Opvoerpomp vervangen
Opvoerpomp vervangen
Ha die prikkers,
Binnenkort ga ik mijn eerste Laro-reparatie uitvoeren....spannend!!
Ik moet mijn opvoerpomp vervangen.
zijn er speciale dingen waar ik op moet letten bij deze operatie?
Kan ik zo de diesel-leidingen los gooien zonder dat alle brandstof wegloopt?
Als ik hem vervangen heb kanik me voorstellen dat er lucht in de leidingen komt.
moeten deze dan ontlucht worden? zo ja hoe gaat dat?
Ook werd mij geadviseerd om de kleppen te laten stellen. Waar kan ik dat het beste laten doen? is dit kostbaar?
Het gaat om een 110 2,5 D n/a '86
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen....
Groeten van Rik
Binnenkort ga ik mijn eerste Laro-reparatie uitvoeren....spannend!!
Ik moet mijn opvoerpomp vervangen.
zijn er speciale dingen waar ik op moet letten bij deze operatie?
Kan ik zo de diesel-leidingen los gooien zonder dat alle brandstof wegloopt?
Als ik hem vervangen heb kanik me voorstellen dat er lucht in de leidingen komt.
moeten deze dan ontlucht worden? zo ja hoe gaat dat?
Ook werd mij geadviseerd om de kleppen te laten stellen. Waar kan ik dat het beste laten doen? is dit kostbaar?
Het gaat om een 110 2,5 D n/a '86
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen....
Groeten van Rik
Re: Opvoerpomp vervangen
Leuk dat je de eerste spannend vindt!!!
Heel veel succes!!!
Ennuh.... waarschijnlijk zullen er nog een heeeeeeleeeeeeeboel komen!!!!!
Groeten, Martijn.
Heel veel succes!!!
Ennuh.... waarschijnlijk zullen er nog een heeeeeeleeeeeeeboel komen!!!!!
Groeten, Martijn.
Opvoerpomp vervangen is simpel.
2 bouten eruit, leidigen los, nieuwe plaatsen met nieuwe pakking, leidingen vast en ontluchten.
Kleppen stellen heb ik geen kaas van gegeten
2 bouten eruit, leidigen los, nieuwe plaatsen met nieuwe pakking, leidingen vast en ontluchten.
Kleppen stellen heb ik geen kaas van gegeten
Hoi Rik,
Kleppen stellen is vrij simpel zelf te doen, maar een handleiding zoals Haynes o.i.d is erg handig. Bij onze 90 torn ik de motor op de startmotor omdat er geen slinger klauw op de krukas poelie zit. Als je het zelf wil doen wil ik je wel e.e.a uitleggen.
O ja , diesel circuit opnieuw ontluchten voordat je start, voorkomt problemen.
Succes.
Groet Ruud.
Kleppen stellen is vrij simpel zelf te doen, maar een handleiding zoals Haynes o.i.d is erg handig. Bij onze 90 torn ik de motor op de startmotor omdat er geen slinger klauw op de krukas poelie zit. Als je het zelf wil doen wil ik je wel e.e.a uitleggen.
O ja , diesel circuit opnieuw ontluchten voordat je start, voorkomt problemen.
Succes.
Groet Ruud.
Hoeft niet, als je de pomp vervangen hebt schroef je boven op het brandstof filter de ontluchtingschroef los, d.m.v. het met de hand pompen vul je het filter en wordt de lucht eruit gedrukt. komt er alleen nog brandstof, schroef dichtdraaien...... klaar.
Mocht het zo zijn dat je weinig weerstand voelt in de opvoerpomp, torn dan de motor een beetje.
Succes, Ruud.
90 1985
Disco 1994
Mocht het zo zijn dat je weinig weerstand voelt in de opvoerpomp, torn dan de motor een beetje.
Succes, Ruud.
90 1985
Disco 1994
Ik draai de ventilator een slag verder (gaat zwaar maar ik kom niet met een sleutel aan de krukas) en dan de voeler 25 boven de veer en onder de hamer van de kleppen. Pas hij er onder dan staan ze te ruim pas hij er niet onder dan is het te krap. Verstellen doe je met een 1/2 of 13mm sleutel en een schoevendraaier. Aan de andere kant van de hamer (waar de klepstangen zitten) zit die schroef en moer. Dan bijdraaien tot je het voelertje met moeite er onder kunt bewegen. Heb je dat dan gedaan bij alle kleppen in de volgorde volgens het boek dan moeten de kleppen goed zijn. Het volg systeem staat ook op de CD.
jo fo li
jo fo li
He Jo,
Voor een beginneling is dit nog redelijk abra cadabra, maar ik ga me er verder in verdiepen.
Rik
Voor een beginneling is dit nog redelijk abra cadabra, maar ik ga me er verder in verdiepen.
Rik