijd gele platen(zo is mij dat verteld)
Ik zou eens de RDW vragen
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Bowy,
Volgens mij ook +/- 75 / 76 wil je het zeker weten dan kun je natuurlijk even vragen bij RDW of een APK keuringsstation staat het niet op die pagina met APK eisen die jij een keer gevonden hebt. Trouwens met jouw auto is het geen probleem hoor die is toch van ''65 ?
gr.
Jan Aart
p.s. als je je auto wil ombouwen naar iets nieuwers kan je dit ten sterkste afraden (zie alle perikelen met RDW APK etc. mbt bepalen juiste leeftijd)
Volgens mij ook +/- 75 / 76 wil je het zeker weten dan kun je natuurlijk even vragen bij RDW of een APK keuringsstation staat het niet op die pagina met APK eisen die jij een keer gevonden hebt. Trouwens met jouw auto is het geen probleem hoor die is toch van ''65 ?
gr.
Jan Aart
p.s. als je je auto wil ombouwen naar iets nieuwers kan je dit ten sterkste afraden (zie alle perikelen met RDW APK etc. mbt bepalen juiste leeftijd)
Bowy
Je mag blauwe kentekenplaten voeren als de afgifte van kenteken deel I vóór 1 januari 1978 vermeldt staat en het kenteken bestaat uit een combinatie van 4 cijfers en 2 letters
Je mag blauwe kentekenplaten voeren als de afgifte van kenteken deel I vóór 1 januari 1978 vermeldt staat en het kenteken bestaat uit een combinatie van 4 cijfers en 2 letters
alle bouwjaren mag als het maar 4 cijfers en 2 letters zijn.
bouwjaar maakt niets uit
gr menno
bouwjaar maakt niets uit
gr menno
Dat kan je onder andere hier vinden bij speurtocht
[www.rdw.nl]
Frans Bonnes
[www.rdw.nl]
Frans Bonnes
Ik kan alleen niet zo snel vinden welke auto's nu zo'n XX-YA-XX kenteken mogen hebben. Ik dacht iets van na 1972 tot 1978?
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Ik lees het anders toch anders dan jij Menno, dit staat er:
Alleen voertuigen met een datum eerste toelating van vóór 1 januari 1978, en de kentekencombinatie van vier cijfers en twee letters mogen de blauwe kentekenplaten met witte letters en cijfers voeren.
Hier hebben we dus de 'en en' combinatie.
Dus niet:
Voor 1 jan 1978 en de kentekencombi van 4 cijfers en 2 letters OF een kentekencombi van 4 cijfers en 2 letters.
Of lees ik het toch verkeerd?
Groeten Edward en de Ramp Rover.
Alleen voertuigen met een datum eerste toelating van vóór 1 januari 1978, en de kentekencombinatie van vier cijfers en twee letters mogen de blauwe kentekenplaten met witte letters en cijfers voeren.
Hier hebben we dus de 'en en' combinatie.
Dus niet:
Voor 1 jan 1978 en de kentekencombi van 4 cijfers en 2 letters OF een kentekencombi van 4 cijfers en 2 letters.
Of lees ik het toch verkeerd?
Groeten Edward en de Ramp Rover.
Wetenswaardigheidje
Als je eenmaal een GAIK stempel op je kenteken hebt staan mag je geen blauwe platen meer voeren ook al voldoe je aan de leeftijdseis en 4cijfers/2 letters eis.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" LHD Pick-Up "Prik-Up"
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" LHD Pick-Up "Prik-Up"
Re: Wetenswaardigheidje
mag niet.. maar kan wel...
Dat is weer een foutje van de RDW. Bij sommige kentekenplaten leveranciers word niet eens naar je kentekenbewijs gevraagd als je blauwe platen laat maken..
Enne als je de RDW zoiets verteld.. ontekennen ze dat het kan... SUKKELS in hun ivoren toren...
Kan iemand dus zo mijn kentekenplaten laten bijmaken en ergens anders ermee gaan rijden... grrrrrr
En een nieuwe kentkencombinatie aanvragen wil ook niet.. omdat ze het probleem niet onder ogen willen zien.
Dat is weer een foutje van de RDW. Bij sommige kentekenplaten leveranciers word niet eens naar je kentekenbewijs gevraagd als je blauwe platen laat maken..
Enne als je de RDW zoiets verteld.. ontekennen ze dat het kan... SUKKELS in hun ivoren toren...
Kan iemand dus zo mijn kentekenplaten laten bijmaken en ergens anders ermee gaan rijden... grrrrrr
En een nieuwe kentkencombinatie aanvragen wil ook niet.. omdat ze het probleem niet onder ogen willen zien.
Toen mijn garage per ongeluk GAIK platen voor mijn S3 had besteld heb ik dit bij de RDW nagevraagd (voor eventuele claim naar de garage) maar die vertelden dat ondanks de stempel het recht bleef om met "oud blauwe" platen te rijden.
Gevolg: geen claim, even goede vrienden met de garage en GAIK platen gratis.
Dennis B.
Gevolg: geen claim, even goede vrienden met de garage en GAIK platen gratis.
Dennis B.
Inderdaad "en en".
Aangezien gesproken wordt over datum eerste toelating betekent dit ook dat een kenteken deel 1 afgegeven na 1-1-1978 ook in aanmerking kan komen in combinatie met de 4 cijfers-2letters combinatie.
Dennis B.
Aangezien gesproken wordt over datum eerste toelating betekent dit ook dat een kenteken deel 1 afgegeven na 1-1-1978 ook in aanmerking kan komen in combinatie met de 4 cijfers-2letters combinatie.
Dennis B.
Re: Bedankt~!
Ik heb blauwe plaaten met leverancier stempel voor auto en caravan. De auto is van 22 dec 1977 en de caravan onder de 750kg van 1962 (en ook uit eng.) Van de zomer zal die met de nieuwe kleuren onderkant blauw boven wit (zoals mijn auto) op de weg komen als ik weer een naar de andere kant van Nederland moet gaan. En je mag zoals andere al schreven met een auto van voor 1 1 1978 met blauwe plaaten rijden, je hoef ook geen gordels te hebben als ze er inzitten moet je ze wel gedruiken.
jo fo li
jo fo li
Re: Bedankt~!
He Bowy...
Roelof is toch zelf oud genoeg voor blauwe platen, heb ik al jaaaaaaren..........
Jans ( van 1945) en ook nu pas recent Larolover
Hope to see you all at prickersday.
Jans
FreeTD4-oto maatje
Roelof is toch zelf oud genoeg voor blauwe platen, heb ik al jaaaaaaren..........
Jans ( van 1945) en ook nu pas recent Larolover
Hope to see you all at prickersday.
Jans
FreeTD4-oto maatje
Uhh........ ik heb wel blauwe platen en Gaik platen.... RDW heb ik gemailt om te vragen of ik met blause platen mocht rijden. En dat mocht... schijn een oldtimer kenteken te hebben.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
blauwe platen kan je voor een paar euro zo online bestellen...
[www.kentekenplaten.nl]
Heb je ze zo in huis, zonder papierwinkel.
Martin
[www.kentekenplaten.nl]
Heb je ze zo in huis, zonder papierwinkel.
Martin